Mitä öljyä suosittelette öljy/ilma koneeseen

Sijainti
Valkeakoski
Niin elikäs mikä on mielestänne parasta öljyä tommoseen ilma/öljy jäähdytteiseen koneeseen......Niitä öljymerkkejä kun on niin helvetisti.

kiitoksia etukäteen
bowdown.gif

Niinkuin joku muukin täällä jo totesi jossain keskustelussa, Motonetissa käyn minäkin seuraavaksi poimimassa 20L lekan Delvac Superia. Luokitukset on oikeat ja hinta muistaakseni 42 egee
tounge.gif
. Ja toimii kuulopuheiden mukaan jopa paremmin kuin hienot täyssynteettiset litkut. (En oo vielä ite ehtinyt testaamaan, muut varmaan kommentoi lisää)

Mä oon jotenkii jumittunu käyttämään Gastrolin GPSää.
No ei oo ainakaan huonoja kokemuksia.
Niin siis edellisessäkin, se oli ilma kone.

Oon kuullu kovasti kehuttavan Pennzoilin öljyjä. Koittaisin itsekin vaan eipä taida Suomesta nykyään saada. Ainakin Finn-Amin pojat kertoivat että maahantuonti on loppu.

Jaa niin mulla Castrol GPS:t, eikä mitään pahaa niistäkään.

Niinkuin joku muukin täällä jo totesi jossain keskustelussa, Motonetissa käyn minäkin seuraavaksi poimimassa 20L lekan Delvac Superia. Luokitukset on oikeat ja hinta muistaakseni 42 egee
tounge.gif
. Ja toimii kuulopuheiden mukaan jopa paremmin kuin hienot täyssynteettiset litkut. (En oo vielä ite ehtinyt testaamaan, muut varmaan kommentoi lisää)
Eikös tuo ole jotain raskaisiin dieselkoneisiin tarkotettua öljyä?

itse käytin Delvac MX 15w-40 dieselöljyä ja hyvin toimi.. paremmin ainakin ku gastrolin gps (tjsp?).. Eipä noissa öljyissä varmaan mitään hirveän suuria eroja ole. kunhan vaan muistaa katsoa et luokitukset riittää, eikä öljyssä ole mitään kitkaa vähentäviä lisäaineita tms

ps. Löytyisiköhän enää niin "huonoja" öljyjä kuin mitä markkinoiden parhaat oli silloin kun tuo suzukin ilma/öljy-kone tuli markkinoille
biggrin.gif

Castrol ei ainakaan ilmajäähdytteisen kawan koneessa, pysynyt, jotenkin toimi Motul 5100 15W/50, mutta lopulta löysin KENDALL 20W/50 lisäaineistettu, niin johan vot! Kaipa se pelittää Suitsassakin.
062802moto_prv.gif

Varsinkin tuolla ameriikan mantereela noita dieselmoottori öljyjä suositaan paljonkin mp käytössä. Ovat siis halvempia kuin varsinaiset mp-öljyt, ja ovat vielä testeissä olleet ihan mp-öljyen veroisia tai jopa parempia, niin mikä ettei.
wink.gif
thumbs-up.gif

Varsinkin tuolla ameriikan mantereela noita dieselmoottori öljyjä suositaan paljonkin mp käytössä. Ovat siis halvempia kuin varsinaiset mp-öljyt, ja ovat vielä testeissä olleet ihan mp-öljyen veroisia tai jopa parempia, niin mikä ettei.    
wink.gif

thumbs-up.gif
1100 ärrällä ajelin Teboilin Diamondilla, kun kerran halvalla sain. Banditissa on jo toinen 20L leka Delvac MX 15W-40 jo menossa, eikä ole vieläkään lauennut.

wink.gif

thumbs-up.gif
Näin olen kuullut ja aion itsekin vanhukseen kokeilla kyseistä öljyä. Eikös tämä Delvac ole yksiaste-öljy tjsp? Pelkkä 20W vai mitä niitä nyt on?

Ja niin, itsellä oli jotain Castrollin öljyä viime kesänä, niin se alkoi tihkua tiivisteistä läpi...:(Mobil Delvac 1300

wink.gif

thumbs-up.gif
Näin olen kuullut ja aion itsekin vanhukseen kokeilla kyseistä öljyä. Eikös tämä Delvac ole yksiaste-öljy tjsp? Pelkkä 20W vai mitä niitä nyt on?

Ja niin, itsellä oli jotain Castrollin öljyä viime kesänä, niin se alkoi tihkua tiivisteistä läpi...:(Mobil Delvac 1300
näyttäs olevan 10w-30 tai 15w-40. Eipä tuo öljyn vika useinkaan ole jos tiivisteet vuotaa.

näyttäs olevan 10w-30 tai 15w-40. Eipä tuo öljyn vika useinkaan ole jos tiivisteet vuotaa.
Vanhaan koneeseen kun lyö näitä nykyluiruja (täyssynt.), niin ei ne tahdo koneessa pysyä, vaan alkavat tihkua tiivisteiden läpi lämmetessään. Näin on mulle isot pojat kertoneet.
buttrock.gif
No lyöpä synteettistä 15w-50 tai 10w-50 öljyä niin eipä tule ulos. Ei ole meinaan mitään luirua. 0w- alkuisia kannattaa välttää varsinkin jos ei noita 35- pakkasasteen käynnistyksiä ole tulossa
wink.gif

wink.gif

thumbs-up.gif
1100 ärrällä ajelin Teboilin Diamondilla, kun kerran halvalla sain. Banditissa on jo toinen 20L leka Delvac MX 15W-40 jo menossa, eikä ole vieläkään lauennut.
Onko ollu vaikutusta kytkimen tai vaihteiden toimintaa. Kaveri koitti omassa kawassa käyttää ja kytkin alko luistamaan ja loppujen lopuksi levyt palo kiinni. Öljyn merkkiä en nyt muista.

Shellin X 100 20W-50, 9 euroa 4 litraa. Tollaisella jäteöljyllä mun vanha rullalaakeroitu Zeta-Kawa on suunniteltukkin toimimaan ja toimii.

Parasta öljyä voi olla paha sanoa , mutta Mobilin Delvac on
parhaasta päästä . Suurinpiirtein kesällä jos ajaa , niin
15w-40 on tietysti parempi , kuin -30 . Vois sanoa niinkin ,
se toimii dieseleissäkin + autojen pentsiinimoottoreissa .

Castrol ei ainakaan ilmajäähdytteisen kawan koneessa, pysynyt, jotenkin toimi Motul 5100 15W/50, mutta lopulta löysin KENDALL 20W/50 lisäaineistettu, niin johan vot! Kaipa se pelittää Suitsassakin.
062802moto_prv.gif
Mistä tuota Kendall öljyä saa? Solmuja harrastavat autopuolen kaverit kehuu kovasti noita litkuja.

Jake

Kommentteja Castrolin gtx3:sta??? Olisko ollut 20/50 tai jotain sinnepäin...
Kannattaako laittaa vanhaan IÖ gixxeriin?

Back