Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On. Mineraalipohjaiset Valvoline 20W-50:set koneessa ja kyseessä on BWM R1100S. Vaihdelaatikko on erikseen eli siellä on omat öljyt, ja pyörässä on kuivakytkin.Onkos kenelläkään 20W50 -öljyjä koneessa?
Mitään mp-öljyjä kuten dieselmoottori-öljyjäkään ei ole olemassa, on vaan monia eri tyyppisiä öljyjä joita valmistajat sitten markkinat mielessä purkittavat eri tyyppisiin purnukoihin. Helvetin hyvä moottoriöljy autossa on helvetin hyvä moottoriöljy myös moottorpyörässä. Kytkin sitten yleensä asettaa omia vaatimuksiaan ja siksi motoristien täytyykin olla tarkkana mitä koneeseen laittaa...Miksi joku haluaa käyttää autoöljyä![]()
EI vaan ymmärrä... mp-öljyäkin kun on?
täysin samaa mieltä,mutta jokainen saa mielestäni laittaa mottiinsa ihan mitä öljyä halluu jos saa yönsä paremmin nukuttua että ostaa kalliisti pakattua "4Tmotorcycle oilia" kalliista mp-varaosa myymälästä niin suotakoonsa se hänelle.Monenko moottoripyörän moottorin olet nähnyt laukeavan nimenomaan siksi, että siinä on käytetty jotakin muuta kuin vain moottoripyöriin tarkoitettua öljyä?
Moottoripyörän vaihteisto kuuluu "kevyesti kuormitettuihin" ja siihen riittää luokituksena API GL1, minkä taitaa täyttää jokainen moottoriöljy, oli moottoripyörään tai ei. Mopon vaihteisto ei vaadi öljyltä mitään erityistä. Aika monen pyörän ohjekirjassa lukee "nelitahtimoottoriöljy, API SH tai parempi" tai jotain vastaavaa.
nälkää on tullu nähtyä tuolla maailmalla eikä oo mikään kiva näky ja joskus itelläki kova nälkä ollu tosin ei mp harrastuksen johdostaKuinka moni tätä harrastusta sitten pitää yllä niin pahasti nälkää nähden, ettei oo rahaa edes ostaa sellaista öljyä koneeseen, mikä sinne kuuluu. Kait se kulkee vaikka betula teräketjuöljyllä, mutta joitain saattaa kiinnostaa myös se mikä olisi mahdollisesti parasta. Mulle ainakin on yks lysti maksaako öljyt 20 vai 50 euroa. Pääasia on että tavara on kunnollista.
HehJos olisi myytävänä moottoripyöräbensaa hintaan 2,5€/litra, sitäkin PITÄISI käyttää, koska moottoripyörä kulkee niin kovaa, että tavallinen bensa ei ehdi palaa kunnolla.
Kyllähän se kannattanee vaihtaa 5000 km jälkeen, samoin suodatin. Ei tule ainakaan niin helposti ongelmia "vippojen" kanssa (rocker arms).Näkyi laittaneen tonninhuollossa jotain Gulf:in racing öljyä. Kai se pelittää ihan ok, mitä nyt muutama sata kilometriä olen sen jälkeen ajanut. Shelliähän Ducati suosittelee, mutta samapa tuo minulle.
Kannattaako noita öljyjä vaihdella useinkin? Siis ihan itse esimerkiksi 5000 kilometrin jälkeen tjsp. ?
Ne purkit, joissa lukee "moottoripyörä, motorcycle, motociclismo tms", ovat öljyjä moottoripyöriin, eli mp-öljyjä.
Kyllä minua ainakin saattaisi ahistaa, jos öljyistä joutuisi maksamaan 200egee...Minun talouttani ei kaataisi, vaikka maksaisin öljystä 200€, vaikka en rikas, saatikka varakas olekaan.
Mulla hajos Jytäjammusta (XS650 -81) kytkin kun koneeseen vaihdettiin 15W-40 -autoöljyt. Kytkin alkoi luistaa muutaman sadan kilsan jälkeen ja levyt meni vaihtoon. Sitten koneeseen pantiin taas jotain "moottoripyöräöljyä" ja sen jälkeen kytkin kesti normaalisti.Monenko moottoripyörän moottorin olet nähnyt laukeavan nimenomaan siksi, että siinä on käytetty jotakin muuta kuin vain moottoripyöriin tarkoitettua öljyä?
Minua ahistaisi maksaa jo 50€. Tarkoitin, että ei se vielä konkurssia tekisi jos kerran tai kaksi kesässä vaihtaisi.Kyllä minua ainakin saattaisi ahistaa, jos öljyistä joutuisi maksamaan 200egee...Minun talouttani ei kaataisi, vaikka maksaisin öljystä 200€, vaikka en rikas, saatikka varakas olekaan.