Tuosta tuli mieleen edellinen Yammuni. Olin sen ostanut tutulta (halvalla, tottakai), joka kertoi ettei viimeisen 50 000km aikana ole ollut mitään ongelmia. Eikä minullakaan ollut, kunnes otin silloisen tyttöni kyytiin ja läksimme "nopealle pikku ajelulle" Siuntioon. No, jotta moottoripyörien yleinen feminiininen luonne kävisi toteen, juuri silloin kun alkoi olla kiire kotio ja tyttö kyydissä, jammu päätti katkaista kytkinvaijerinsa silkkaa mustasukkaisuuttaan (mimmi oli kuitenkin prätkää kauniimpi) "keskellä metikköä". Matkaa kotiin oli n. 40-50km, mutta onneksi edellinen omistaja oli jättänyt pyörän korjaussarjan jatkeeksi kuusioavaimet ja vaijerinkorjaussarjan. Sain tien päällä pienen tappelemisen jälkeen pyörän taas ajokuntoiseksi ja matka pääsi jatkumaan kotia kohti. Hetki siinä kuitenkin vierähti... Eukko oli jo vähällä luovuttaa ja soittaa taksin, mutta minähän en, jukolauta, anna periksi jos mahdollisuus "voittoon" on.
Olen tuota sittemmin toki ajanut ilman kytkinvaijeria (korjaussarjan vaijeri jäi hieman turhan pysyväksi), mutta liikkeellelähtö ilman kytkintä olisi ollut turhan mahdotonta pysähtymisen jälkeen; Yammu kun ei lähtenyt käymään vaihde päällä...
Mutta noin muuten - vaikken mikään miljoonan mailin mies vielä olekaan - minua ei keskimäärin kiinnosta muiden mielipiteet. Minulle motorismin "kova ydin", eli Hard Core, kiteytyy eräässä lauseessa jonka piikkiaikanani kuulin erään möhkökuskin suusta: "mitä vitun väliä sillä on, millä sä ajat?". Tuota ei tarvinne selitellä.