• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä teet kun auto on liian lähellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rytkönen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä teet kun auto on liian lähellä? -

• Varovasti nostat nopeutta

Ääniä: 0 0,0%
  • katoat horisonttiin kuin nappi paidasta

Ääniä: 1 25,0%
  • Jarrutat

• Päästät auton ohi?

Ääniä: 1 25,0%
  • Pysäytät ja vedät autoilijaa turpaan

Ääniä: 2 50,0%
  • Jotain muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    4
Tuota GriZzLyn tapaa noudatan useimmiten; " ..niin kämmenellä "vinkkaan" taaksepäin merkiksi" ja usein se riittää. Autoilija vain ei ole keskittynyt muun liikenteen seuraamiseen..
Nopeammilla osuuksilla jos taakse singahtaa joku kiireisempi, annan yleensä tietä suosiolla, vaikka pysäkille väistäen. Menköön kiireisemmät, jonkun ärsyttävän kotilokuskin takia en rupea ylinopeussakkoja itselleni arpomaan..
cool.gif

Riippuu ihan tilanteesta  
baaa.gif
. Voin siirtyä reunempaan ja näyttänyt vilkulla, ohi vaan. Jos ei onnaa, jarruilla voi väläytellä ja taakse katsella. Tai sitten otan äkkispurtin tehden väliä ja jos taas taakse kotilo liimautuun, siiryn käsimerkkeihin.

Vienyt vasemmn käden sivulle suoraan ja näyttänyt etusormella ja peulalolla kuvaten väliämme. Kun oletan kotilokuskin tämän tajuavan, näyttänyt peukalolla alaspäin. Tämä on toiminut välillä hyvin, varsinkin kun itse olen nakilla istuskellut ja joutaa paremmin elehtimään  
biggrin.gif
.

Yleensä kun ajaa tasaiseen niin ylämäessä kotilot jää  
biggrin.gif
ja tämä pätee hyvin usein niihin, jotka ohitettaessa piristyvät perään lähtemään. Kutsun tätä tasaisenajon väsytykseksi
sport05.gif

Kerran kahvipaikalla näin 2 HD-naista keräämässä kiviä taskuunsa lähtiessään kahvilta. Olikohan sillä jotain tekemistä lähellä ajavien autojen kanssa...?  
lookaround_orig.gif

Viimeksi tein äkkijarrutuksen ja sitten heti kaasu auki... oli säikähtäneet ilmeet autossa, oispa saanu kuvan.
Mutta kyllä mamma jätti reilun turvavälin sen jälkeen
tounge.gif

Joskus väistän kaistan reunaan ja päästän ohi, joskus painan kevyesti jarrua niin että vaan jarruvalo syttyy...
Tilanteen ja oman fiiliksen mukaan.

Pari vilkaisua yleensä pitää välin turvallisena. Joskus kyllä olen näyttänyt "ei provosoivia" käsimerkkejä ja väläyttänyt jarruvaloja.
Kyllä joskus olen ihan kiltisti antanut tilaa ja päästänyt sen asennevammaisen Karvanoppa Corollan ohitse.
Nautinnollisintahan tietysti on kadota horisonttiin.

Minä harrastan sitä, että katson taaksepäin ja vilkutan jarruvaloja. jos ei se mene perille, niin kämmenellä "vinkkaan" taaksepäin merkiksi. jos se ei tepsi, niin sitten siirrytään kansainvälisiin merkkeihin, ja kadotaan horisonttiin, ja sitten hiljennän nopeutta oikein vittuillaakseni. Joku noista yleensä tepsii.
Me ollaan Grizzlyn kanssa käyty näemmä samaa liikennekoulua.
cool.gif

Jarruvaloa vilkautan jossei toimi niin sitten poistutaan joko horisonttiin tai johonkin muuhun järkevään suuntaan

Eikös jokaisella ole sellainen pieni pussi tai boxi stongan seutuvilla täynnä pikkukiviä, joita voi alkaa huomaamattomasti viskelee ilmaan...
tounge.gif

Lähes poikkeuksetta tekis mieli vetää turpaan!!
veryangry.gif

Mutta yleensä otan etäisyyttä ja pari kertaa olen näyttänyt kädellä merkkiä että menis ohitte vaan.
Ja toi pikkukivi-idea on pyörinyt mielessä monesti....
mad.gif

"Jarruvaloa vilkautan jossei toimi niin sitten poistutaan joko horisonttiin tai johonkin muuhun järkevään suuntaan "

Kerran lasetin horisonttiin niin p**keleesti, mutta se hel*etin porsche tuli sinne kanssa!
biggrin.gif

joko käännän kahvaa sen verran et viisari näyttää jonku aikaa yli 200 tai sitte alan paukuttamaan putkessa oikein kunnolla. parin kymmenen sentin liekit karistaa kummasti perässä roikkujat, ainaki kaupunki alueella
033102bebe_1_prv.gif
buttrock.gif

Mustat nahkaliivit päälle (selässä outoja "kuvioita"), niin ei edes uskalla tulla lähelle. Jos joku onneton uskaltaakin tullä lähelle, niin vähän kääntää päätä jo sohii jollain hernelingonnäköisellä kohti, niin eiköhän karskimmallakin kotterokuskilla mene vellit housuun....
033102bebe_1_prv.gif

Back