• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä kannattaa laittaa tankkiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja johanna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muistakaa, että nykyajan bensa vanhenee n. 3kk:ssa, joten itse ainakin suosin tankin tyhjäämistä ja kaasareiden tyhjäksi käyttämistä ennen talviunta.
Muistuttelen taas tuosta Nesteen pienkonebensasta.
Saiskohan jo ilmaisia litroja Eläintarhan Unionilta?
tounge.gif

mä tankkasin TB:llä, 95-oktaanista... jos ei lähe keväällä napista käyntiin, niin lahjoitan paskan pois...
Viimekeväänäki lähti, kuin palmun alta... ei onkelmia.. mutujuttua suurin osa tästä oktaaninalenemisesta...

Tiettyyn voin olla väärässä...
biggrin.gif
Joo ,mullakin on on lähteny aina ihan hyvin, sekä kaasari- että ruiskuvehkeet. Jos oktaaniluku olis alentunu selkeästi niin nehän nakuttaisi keväällä. Eipä ole nakuttanut.

Mielellään en mitään ylimääräistä tököttiä tankkiin laita, varsinkaan kun sitä ei ole ikinä tarvinnut!

Kerran meni CBR 600:sta yksi suutin tukkoon, sekin lähti ajamalla pois. Sillon en käyttänyt kertaakaan koko talven aikana, tais vähän sakkaantua kohokammioon. Jos käy edes kerran-pari talvessa käyttämässä lämpöseksi, niin ei ole sitäkään ongelmaa.

lyömpä oman lusikkani tähän "soppaan" olen miettinyt jo kauan
kun joku "neuvoo" tyhjentämään kaasarin,jos oikein ajattelee
tuota tyhjennystä epäilen vahvasti että siitä on paremminkin
haittaa kuin hyötyä pitemmässä juoksussa.

uudehkoissa pyörissä ei varmaan niinkään tuota ongelmia mutta
entäs vanhat,kun on jo O-renkaat vähän kovettuneet niin on
kyllä odottettavissa aikamoisia ongelmia,kun kaasarit kuivia
n:5-7 kk. bensahan "voitelee noita O-renkaita eli pysyvät
kimmoisina mutta olen vahvasti sitä mieltä että tuo uimurikupin
tyhjennys on karhun palvelus itselle sekä pyörälle.

jos haluaa tyhjentää kaasarit silloin kannattaisi pistää tankkiin
oikein öljyinen seos ja antaa pyörän käydä kunnes varmasti
tuo litku on ehtinyt kaasareihin,ja sitten vasta suorittaa "tyhjennys",itse tyhjännän kupit vasta kun otan pyörän käyttöön
keväällä,jätän yleensä tankkiin jonkin verran kakkua ja pistän
joukkon BILTEMAN kaasutin suoja ainetta aika reilun seoksen
teen ja annan käydä kunnolla,keväällä heti ennenkuin käynnistän pistän uutta kakkua tankkiin ja sitten vasta tulille.

tämä oli vaan minun tapani jokainen toimii tietysti omalla tavallaan mutta onkohan tuota oikeaa konstia olemassakaan
sitten on tämä yksi "kategoria" ne jotka eivät tee ylensäkään
mitään pyörän eteen ja ihme kyllä näiden "pelle pelottomien"
mopot toimii yleensä aina,jos minä tekisin niin tuurillani olisi
mopo aina pas..na.

ennen muuten käynnistelin pyörää muutamia kertoja talven aikana mutta luovuin tuosta koska jollei käytä kunnolla lämpimäksi on melko varma että saa ostaa ylimääräisiä tulppia,
tämä ainakin lopputulos edellisen pyörän kanssa iso (vn15)
vee kone 2-tulppaa per pytty,aina oli yksi tulppa pimeänä.

Tuota jarijiin mainitsemaa Bilteman litkua minäkin oon täällä mainostanut ja aina syksyllä tankkiin lykänny. Keväällä ei ole ollu käynnistysongelmia, joten ei siitä oo kaiketi haittaakaan ollu!
idea3.gif
Ja on halapaa, eli sitähän voi vaikka ihan huvikseen tankkiin talveks hulauttaa...

Bensaa vaan ku ei mee pakkasen puolelle tallissa.
Mutta eiköhän ne bensat sit keväällä vaihdu tuoreempaan.
Ja stiigaan vanhat
biggrin.gif

Back