• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä Finnlinesilla meneillään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hercules
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viikko aikaa lähtöön, eikä laskua vieläkään kuulu. Varauksen olen tehnyt helmikuulla ja kaksi kertaa sähköpostiini on vastattu lupaamalla lasku lähiaikoina. Tällä viikolla eivät ole enää vaivautuneet vastamaan tällaiselle tyhmien kyselijälle. Jurppii vaan niin pirusti ajaa 1300 km sinne pussin perälle Vuosaareen, jos siellä näytetäänkin mustaa kämmentä, että lähtekääpäs vaan ajeleen kohti Turkua ja Tukholmaa. Olis se siinä tapauksessa niin paljon hilpeämpi kääntää jo Kemissä oikealle Haaparantaan. On ne kyllä Finnlinesilla onnistuneet pilaamaan lomatunnelman kaikkina näinä neljänä viimeisenä vuotena, kun olen heidän apuansa anonut tässä keväisessä pikku ongelmassani, Itämeren ylityksessä.

Viikko aikaa lähtöön, eikä laskua vieläkään kuulu. Varauksen olen tehnyt helmikuulla ja kaksi kertaa sähköpostiini on vastattu lupaamalla lasku lähiaikoina. Tällä viikolla eivät ole enää vaivautuneet vastamaan tällaiselle tyhmien kyselijälle. Jurppii vaan niin pirusti ajaa 1300 km sinne pussin perälle Vuosaareen, jos siellä näytetäänkin mustaa kämmentä, että lähtekääpäs vaan ajeleen kohti Turkua ja Tukholmaa. Olis se siinä tapauksessa niin paljon hilpeämpi kääntää jo Kemissä oikealle Haaparantaan. On ne kyllä Finnlinesilla onnistuneet pilaamaan lomatunnelman kaikkina näinä neljänä viimeisenä vuotena, kun olen heidän apuansa anonut tässä keväisessä pikku ongelmassani, Itämeren ylityksessä.
Huono juttu.

Tähän tilanteeseen tulee myöhässä, mutta kenties tulevaisuutta varten; parina viime vuonna (ml. tänä keväänä) olen hankkinut liput autoliiton kautta. Toiminnassa ei ole ollut mitään moitittavaa. Kannattaa kokeilla.

Hyvää reissua.

Nyt tuli Invoice Finnlinesilta. Lähetin vielä aamulla epätoivoisen viestin suoraan sille henkilölle, joka alunperin teki meille paikkavarauksen, koska heidän booking oli lakannut vastaamasta laskutuspyyntöihini. Vaan kyllä ne halvalla myy noita lippuja. Hytti ja mopopaikat kahdelle ihmiselle maksoi reilut kolmesataaviisikymppiä. Minä olen tehnyt toitä niiden saamiseksi ainakin seitsemänsadan euron edestä ja luulisin heidän siellä lauttayhtiössä ahertaneen tupla määrän.

laskutuspyyntöihini. Vaan kyllä ne halvalla myy noita lippuja. Hytti ja mopopaikat kahdelle ihmiselle maksoi reilut kolmesataaviisikymppiä. Minä olen tehnyt toitä niiden saamiseksi ainakin seitsemänsadan euron edestä ja luulisin heidän siellä lauttayhtiössä ahertaneen tupla määrän.
Laskin tuossa itse, että mun lippuihin tuli puhelinjonotuksen vuoksi vähintään 80€ lisäkustannus pelkästään puhelinkuluissa. (Joka onneksi meni työpaikan piikkiin)

laskutuspyyntöihini. Vaan kyllä ne halvalla myy noita lippuja. Hytti ja mopopaikat kahdelle ihmiselle maksoi reilut kolmesataaviisikymppiä. Minä olen tehnyt toitä niiden saamiseksi ainakin seitsemänsadan euron edestä ja luulisin heidän siellä lauttayhtiössä ahertaneen tupla määrän.
Laskin tuossa itse, että mun lippuihin tuli puhelinjonotuksen vuoksi vähintään 80€ lisäkustannus pelkästään puhelinkuluissa. (Joka onneksi meni työpaikan piikkiin)
No ei tarvi ihmetellä yt-neuvotteluja, kun sata tekee samaa ja vielä röyhkeämmin  
crazy.gif
. Miksi v****a työnantajan kuuluu tällaiset kulut maksaa  
withstupid.gif

Pari viikkoa yritin tuonne soitella päivittäin, aina sen koko jonotusmuzakin loppuun saakka eikä päässyt varaamaan kansipaikkaa. Järki oli lähteä.

Varasin sitten Tallinkilta tuolin, meneehän sekin oikeaan suuntaan ja hinnat oli samoissa.

50e tuli lisämaksua lipuille puhelinmaksuina. Noh, pistin tulenkatkuisen sähköpostin finnlinesille, katsotaan mitä vastaavat.

Aamupäivällä kyselin laskua maililla ja iltapäivällä olikin jo tullut mailia laskun kanssa takaisin päin  
smile_org.gif
kuukausi lähtöön aikaa, sit pääsee ekaa kertaa eurooppaan  
062802moto_prv.gif

Tuleeko tuolta maksun jälkeen joku vahvistus? Vai menenkö ton maksetun laskun kanssa satamaan?
withstupid.gif

Tässä pari viikkoa odotellut s-posti tiedustelua, jos ei raha kelpaa mennään muilla konsteilla. Ihmeellistä toimintaa näin markkinatalouden aikana.

Varauksen saaminen läpi tuntuu olevan hitaahkoa. Pitänee soittaa ja varmistaa.
Hidasta näyttää olevan juu..

Pyysin tarjousta tuossa viime kuun lopulla ja hintatiedot ym. tulivatkin nopeasti, mutta siinä vaiheessa kun ilmoitin että kaikki Ok, saa varata (pvm oli 29.3) niin tuli seuraavanlainen viesti : "Kiitos varauksista,  reiteistä on tehty ennakkovaraukset, jotka vahvistamme mahdollisimman pian."

Tuon jälkeen ei ole kuulunut mitään, yritin viikko sitten kysellä sähköpostilla että onko nuo varaukset nyt voimassa vai ei, mutta vastausta ei ole kuulunut.

Tiedä sitten olenko hätähousu, mutta 3 vikkoa ei oman aikakäsityksen mukaan ole "mahdollisimman pian" kun puhutaan niinkin simppelistä asiasta kun varausvahvistuksen lähettämisestä  
nixweiss.gif
Vahvistus tuli sitten pari päivää tuon viestin jälkeen, mutta hintaan oli yhtäkkiä ilmestynyt +90 euroa tarjoukseen verrattuna  
mad.gif

Noh.. laitoin tuosta heti postia menemään että mistä ovat moisen summan arponeet ja kehoitin korjaamaan sen laskuun.
Meni taas 3 viikkoa ja tuli uusi varausvahvistus, tällä kertaa alkup. tarjous + 55 euroa, eikä minkäänlaista viestiä ainoastaan uusi (virheellinen) varausvahvistus liitteenä
kaboom.gif

Taidan jäädä odottamaan sitä laskua ja reklamoin sen sitten mikäli eivät ole tuota summaa siihen korjanneet. Viimeksimainittua uskallan tosin epäillä, sen verran päin
033102ass_1_prv.gif
näyttäis hommat siellä olevan.

Eilen sunnutaina pyysin laskua tammikuussa tilaamastani matkasta ja maanantaina sain laskun sähköpostiin josta puuttui ateriapaketit, pyysin uutta laskua ja tänään se jo tuli. Eli hyvinhän tuo palvelu toimi, ainakin meidän osalta.  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mulla oli varaus tehtynä jo alkuvuodesta ja kun tuossa pari viikkoa sitten s-postilla kysyin laskua niin avot, sehän tuli tunnin sisällä ja juuri sellainen mikä pitikin. En tiedä on siitä ollut apua kun olen asioinut suoraan henk.kohtaiseen s-postiin, eli sille henkilöllle joka on minun varauksen alusta hoitanut (välillä tosin henkilö vaihtui), siis ei siihen yleiseen Finnlinesin asiakas s-postiin vaan suoraan henkilölle.
Mutta hyvin siis on homma pelittänyt ja 11.6 kohti Saksaa ja Travea
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Hetihän nuo ovat tulleet, myös muutokset. Varausvahvistus siis muuttuu matkalipuksi, kun se on maksettu. Kyllä se suoritus näkyy viimeistään satamassa.

8.5.2011 lähetin s-postin ja muutaman kerran yrittänyt soitella, ei vastausta => annan rahapussin puhua ja soitan huomenna Tallinkille. Onnea vain valitsemallenne uralle, Finnlines.

Ihme hätä porukoilla laskusta, kyllä se tulee ennen matkaa..
tounge.gif
...mulle tuli eilen spostilla tarkennuspyyntö koska oli varauksessa meistä johtuvaa epäselvyyttä, vastasin tänään johon jo vastasivat takas että lasku tulee parin päivän sisällä, ei tarvitse huolehtia siitä enempää.
bowdown.gif
..ja lähtöpäivä on 23.6.

Kertoivat lisäksi että uden varausjärjestelmän käyttöönotto on ollut todella kivinen tie ja pyysivät anteeksi asiakkaille koitunutta harmia. Fucking Nörtit, laittakaa zydeminne pelaamaan...
biggrin.gif

Kertoivat lisäksi että uden varausjärjestelmän käyttöönotto on ollut todella kivinen tie ja pyysivät anteeksi asiakkaille koitunutta harmia. Fucking Nörtit, laittakaa zydeminne pelaamaan...
biggrin.gif
Ei Finnlines ole ollenkaan yksi ja ainoa yritys, jolle järjestelmän uusinta on hankalaa ja haasteellista ollut . Joka tapauksessa lasku tuli tänne siististi e-postissa ihan ajallaan.

Back