• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä mieltä enskoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja boomerang
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielestäni Aprilian Pegaso olisi yksi vaihtoehto. BMW käyttää samaa moottori ja olen jopa kuullut Aprilia olisi ollut mukavampi ajaa...
nixweiss.gif
esimerkki

heh vissiin löytyi yksi kottaraisella ajelija...  
biggrin.gif
Juu niin löytyi.
biggrin.gif

Luin jutun muistaakseni noin kuukausi sitten tuosta 10 tkm rajasta, enkä nyt ryhtynyt sitä tarkistamaan, koska jotain häikkää on tuon googlen toiminnassa. Tuosta rajasta kerrottiin, että jopa maahantuoja olisi (siis keskustelupalstan mukaan) kertonut, että exc:ssä konetta olisi hyvä ryhtyä remppaamaan noin 10 tkm:n kohdalla. Tosiaankin en muista tarkkaan tuota juttua, mutta yritä löytää se. Tällainen mielikuva minulla on, että kyseessä oli nimenomaan exc. Exc:t ovat kuitenkin kisapelejä, joten en pitäisi tuota 10 tkm mitenkään huonona.

Ja tuohon alkuperäiseen aiheeseen. KTM:n pikku adventuressa on istuinkorkeus lähes 95 cm, joten yllättävät pysähdykset saattavat aiheuttaa ainakin alussa 176 cm:selle hankaluuksia, varsinkin maastossa. Minulle ainakin aiheuttivat, vaikka olen vajaa 10 cm pidempi. Kokemus kuitenkin opettaa. KTM on nopea ja kevyt soralla, ja itse olen ainakin ajellut sillä matka-ajoakin (sellaisia n. 600 km siivuja päivässä). Varmasti kuitenkin löytyy parempia vaihtoehtoja matka-ajoon, kuten esim. tuo Transalp, jota on kehuttu erittäin kestäväksi ja luotettavaksi. Transalp ei myöskään ole niin korkea, kuin KTM. Itse aikoinaan pohdin pitkään ensin tuon TA:n ostoa, mutta sitten vaaka kääntyi KTM:n puoleen.

Kävin tässä yksi päivä kuolaamassa pk-seudulla uutta isoa kotaria  
wink.gif
. Juttelu kääntyi siihen, että myyjä alkoi kehua Transalppia ja sanoi, että joissakin uusissa isoissa kotareissa on ollut yllättäviä ja omituisia vikoja elektroniikkaboksissa (ajotietokone)  
crazy.gif
, jotka ovat keskeyttäneet matkanteon laakista.
eek.gif

Totesin, että mun umpiluu egoon mahtuu hyvin jatkossakin TA
blush.gif
. On ollut hyvä reissupeli, jolla ajaa surutta pitempääkin matkaa ja toisaalta posottaa pitkin pohjoisen polkuja ja sorateitä.

Maastossa useiden satojen kilometrien päässä lähimmästä huollosta arvostaa yksinkertaisuutta ja varmatoimisuutta (pätee varmaan meihin kuskeihinkin)
buttrock.gif
. Lämmittää ihmeesti kun tietää saavansa hilavitkuttimen kotiin perustyökaluilla ja varaosilla.
sport05.gif

Kaupunkiajossa arvostaa enskassa myös sitä, että voi ajella suht suruttomasti reunakivien ja kiskojen yli - ja välillä oikaista ojan tai pientareen kautta.
062802moto_prv.gif

TA:n kokoinen pyörä on vielä just ja just sellainen, jonka meikäläinenkin saa kammettua keskellä ei kenenkään jorpakkoa pystyyn (tai sitten pitäisi käydä punttisalilla enemmän). Luulisin, että yli 200 kg pyörät alkaa olla jo selvästi hankalampia
nixweiss.gif
, jollain Örkillä on tästä varmaan parempaa kokemusta.

062802moto_prv.gif

Joo ei vielä ole tullut sellaista vikaa (tai no vikoja harvemmin edes tulee joka matkanteon pysäyttäis) mitä ei olisi leathermanilla saanut korjattua.

Ta tosiaankin vielä nousee. Muutaman kerran (naama punaisena
blush.gif
) saanut sitä nostella pystyyn kun on kipannut jonnekin. Katsella sitten ympärilleen että näkikö kukaan... yllättävän nopeesti toi muuten nousee kun näkijöitä pelkää
biggrin.gif

Pikku kottarainen vois olla ihan kiva, painonsakin puolesta.

Jep,

nousee ihmeen hyvin, kun vaihtoehto on soittaa apua perunasoppaa syöviltä autoilevilta kavereilta  
bawling.gif
, jotka ovat viikon katselleet vihreinä kun enskan kanssa tuodaan taimenta perämetsän puroilta
sport05.gif
.  

Mitäs menit......  Sitä poskensoittoa ei kestäisi Erkkikään  
crazy.gif

heh vissiin löytyi yksi kottaraisella ajelija...
biggrin.gif

Itse en nangussa mukana ollut mutta kuullut kylläkin tarinaa. En vain oikein jaksa sulattaa sitäkään että kaverit maksaa n€ reissustaan ja keskeyttää koska ei jaksa enään.
On noita mopoja paukkuna edellisilläkin allroad toureilla, ja väittäsin että toi Allroad tourin ajaminen eio ihan mitään tissiposkihommaa, siinä nimittäin taotaan paljon kilsoja mittariin ja matka mitä ajetaan ei ole TODELLAKAAN mitään moottoritiellä pöristelyä.

JOUP-ENSKAN KANNALLA MINÄ OLEN ,KUN OLEN SEMMOISEN ONNELLINEN OMISTAJA-SUZUKI DR 800-NÄPPÄRÄ PELI NÄIN TYPYKÄLLEKKIN
062802jumpie_prv.gif

Tuosta EXC:stä oli mainintaa googlessa ja myös tuosta 10 tkm rajasta.
Onko kyse racing mallista(4t) vai normi exc:stä.
Omassa exc:ssä(250 2t) 16600km mittarissa. Eikä yhtään mitään vikaa. Koneenkin laakeroin 16 tkm kohalla ihan omaa hyvyyttäni. Kotarit on hyviä laitteita. Kiinalaisia halpa kopioita ei pidä edes verrata tekniikan puolesta niihin.  
tounge.gif
biggrin.gif

edit. Lisäys. virallisen intin mittarin mukaan pituutta on vaivaiset 169cm. Ei tuo ole omalla enska mopolla ajamiseen vaikuttanu mitenkään. Ainut millon on haittaa, kun heittää polulla mopon ympäri niin se ei käy ihan niin näppärästi mitä pitkä jalkasella.

Nuo kisamallit ei ole paras vaihtoehto kadulle, mutta nyt kun olen sellasen kerran hankkinut ni ei ilman voi olla. Noillahan pääsee sellasta kyytiä sellasissa paikoissa, että bemarilla ei voi uneksiakaan. Pitäs päivittää vaan tuo oma vähän uudempaan ja kilvettömään kun tulee ajeltua niin vähän teillä.

Edit. Turha sitä on jyystää 2000km sorateitä, mulle riittää ihan hyvin se 200km suossa.

Back