• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä on moottoripyörälijijän katu-uskottavuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En tiedä mikä olisi ollut oikea aihealue tälle mutta kokeillaan tätä.
Monessa paikassa pyöristä ja varusteista puhuttaessa nousee esiin käsite "katu-uskottavuus". Mitä ihmettä se on? Joku keltainen liivi kuulemma hävittää katu-uskottavuuden tai saman tekee liian hieno nahkarotsi HD-hemmolle jne...
En ymmärrä. Kai se keltainen liivi paremminkin lisää uskottavuutta? Ainakin itse puusilmilläni uskon paremmin moottoripyöräilijäksi sellaisen, jonka paremmin näen. Näkyihin en usko.
Mitä on tuo ihme käsite ja miksi sitä pitää olla?

Noh, kyllähän kellukkeilla paremmin pinnalla pysyy, mutta ei kellukkeita käyttävä uimari musta näytä kovin katu-uskottavalta.
nixweiss.gif

Ei tämä Iconin liivi nyt kovin pahalta näytä, mutta onhan ne yleensä vastaantulevat rakennustyömaatyyliset liivit ihan stnan rumia. Sauvakävelyyn sopii kun touhu näyttää muutenkin melko naurettavalta. Mut ihan oikeesti josset nää keskellä päivää kirkkaan punasta valoilla varustettua pyörää ja punasia ajovarusteita niin et kyllä nää oranssia liiviäkään.

Minä ajan vajaakuutioisella ruohonleikkuukoneella, käytän umpikypärää ja MP-Asun pukua. Pyöräkin on lähes vakio, takalaukku usein paikallaan, enkä osaa keulia tai tehdä mitään muutakaan näyttävää. Kiihdytykset pikku-sussulla saavat lähinnä sääliviä katseita kanssamotoristeilta.

Tuossa hyvä esimerkki siis siitä, mikä EI ole katu-uskottavaa
baaa.gif

Minä ajan vajaakuutioisella ruohonleikkuukoneella, käytän umpikypärää ja MP-Asun pukua. Pyöräkin on lähes vakio, takalaukku usein paikallaan, enkä osaa keulia tai tehdä mitään muutakaan näyttävää. Kiihdytykset pikku-sussulla saavat lähinnä sääliviä katseita kanssamotoristeilta.

baaa.gif
OT Kumpikohan kiihtyy paremmin 0-160 km/h pikku suzuki vai paskavankkuri (FLHT) ?
Luulen että se GS voittaa vaikka mulla nahat päällä onkin ja puolipotta
tounge.gif

baaa.gif
OT Kumpikohan kiihtyy paremmin 0-160 km/h pikku suzuki vai paskavankkuri (FLHT) ?
Luulen että se GS voittaa vaikka mulla nahat päällä onkin ja puolipotta  
tounge.gif
5,4s taitaa pohjat 0-100 olla GS500:lla... Ei tosin minun pyörällä tai ajamana
biggrin.gif

Pikku mutkatiellähän tuo on elementissään ja jättää osaavan käsissä varmaan monet kikottimet taakseen. Mutta kaivarin rantaan ei kehtaa pysäköidä
tounge.gif

EDIT: 0-160 on aika tiukkaa jo, kun huippunopeus on 162
biggrin.gif

Katu-uskottavuus on käsite minkä säälittävät nössöt ovat keksineet itsensä ja nössö kaveriensa mielenterveyden ylläpitämiseksi.

Mieltäisin ei-uskottaviksi seuraavat:

-Omistaa vuoden -99 1000-kuutioisen kyykyn, jolla ajettu 3000km kioskille ja takaisin
-Ajelee tuulipuvussa tahi pikkushortseissa ja palapaidassa
-Osaa kaikki prätkämerkit ja mallit ja nippelit ulkoa, muttei tiedä mikä on vastaohjaus
-40-luvulla syntynyt lahjakorttilainen, joka mollaa kolmekymppistä prätkäkoululaista
-Vastuuttomasti kakaroitaan kunnon varusteitta kyyditsevät

Lisätkää listaan, jos keksitte...

Katu-uskottavuus on sitä, että pyörä rakennetaan itse alusta alkaen hullun kanssa romu-osista ja kamppeiden päälle kustaan, jotta haisevat tarpeeksi, kuten leffassa Arizona-kyttä
biggrin.gif

Pyörää("scooter") myös säilytetään olohuoneessa ja ajoon lähtö tapahtuu jättämällä ulko-ovi auki ja kaasuttamalla kadulle niin, että matot vaan pyörii rullalla.

Tuohon Jinxin oivalliseen listaan lisäisin.
Nämä tyypit:

-"joo, kato määkin ajelin eka kesän tollasella kusiaisella pari tuhatta km, mut vaihoin sen tähän tonniseen. Toi o vähä semmonen aloittelijiden mopo"

Oisko se sitä mitä H-D-mieskin kirjassa "H-D-Miehen Seikkailut" yritti hakea? Eli rispektiä. Katu-uskottavuutta tuntuu haikailevan ja siitä puhuvan eniten wannabeet eikä ne, joilla sitä jo on...

Minulla jotenkin sykähdyttää aina kun tulee selvä "miljoonan mailin mies" vastaan. Kamat ovat käytössä kauhtuneet ja kierretty on muutakin kuin funkkis-Essoa.

Myös talvipyöräilijöille on riemukasta morjenstaa. Kaikilla samantyyppinen päänsisävamma kuin itsellä. Uskottavaa tai ei, ei väliä enää taudin tässä vaiheessa!

Katu-uskottavia ovat myös ne jotka tekevät pykivälle pyörälle jotain mukana olevilla kiluilla eivätkä ensimmäiseksi soita vakuutusyhtiölle/Autoliittoon/hinauspalveluun/äidille.

Kaikkein katu-uskottavimpia ovat ne jotka eivät asiaa sen kummemmin pohdi. Vaikka sitten se tänään kohtaamani rantapallon muotoinen LT-kuski, joka todella uskoi asiaansa.

Back