- Sijainti
- Länsi-Uusimaa
Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Ai niitä "perinteisiä" tulee suoraan lähteestä? Mä luulin että ne ihan joutuu tekemään ihan eri raaka-aineista kuten nuo mp-öljytki.... mutta tsiisus ite tiesi paremmin, hallelujaa!!!!Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Että tällaisen tuoreen näkemyksen toit?Ai niitä "perinteisiä" tulee suoraan lähteestä? Mä luulin että ne ihan joutuu tekemään ihan eri raaka-aineista kuten nuo mp-öljytki.... mutta tsiisus ite tiesi paremmin, hallelujaa!!!!Käsittääkseni yhtään moottoripyöräöljylähdettä ei ole löydetty, siksi joudutaan käyttämään näitä perinteisiä litkuja. Tsiisus....Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä?
Miksi ette käytä autonrengasta mopossa niinkuin tosi HD ukot, kestää pidempään ja tulee halvemmaksi?
Ihan sillä samalla sekunnilla kun autonrenkaalla saa paremmat ajo-ominaisuudet alle puoleen hintaan! Noh, ei potkita tämän enempää ettei herää...Miksi ette käytä autonrengasta mopossa niinkuin tosi HD ukot, kestää pidempään ja tulee halvemmaksi?
Itse käytin edellisessä pyörässäni cbr 900rr petro canada duron xl synteettistä 10w-40 öljyä (heavy duty öljyä joka vastaa delvaccia) n. 12tkm, vaihteisto ja kone toimivat erittäin nätisti! vaihdoin hiljattain myös XX:ään samat litkut, hyvin toimii, ja tulpax:lle tyypillinen kytkinkopan puoleinen rohinakin hiljeni, nyt käy todella nätisti, verraatuna edeliisen käyttämään castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen ja tuoteselosteessa mainitaan erikseen että sopii myös märkäkytkimille ja moottoripyörille http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv/lubesgreases/pdf/IM7975e.pdfNo en minä nyt ihan wattuillakaan tarkoittanut.. Tuollainenhan on varmaan oikeinkin kelpo öljy esim. ilmajäähdytteisiin, hieman syntymäväljiin koneisiin. Takuuvarmasti myös pläkkärini toimisi sillä hyvin. Brittien xx-foorumilla on käyty iänikuis-vääntöä vuosia aiheesta synteettinen vai semisynteettinen ...
Kuulemma ei sovi xx:lle synteettinen, vaan pitää olla semi... muuten pytyt kiillottuvat ja maailma tuhoutuu. Itse olen lykkinyt pääsääntöisesti synteettistä konneeseen, mutta halvinta tai paremminkin mistä on sattunut tarjouksesta, 'merkki'prätkäöljyä ja aina uusi suodatin. Nyt viimeksi allwrongin tasarahapäiviltä ostin kendallin 5w50:stä täyssynteettistä hävityshinnalla 5e/l. Hyvin toimii, vaihteet suorastaan hyökkäävät päälle. Kytkin ei lipsu. Lisäksi on huomautettava, että aina kone on toiminut moitteetta - mistä tietää mikä on paras öljy?![]()
![]()
![]()
edit muuten: ei ne ole kuulleetkaan delvac-öljyn käytöstä prätkissä siellä..?![]()
Mistä sait kyseistä ölppää ja mikä oli hinta? Ainaskin vaikuttais pätevältä aineelta mopedeihin.Itse käytin edellisessä pyörässäni cbr 900rr petro canada duron xl synteettistä 10w-40 öljyä (heavy duty öljyä joka vastaa delvaccia) n. 12tkm, vaihteisto ja kone toimivat erittäin nätisti! vaihdoin hiljattain myös XX:ään samat litkut, hyvin toimii, ja tulpax:lle tyypillinen kytkinkopan puoleinen rohinakin hiljeni, nyt käy todella nätisti, verraatuna edeliisen käyttämään castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen ja tuoteselosteessa mainitaan erikseen että sopii myös märkäkytkimille ja moottoripyörille http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv/lubesgreases/pdf/IM7975e.pdfNo en minä nyt ihan wattuillakaan tarkoittanut.. Tuollainenhan on varmaan oikeinkin kelpo öljy esim. ilmajäähdytteisiin, hieman syntymäväljiin koneisiin. Takuuvarmasti myös pläkkärini toimisi sillä hyvin. Brittien xx-foorumilla on käyty iänikuis-vääntöä vuosia aiheesta synteettinen vai semisynteettinen ...
Kuulemma ei sovi xx:lle synteettinen, vaan pitää olla semi... muuten pytyt kiillottuvat ja maailma tuhoutuu. Itse olen lykkinyt pääsääntöisesti synteettistä konneeseen, mutta halvinta tai paremminkin mistä on sattunut tarjouksesta, 'merkki'prätkäöljyä ja aina uusi suodatin. Nyt viimeksi allwrongin tasarahapäiviltä ostin kendallin 5w50:stä täyssynteettistä hävityshinnalla 5e/l. Hyvin toimii, vaihteet suorastaan hyökkäävät päälle. Kytkin ei lipsu. Lisäksi on huomautettava, että aina kone on toiminut moitteetta - mistä tietää mikä on paras öljy?![]()
![]()
![]()
edit muuten: ei ne ole kuulleetkaan delvac-öljyn käytöstä prätkissä siellä..?![]()
eri API öljyluokitukset:
API-luokitus kertoo itse öljyn laadusta. API-luokitus ilmaistaa kirjain- ja/tai kirjainnumeroyhdistelmillä, esim. SE, SF, SG tai vaikkapa SJ. Periaatteena mitä "korkeampi" (aakkosittain) kirjainyhdistelmä, sen korkeampi laatuinen öljykin. Moottorissa tulee käyttää vähintään valmistajan ilmoittaman laatuluokituksen täyttämää öljyä.
http://www.allright.fi/documents/MX06_80-83_oljyt.pdf#search=%22api%20sg%22
edit: linkit jäi jostain syystä tuollasiksi![]()
joo ostakaa vaan "moottoripyöräöljyt" "moottoripyöräsuodattimet" "moottoripyörätulpat" "moottoripyöräpolttimot" "moottoripyöräpolttoainetta" moottoripyöräilmaa" renkaisiin....... ja ostakaa ne moottoripyöräliikkeestä niin saatte varmasti moottoripyöräänne sopivaa tuotetta moottoripyörä edulliseen hintaan.Minkä takia moottoripyörässä ei voi käyttää moottoripyörä öljyä? Onks se liian kallista? Kuinka sit on varaa edes moottoripyörään tai uusiin renkaisiin, tsiisus.
Castrol.com:" CASTROL GPS is suitable for all types of high performance modern Key Benefitscastrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen
* A synthetic based oil.
* Allows for faster gear changing.
* Creates a tough, heat reactive layer of protection.
* Exceeds API SG , JASO MA.
API SG Obsolete For 1993 and older engines.
API SL Current For 2004 and older automotive engines, Energy Conserving on erikseen.
Yläarvoltaan turhan ohutta vanhaan ilmajäähyyn, voi esiintyä öljynkulutusta. Itse havaitsin ilmaviragoihin (750 & 1000) parhaaksi 20w-50. 5%Kuis tää sit kävis vanhaan Viragoon?
Teboil Monitra Plus SAE 10W-30
Voitelukeskus pirkkalassa myy kyseistä öljyä ainakin isoissa astioissa, itse saan sitä kaverin kauttaMistä sait kyseistä ölppää ja mikä oli hinta? Ainaskin vaikuttais pätevältä aineelta mopedeihin.Itse käytin edellisessä pyörässäni cbr 900rr petro canada duron xl synteettistä 10w-40 öljyä (heavy duty öljyä joka vastaa delvaccia) n. 12tkm, vaihteisto ja kone toimivat erittäin nätisti! vaihdoin hiljattain myös XX:ään samat litkut, hyvin toimii, ja tulpax:lle tyypillinen kytkinkopan puoleinen rohinakin hiljeni, nyt käy todella nätisti, verraatuna edeliisen käyttämään castrolin gps:ään.. noista öljy luokituksista sen verran että castrolin gps ja se parempi castrol superbike? täyttää vain API-SG luokituksen joka on aika vanha, kun taas tuo "traktoriöljy" petro canada täyttää uusimman API-SL luokituksen ja tuoteselosteessa mainitaan erikseen että sopii myös märkäkytkimille ja moottoripyörille http://www.petro-canada.ca/eng/prodserv/lubesgreases/pdf/IM7975e.pdfNo en minä nyt ihan wattuillakaan tarkoittanut.. Tuollainenhan on varmaan oikeinkin kelpo öljy esim. ilmajäähdytteisiin, hieman syntymäväljiin koneisiin. Takuuvarmasti myös pläkkärini toimisi sillä hyvin. Brittien xx-foorumilla on käyty iänikuis-vääntöä vuosia aiheesta synteettinen vai semisynteettinen ...
![]()
![]()
eri API öljyluokitukset:
API-luokitus kertoo itse öljyn laadusta. API-luokitus ilmaistaa kirjain- ja/tai kirjainnumeroyhdistelmillä, esim. SE, SF, SG tai vaikkapa SJ. Periaatteena mitä "korkeampi" (aakkosittain) kirjainyhdistelmä, sen korkeampi laatuinen öljykin. Moottorissa tulee käyttää vähintään valmistajan ilmoittaman laatuluokituksen täyttämää öljyä.
http://www.allright.fi/documents/MX06_80-83_oljyt.pdf#search=%22api%20sg%22
edit: linkit jäi jostain syystä tuollasiksi![]()
![]()