Nitrous sanoi:Kyllähän kadulla riittää pidon puolesta käytännössä mikä tahansa musta ja pyöreä, mutta touring-kumien profiili on niin paljon sporttirenkaita laakeampi, että niillä tuhoaa kyllä kyykyn ajo-ominaisuudet tehokkaasti. Tällähän ei tietenkään ole merkitystä jos paahtaa vain suoraa tietä, mutta en ainakaan itse ehdoin tahdoin halua pilata mutkanautintoa touring renkaiden kankeudella.
Niin, tuo kuitenkin liittyy enemmän hifistelyyn (joka on loputonta) kuin renkaan pitoon tieliikenteessä. Onhan se tietenkin kiva jos pidon lisäksi renkaan ajo-ominaisuudetkin ovat täysin pyörän tasalla, mutta ku piti renkaat kestää niin kovin kauan, jotenka...
Itse olen ajanut (en kyykyllä) tieliikenteessä sport-renkailla vuosia, koska kestävät omat kesän ajot (yleensä max 10tkm) kaikissa olosuhteissa ja toimivat radallakin.
Puhuin pidonkin osalta nykyaikaisista touring-renkaista, jollainen Z6 ei ole. Olen kuitenkin nähnyt sellaisilla ajettavan radalla todella vilkkaasti, eikä ne ajon jälkeen näyttäneet edes ollenkaan 'rataisilta', kuten kaikki sportrenkaat. Todella kova kumiseos, eikä ne siltikään kestä tourinkia.

Missä muuten Suomessa on sellaista mutkatietä, jonka voi uskoa olevan niin puhdas, että ajonautintoa rajoittaa vain rengas? Tiet ovat rikollisen likaisia.

Viimeksi muokattu:
Mulla on vähän sellanen viba että jos kyykyllä katuajossa kankaat paistaa nykyaikasessa moniseosrenkaassa parin tonnin jälkeen niin vika on kyllä jossain muualla kuin renkaan kestävyydessä.
Ilokseni huomaan että täältäkin löytyy fiksuja kavareita koska suosivat Suomalaista yrittäjää. Toki me suomalaisetkin joudumme välillisesti maksamaan muutaman kympin/EU-jäsen Kyproksen tukemiseen että Kyproksen rengaskauppiaat voivat jatkaa bisnestä.