• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä on moottoripyöräily sinulle?

Mitä on moottoripyöräily sinulle? - osaatkos kertoa...

• 1. "elämäntapa"

Ääniä: 17 7,8%
  • 2. "harrastus"

Ääniä: 56 25,6%
  • 3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo

Ääniä: 7 3,2%
  • 4. "pakkomielle"

• 5. "irti arjesta"

Ääniä: 69 31,5%
  • 6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"

Ääniä: 34 15,5%
  • 7. "vapautta liikkua"

Ääniä: 14 6,4%
  • 8. "egon jatke"

Ääniä: 4 1,8%
  • 9. "eroottinen kulkuneuvo"

Ääniä: 4 1,8%
  • 10. en osaa luokitella

• Ääniä yhteensä
    219
Yhtä vain voi äänestää! Mutta useampi osu kyllä kohdalleen: Äänestin 6. Mutta erittäin hyvin kohdallaan ovat myös vaihtoehdot 2, 5 ja 7
smile_org.gif
.

Yksi vapaa-ajan harraste toisten joukossa.
Talvella en edes käy katsomassa pyörää.(Tallille matkaa 3km).
Vapun paikkeilla käyn hakemassa ja syyskuun lopussa vien takaisin.
Huollan itse ja ajelen tuntemusten mukaan.Enimmäkseen päivän
reissuja.Pari pidennettyä viikonloppu pyräystä kavereiden kanssa.
That's all.

itse laittoi 5:sen.
ei tuolla muuta tarkoitusta ole, lomareissu/ja tarkoitus ajella kesällä jos oikein innostaa + päivän ja 2 trippejä.
pihassa on myös auto, näppärä isomman tavaran kuljetukseen kesäisin ja pakko tällä alueella, on tullut oltua aikoinaan vuosia ilman autoa ja mopo ainoana, ei onnistu kovin hyvin.

ei autoa ole oikein tarkoitettu samanlaiseen ajeluun mitä mopoa. otat kameran, röökit, lompsan ja laitat päälle vermeet lähtien ajelemaan johonkin paikkaan joka sillä hetkellä kiinnostaa.
esm viime syksynä viimeisinä reissuina ajoi sellaisen tien päähän jossa ei ollut vielä koskaan käynyt vaikka suhtkoht lähellä.
tie oli suhtkoht mainio, maisemat hyvät ja syysaurinko paistoi.
ei paljoa muita liikkujia, tie mutkitteli paljon, vei ylös ja sitten alas, kunnes loppui maatalon pihaan josta jatkui huonokuntoisena yksityistienä.
tässä vaiheessa poltti röökin ja käynnisti navin, katsoen minne oli tullut ajettua.

Mun mielestä silloin puhutaan harrastuksesta kun hankitaan joku uuden karhea peruspyörä jota käytetään huollossa, ja heti kun T-paita kelit loppuu niin pyörä lykätään talliin odottamaan seuraavaa kesää. Silloin se muuttuu elämän tavaksi, kun ajokausi alkaa siitä kun kevät-talven aurinko on sulattanut maantiellä kuivan, moottoripyörän renkaan mentävän uran, ja pyörä lykätään talliin vasta sitten kun sataa pysyvän lumen. Kesät ajellaan ja talvet rakennellaan, elikkä ympärivuotinen harrastus joka vie rahat ja vapaa-ajan..

Arjesta irtaantumista, vapautta liikkua ja tottakai vauhdin hurmaa, mutta tietysti rajallisella vauhdilla yleisillä teillä.
biggrin.gif
Mutta ennen kaikkea vapautta, vapauden tuntu on se, jota tuntee enimmäkseen kun päästelee pärrällä. Se myös rentouttaa ja antaa hyvää fiilistä. Minulle moottoripyöräily on myös eräänlaista virkistäytymistä, ravitsee sielua. Ihan harrastus toiminnaksi ei ole vielä päässyt kehittymään, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa elämää. Ajaminen on vaan niin fantastista.
smile_org.gif
Rata ajoakin olisi kiva kokeilla joskus.

Mutta ajokelejä ja fiiliksiä odotellessa!  
062802moto_prv.gif

Kyllä se on melkein kaikkea noista kanssa, mutta se on parasta siinä kun asiat ottavat paljon pannuun. Niin koneella pääsee todella hyvin irte arjesta kun se saa aina miehen hymyilemään vaikka mikä olisi
smile_org.gif
. Ja onhan se ollut aina koko elämän haave mitä on aina uneksinut. Ja sitä se on ollut mitä on aina ajatellutkin, elikkäs niin mukavaa ettei vaihtaisi pois tätä.

.. Kai tuo on itelle "illuusio" vapaudesta.. Hyvä keino vieraantua arkisista askareista ja tuulettaa ajatuksia..
Eli 1,2,4 ja 5..
Rasti meni kohtaan "harrastus"

Ehdottomasti 4 & 5, noin 1 kk sitten vaihdoin pyörää ja olin 2 vk ilman "elämää", kyllä oli jumalauta hirveä ahdistus ja odottamisen tuska....onneksi sitten
062802moto_prv.gif

kyllä tosta useampi kohta tulisi, mutta rastitin ton irti arjesta...kyllä se vaan kummasti hermoja hellii ku pääsee pyörän päälle

Ruksin, jotta ainoa moottorikäyttöinen ajoneuvo. Tokihan minulla on veneeseeni perämoottori, mutta kun saan sen satamaan ja ulos purjeilla ja kera ilman moottoria, niin olen säilytellyt sitä varastossa. Sitä paitsi veneellä ei pääse ihan joka paikkaan, johon arkisin on asiaa. Prätkällä vastaavasti ei oikein purjehtiminen suju...

Olisin voinut rastia muutakin. Ajan prätkällä, koska tuota kulkemista on, ja motskarilla ajaminen on hauskempaa kuin autoilu. Lisäksi se on egon jatke, myönnän.

Pelkkää remonttia koko ajan! :rant: koko ajan jotain... Nyt oli takapyörän laakeri saanut kilometrit täyteen. Ei se ole tavallisen kuolevaisen hommaa vaihtaa sellasta jos ei osaa. No, tuli laitettua kumminkin. Ja mikä parasta, sitä hommaa ei tehty tietokoneen ääressä, vaan sormet ranteita myöten vaseliinissa! Ja päälle :bisseä:

Back