• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä Delvaccia koneeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....
Ai niitä "perinteisiä" tulee suoraan lähteestä? Mä luulin että ne ihan joutuu tekemään ihan eri raaka-aineista kuten nuo mp-öljytki.... mutta tsiisus ite tiesi paremmin, hallelujaa!!!!

Miksi ette käytä autonrengasta mopossa niinkuin tosi HD ukot, kestää pidempään ja tulee halvemmaksi?

Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....
Ai niitä "perinteisiä" tulee suoraan lähteestä? Mä luulin että ne ihan joutuu tekemään ihan eri raaka-aineista kuten nuo mp-öljytki.... mutta tsiisus ite tiesi paremmin, hallelujaa!!!!

Miksi ette käytä autonrengasta mopossa niinkuin tosi HD ukot, kestää pidempään ja tulee halvemmaksi?
Että tällaisen tuoreen näkemyksen toit?
biggrin.gif
Kaikkiin kysymyksiisi siitä miksi jotkut (=hyvin monet) käyttävät Delvac'cia on vastattu jo noin 500 kertaa tällä foorumilla ja jopa tässä ketjussa. Koeta aikasi kuluksi vaikka pistää hakusanaksi "Delvac".

Ei potkita tätä kuollutta hevosta nyt enää...

wink.gif
No en minä nyt ihan wattuillakaan tarkoittanut.. Tuollainenhan on varmaan oikeinkin kelpo öljy esim. ilmajäähdytteisiin, hieman syntymäväljiin koneisiin. Takuuvarmasti myös pläkkärini toimisi sillä hyvin. Brittien xx-foorumilla on käyty iänikuis-vääntöä vuosia aiheesta synteettinen vai semisynteettinen ...
smile_org.gif
Kuulemma ei sovi xx:lle synteettinen, vaan pitää olla semi... muuten pytyt kiillottuvat ja maailma tuhoutuu. Itse olen lykkinyt pääsääntöisesti synteettistä konneeseen, mutta halvinta tai paremminkin mistä on sattunut tarjouksesta, 'merkki'prätkäöljyä ja aina uusi suodatin. Nyt viimeksi allwrongin tasarahapäiviltä ostin kendallin 5w50:stä täyssynteettistä hävityshinnalla 5e/l. Hyvin toimii, vaihteet suorastaan hyökkäävät päälle. Kytkin ei lipsu. Lisäksi on huomautettava, että aina kone on toiminut moitteetta - mistä tietää mikä on paras öljy?
nixweiss.gif
033102beer_1_prv.gif

edit muuten: ei ne ole kuulleetkaan delvac-öljyn käytöstä prätkissä siellä..?
nixweiss.gif
Itse käytin edellisessä pyörässäni cbr 900rr petro canada duron xl synteettistä 10w-40 öljyä (heavy duty öljyä joka vastaa delvaccia) n. 12tkm, vaihteisto ja kone toimivat erittäin nätisti! vaihdoin hiljattain myös XX:ään samat litkut, hyvin toimii, ja tulpax:lle tyypillinen kytkinkopan puoleinen rohinakin hiljeni, nyt käy todella nätisti, verraatuna edeliisen käyttämään castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen ja tuoteselosteessa mainitaan erikseen että sopii myös märkäkytkimille ja moottoripyörille http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv/lubesgreases/pdf/IM7975e.pdf

eri API öljyluokitukset:
API-luokitus kertoo itse öljyn laadusta. API-luokitus ilmaistaa kirjain- ja/tai kirjainnumeroyhdistelmillä, esim. SE, SF, SG tai vaikkapa SJ. Periaatteena mitä "korkeampi" (aakkosittain) kirjainyhdistelmä, sen korkeampi laatuinen öljykin. Moottorissa tulee käyttää vähintään valmistajan ilmoittaman laatuluokituksen täyttämää öljyä.

http://www.allright.fi/documents/MX06_80-83_oljyt.pdf#search=%22api%20sg%22

edit: linkit jäi jostain syystä tuollasiksi
nixweiss.gif

wink.gif
No en minä nyt ihan wattuillakaan tarkoittanut.. Tuollainenhan on varmaan oikeinkin kelpo öljy esim. ilmajäähdytteisiin, hieman syntymäväljiin koneisiin. Takuuvarmasti myös pläkkärini toimisi sillä hyvin. Brittien xx-foorumilla on käyty iänikuis-vääntöä vuosia aiheesta synteettinen vai semisynteettinen ...
smile_org.gif
Kuulemma ei sovi xx:lle synteettinen, vaan pitää olla semi... muuten pytyt kiillottuvat ja maailma tuhoutuu. Itse olen lykkinyt pääsääntöisesti synteettistä konneeseen, mutta halvinta tai paremminkin mistä on sattunut tarjouksesta, 'merkki'prätkäöljyä ja aina uusi suodatin. Nyt viimeksi allwrongin tasarahapäiviltä ostin kendallin 5w50:stä täyssynteettistä hävityshinnalla 5e/l. Hyvin toimii, vaihteet suorastaan hyökkäävät päälle. Kytkin ei lipsu. Lisäksi on huomautettava, että aina kone on toiminut moitteetta - mistä tietää mikä on paras öljy?
nixweiss.gif
033102beer_1_prv.gif

nixweiss.gif
Itse käytin edellisessä pyörässäni cbr 900rr petro canada duron xl synteettistä 10w-40 öljyä (heavy duty öljyä joka vastaa delvaccia) n. 12tkm, vaihteisto ja kone toimivat erittäin nätisti! vaihdoin hiljattain myös XX:ään samat litkut, hyvin toimii, ja tulpax:lle tyypillinen kytkinkopan puoleinen rohinakin hiljeni, nyt käy todella nätisti, verraatuna edeliisen käyttämään castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen ja tuoteselosteessa mainitaan erikseen että sopii myös märkäkytkimille ja moottoripyörille http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv/lubesgreases/pdf/IM7975e.pdf

eri API öljyluokitukset:
API-luokitus kertoo itse öljyn laadusta. API-luokitus ilmaistaa kirjain- ja/tai kirjainnumeroyhdistelmillä, esim. SE, SF, SG tai vaikkapa SJ. Periaatteena mitä "korkeampi" (aakkosittain) kirjainyhdistelmä, sen korkeampi laatuinen öljykin. Moottorissa tulee käyttää vähintään valmistajan ilmoittaman laatuluokituksen täyttämää öljyä.

nixweiss.gif
Mistä sait kyseistä ölppää ja mikä oli hinta? Ainaskin vaikuttais pätevältä aineelta mopedeihin.
smile_org.gif

Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä? Onks se liian kallista? Kuinka sit on varaa edes moottoripyörään tai uusiin renkaisiin, tsiisus.
joo ostakaa vaan "moottoripyöräöljyt" "moottoripyöräsuodattimet" "moottoripyörätulpat" "moottoripyöräpolttimot" "moottoripyöräpolttoainetta" moottoripyöräilmaa" renkaisiin....... ja ostakaa ne moottoripyöräliikkeestä niin saatte varmasti moottoripyöräänne sopivaa tuotetta moottoripyörä edulliseen hintaan.

castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen
Castrol.com:" CASTROL GPS is suitable for all types of high performance modern Key Benefits
* A synthetic based oil.
* Allows for faster gear changing.
* Creates a tough, heat reactive layer of protection.
* Exceeds API SG , JASO MA.
API SG Obsolete For 1993 and older engines.
API SL Current For 2004 and older automotive engines, Energy Conserving on erikseen.

Kuis tää sit kävis vanhaan Viragoon?
Teboil Monitra Plus  SAE 10W-30
API CF-4, CD/SF, GL-4/GL-5

"Teboil Monitra Plus on lisäaine- ja traktorinvalmistajien kanssa yhteistyössä kehitetty maatalouskoneiden yleisöljy. Se soveltuu maatilakoneiden moottori-, vaihteisto-, vetopyörästö- ja hydrauliikkaöljyksi. Huolellisesti valittujen kitkaominaisuuksiensa ansiosta Teboil Monitra soveltuu myös useimpiin voimanulosottokytkimiin ja öljykylpyjarruihin."

Hinta Salon Autotarvikkeessa 37,50€/20l

wink.gif
smile_org.gif
nixweiss.gif
033102beer_1_prv.gif

nixweiss.gif

eri API öljyluokitukset:

nixweiss.gif
Mistä sait kyseistä ölppää ja mikä oli hinta? Ainaskin vaikuttais pätevältä aineelta mopedeihin.
smile_org.gif
Voitelukeskus pirkkalassa myy kyseistä öljyä ainakin isoissa astioissa, itse saan sitä kaverin kautta

Back