• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä lahjaksi pyörää lainanneelle kaverille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sickness
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve

Olisiko hyviä vinkkejä mitä voisin hommata kaverille kiitokseksi kun antoi minulle pyöränsä (-08 Hornet) lainaan kolmeksi viikoksi lähdettyään itse kiertelemään Eurooppaa autolla?

Kaveri on tosi tarkka pyöränsä ulkonäöstä ja siinä taitaa olla tällä hetkellä kiinni vakioon verrattuna vain kaatumatapit. Pyörän pesu ja täyteen tankkaus ovat selviöitä ennen pyörän palauttamista, mutta mitä kivaa voisi keksiä kiitokseksi tästä lainasta? Budjetti voisi olla max 200€, jos jotain tosi hienoa keksiintyy niin sitten mahdollisesti enemmänkin. Kallis hinta ei kuitenkaan ole mikään itse tarkoitus vaan se, että kaveri ymmärtää arvostavani tätä asiaa.

Konjakit yms. on aika peruskauraa, joten mielummin ostaisin jotain pyörään tai motoiluun liittyvää, mutta en ole ihan varma mitä kaikkea perusromua kaverilta jo ennestään löytyy.

Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

Taka- tahi eturengas, varmaan lainaa toisenkin kerran.
062802moto_prv.gif

Täytyy myöntää,että varsin reilu kaveri sulla!!
thumbs-up.gif

Noh, jos hommaisit jotain lisähärpäkettä pyörään, huggeri tms.? Tai entäpä jos vaikka seuraavan huollon tarjoutuisit maksamaan..? Toi rengassettikin ois kyl aika jees!!
buttrock.gif

Komppaan Ezaa! Osta molemmat renkaat!! Ei paha korvaus kolmen viikon lainasta! Voi olla että saat toisenkin kerran lainaksi!  
idea3.gif

Oisko lahjakortti liian persoonaton...  
pftroest.gif

EDIT: No Honda- liikkeeseen tietty piti vielä sanomani

Renkaat, jotkut dunlopin roadsmartit tai pierellin diaplo rossot niin kaverisi lainaa mopoaan jatkossa ihan kyselemättä.

Miten se menikään, hyvä rengas parempi mieli.

Vähän paremmat huoltopukit eteen ja taakse. Ei mitään simppeleitä biltemakamoja vaan kunnon huoltopukit.

Rengassetti ehdottomasti jos pukit jo löytyy pärränomistajan tallista!

Vähän paremmat huoltopukit eteen ja taakse. Ei mitään simppeleitä biltemakamoja vaan kunnon huoltopukit.

Rengassetti ehdottomasti jos pukit jo löytyy pärränomistajan tallista!
062802jumpie_prv.gif
huoltopukit on loistoidea!!

Minä ainakin pitäisin tuollaisesta lahjasta, tosin en kyllä lainaa pyörääni kenellekkään joten jää sitten lahjat saamati...

Ööö... itselleni ei ole koskaan tullut mieleeni, että kun olen lainannut pyörääni kaverille niin olisi tuo kaveri lainan jälkeen jotain "velkaa". Tilanteet ovat olleet just tuota luokkaa, että itse olen estynyt ajamasta syystä tai toisesta ja pyörä olisi ollut tyhjän panttina tallissa. Ja toki lainan jälkeen on ollut tankki aina täynnä.

Tosin itse olen kuitenkin sanonut että jos haluaa ottaa pyörän ajoon niin siitä vaan. Mutta jos olet itse pyytänyt mopoa lainaan, niin uskoisin silti että nuo mainitsemasi tankki täyteen ja pesu riittää (pesu siinä tapauksessa, että sulla on hyvät välineet siihen).

Kolmen viikon vuokra maksaa liikkeen prätkällä varmaan 1500€.
Täytyy kyllä myöntää.että ite en antaisi kovin monelle pyörääni
kolmeksi viikoksi,vaikka omaa tarvetta ei olisikaan.

Renkaat on hyvä idea, niitä kuluu. Ovat myös enimmäkseen hyvännäköisiä, mustia ja pyöreitä.

Mulkuta vielä kytkinkahva ennen palautusta.

t.Ville

Lainasin oman mopon kaverille 3 viikoks kun olin ulkomailla matkoilla. Kaveri makso huollon ja tankki täynnä palauttaessa.

Tankki täyteen, pesu ja hyvä vaha pintaan.Lainaa varmasti toistekkin koska vahaus ja huolellinen pesu on aina jotenkin hakusessa kun se tulisi tehdä omaan mopoon ja jää siksi monesti tekemättä.

Öljynvaihto ~50€
vahaus (itse tehtynä) 20€ jos joudut ostaa aineet ja kiillotusliinat yms.
Takarengas 150€ (etunen nyt tuskin kuluu minneen).

Siinä olisi todella hieno paketti ja varmasti irtoaa pyörä uudestaan tarvittaessa.

Kiitos kaikille vastauksista! Hornetin mittarissa on tällä hetkellä 3336 km, joista itse olen ajanut kahden vuoden aikana n. 700km, eli pyörä ei ole minulla ensi kertaa lainassa ja kilometrejä kaverille tulee varsin kitsaasti. Uusi rengassetti on kiva idea, mutta noilla kilsoilla ehtii mopo vaihtua toiseen ennen kuin niille tulee tarvetta.

Tässä ei ole kyse siitä, että olisin jotain velkaa tai että kaverilla olisi varsinaisesti rahalle tarvetta (enkä usko, että sitä suostuisi ottamaan vastaankaan). Kuten aiemmin mainitsin, niin enemmän tuo arvostus siitä että mopo on annettu käyttöön pitäisi näkyä. Siksi tykästyin tuohon huggeri-ajatukseen, mutta siinä on sellainen ongelma etten ole varma haluaako kaveri sellaisen pyöräänsä. Voisin miettiä lahjakorttia, jossa olisi tarjottu erilaisia vaihtoehtoja: Valitse seuraavista mieleisesi: a) huggeri maalattuna ja asennettuna pyörääsi b) takalaukku telineineen pyörääsi c) varkaudenestosarja = pyörään sopivat jarrulevylukko ja suojapeite. Mitä mieltä tästä?

Back