Tuli testattua yksi ihan eri tyyppinen pyörä kuin millä yleensä ajelen. Eli BMW R 1200 RT 2005 (
http://www.motopalsta.com/shownew.phtml?id=3195 ). Ajelin mutkatietä reipasta vauhtia oman GSX-R 1000:n perässä, Bemarin omistaja ajeli mun pyörällä.
Plussat:
+ Viimeistely ja työnlaatu vaikutti hyvältä, ainoastaan kahvojen nappulat tuntui jotenkin laaduttomilta.
+ Niin mukava ajoasento, että sillä ajaisi vaikka kuinka pitkään väsymättä. Itse en kyllä tuollaisesta asennosta niin välitä, tuntuma tiehen kärsii jo niin paljon.
+ Monipuolinen mittaristo.
+ Uskomattoman pieni kulutus.
+ Taipuu noin isoksi pyöräksi yllättävän helposti mutkiin, ei uskoisi ulkonäön perusteella!
Miinukset:
- Alusta. Ensivaikutelma pyörästä oli, että siinä on ihan liian pehmeä alusta, jopa matkapyöräksi. Esim FJR 1300 on ihan eri planeetalta, vaikka matkapyörä onkin. Tuntui kuin olisi Cadillacilla ajanut. Ja se tuntuma säilyi kyllä koeajon loppuun saakka. Yllättävää kyllä, se ei kovin pahemmin alkanut höllymään, vaikka ajoi reippaasti mutkiin.
- Moottori & soundit. 1200 kuutioisesta pitäisi saada enemmän voimaa koko kierroalueella. Äänistä ei voi edes puhua. Sai vetää koko ajan naama punaisena että pysyin edes jotenkin Gixxerin perässä. Gixxerin kuski ajeli omien sanojensa mukaan "pintakaasulla"
- Jarrut. Niiden piti olla hyvät (ABS ja tehostin), mutta mun mielestä teho ei ollut mitään ennenkuulumatonta, ja tuntuma jotenkin outo. Ihan kuin jarruteho olisi vaihdellut varsinkin jarrutuksen alussa, varmaan se tehostin aiheuttaa tuon. En tykänny, perinteiset hyvät jarrut on paljon paremmat.
- Vilkkujen napit. Miksi Bemari käyttää edelleen 3:a nappulaa vilkuille? Muille riittää 1 nappi ihan hyvin...
Varmaan ihan hyvä "homosohvaksi", mutta itte en kyllä tuollaisella ajaisi kauempaa kuin on pakko.. Nojatuolin paikka on olohuoneessa, ei maantiellä...