• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä varusteet aloittelevalle tytsylle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli siinä kysymys jo tulikin! Tampereella asustelen enkä oo vielä paikkoja ehtinyt kierrellä. Pyöräks oon ajatellu esim honda 600 shadow tai suzuki intruderia...

Hienot varusteet hakusessa ja mielellään tietty edullisetki, mistä hakea??

Kiiz
bowdown.gif

Noitahan miljoona kauppaa,

Laajaa valikoimaa: www.allright.fi
Halpaa tavaraa: www.eurobiker.fi/

Noinniinku esimerkkinä.

Toki vaikka saksasta tilaamalla saattaa halvemmalla saada, mutta eipä prätkäkamoja kannata kuvien mukaan ostaa, vaan käydä ihan ajan kanssa sovittelemassa ja valita ne itselle sopivat.

Ja valitettavan usein noissa menee sillä tavalla että "halvalla et saa hyvää". Ja varusteet on typerä kohta säästää.

edit.
Enpä huomannut että olet tampereelta,
No, tossa noi tampereen mopoliikkeet, niihin vain ettimään:

http://www.motopalsta.com/kauppias.phtml/03

Ilmeisesti nahkaa oot ostamassa kun kustomi kiinnostaa  
smile_org.gif
. No niistä en tiedä mutta yokon viime vuoden malleja saa edelleen jostain paikoista edullisesti (koska ovat viime vuoden malleja ja nimi vaihtui scottiksi). Tampereelta en tosin tiedä mutta ainakin helsingin bike worldissa oli vielä ~viikko sitten. Ko. kamat ovat lähes kaikkien mukaan hyviä ja itselläkin sellaiset (housut ja takki) ja kuivana ovat pitäneet. Mut tietty jos nahkaa pitää olla niin yoko ei siinä tosiaan paljon auta  
bawling.gif
.

Kyllä kannattaa kokeilla ensin: varsinkin, jos on ollut muutenkin vaikeuksia hankkia sopivia vaatteita.

Jos on reilusti kurveja, niin onkelmia tulee. Itselle löysin välttävän ajoasun Rukalta, ainoastaan lahkeita lyhennettiin. Mutta rennompi ajotakki on vielä hakusessa, koska hartiat on liian leveät verrattuna selän pituuteen. Olisi sittenkin pitänyt jatkaa aikoinaan postimerkkeilyharrastusta...
Vaimo on taas vailla kunnon ajoasua kokonaan. Liian rintava ja leveä lantio verrattuna pituuteen. Pitää siis teettää jossain...
confused_orig.gif

Kotimaisilla liikkeillä on ollut aika hyviä tarjouksia ajoasuista, kannattaa soitella liikkeisiin ja seurata nettiä. Eurobikerin kamoista ei ole kokemusta, mutta taitavat olla (suomen)markkinoiden huokeimpia? Nahkat on tietty erikseen...

Eurobikerin kamoista ei ole kokemusta, mutta taitavat olla (suomen)markkinoiden huokeimpia?
Eurobikerin perustekstiileistä kuuden viikon kokemuksen syvällä rintaäänellä...
... ihan jees, olen hinta/laatu-suhteeseen tyytyväinen, tosin jos sää on joko yli 14 astetta tai suhteettoman aurinkoinen, niin kuuma tulee, ilman niitä irroitettavia tikkivuoriakin...
smile_org.gif

... eli kevyempiä (housuja) olen käynyt kyselemässä eri liikkeistä hellekesää odotellessani, ilman tulosta...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ystävällisin terveisin Antti

mp-asulta on tullut tälle vuodelle naisten malleja jotka kuulemma ovat ihan oikeasti naisille suunniteltuja eivätkä pelkästään miesten mallistosta kokoja muuttelemalla naisten vaatteiksi tehtyjä, ihan hyviä ja toimiviakin kuulemma ovat. Richalta tuli kanssa tämän vuoden mallistoon joitain naisten takkeja... ei muuta ku kaupoihin kiertelemään.

Vaimokullalle Hanxin Kleopatra -takki oli lähinnä osuva, mutta ei tarpeeksi. Tekevät kyllä mittojenkin mukaan?

MP-asun vermeet eivät olleet ollenkaan sopivia viime messuilla. Jos etuvarustusta löytyy reilummin, niin valmisvaatetangosta ei juuri löydy sopivaa keneltäkään valmistajalta. Tätä se on kun ei mahdu kaavoihin...
biggrin.gif

En ole tytsy, mutta mp-asun housuista olisi pieni kysymys
cool.gif

Pärjääkö mp-asun city housuilla myös matkaa ajettaessa (vrt. street housut)? city housut kun maksaa kuitenkin saman verran kuin street. Noita city housuja voisi kaiken lisäksi käyttää paljon monipuolisemmin kuin street mallia...

Pärjääkö mp-asun city housuilla myös matkaa ajettaessa (vrt. street housut)? city housut kun maksaa kuitenkin saman verran kuin street. Noita city housuja voisi kaiken lisäksi käyttää paljon monipuolisemmin kuin street mallia...
Eipä ne oikeesti kauheen lämpöset ole.

Vähän paremmat kuin farkut. Muuten ovat kyllä *askaa laatua. Ittellä sellaiset, ostin viime kesän puolessa välissä. JOKAINEN vetoketju rikki, kummatkin sivutaskut puhki. Eli ei nyt ihan varauksettomasti pysty suosittelemaan.. :/

edit. Ei sentään jokainen vetokeju, lahkeiden suussa pienet vetoketjut joihin en ole edes koskenut, joten ne ehjät.

Eipä ne oikeesti kauheen lämpöset ole.

Vähän paremmat kuin farkut. Muuten ovat kyllä *askaa laatua. Ittellä sellaiset, ostin viime kesän puolessa välissä. JOKAINEN vetoketju rikki, kummatkin sivutaskut puhki. Eli ei nyt ihan varauksettomasti pysty suosittelemaan.. :/

edit. Ei sentään jokainen vetokeju, lahkeiden suussa pienet vetoketjut joihin en ole edes koskenut, joten ne ehjät.
No voi,, ihmetellä kyllä täytyy jos laatu on tuota tasoa kun city housut maksaa kuitenkin aika paljon, ~150e...
confused_orig.gif

Pitääpä katsella muita vaihtoehtoja
wink.gif

Joudut varmasti kokeilemaan paljon eri malleja ja ikävä kyllä naisille ei ole kauheen suuret valikoimat..
confused_orig.gif
Tosin pikku hiljaa niitäkin alkaa tulla enemmän. Itse ostin kerralla kunnon kamat, eipähän tarvitse sitten ostaa uusia pian kun pitäis olla ihan laatukamaa. Alpinen ja Dainesen kamoja, niin ja kypärä Arain.. Tyytyväinen oon ollu
smile_org.gif

Autokoulussa ne sano mun yllätykseksi, ettei kypärällä ole väliä. Siihen ei kuulemma kannata niin paljon satsata, kunhan nyt ei sitä Lidlistä lähe ostamaan niin ihan ok.. Sano, että mielummin satsaa hyviin ajokenkiin.. Hiukan ihmettelin sen kommentteja... No, mielipiteensä kullakin. Mielummin mulla on pää kunnossa kuin jalat  
tounge.gif

Joudut varmasti kokeilemaan paljon eri malleja ja ikävä kyllä naisille ei ole kauheen suuret valikoimat..
confused_orig.gif
Tosin pikku hiljaa niitäkin alkaa tulla enemmän. Itse ostin kerralla kunnon kamat, eipähän tarvitse sitten ostaa uusia pian kun pitäis olla ihan laatukamaa. Alpinen ja Dainesen kamoja, niin ja kypärä Arain.. Tyytyväinen oon ollu
smile_org.gif

Autokoulussa ne sano mun yllätykseksi, ettei kypärällä ole väliä. Siihen ei kuulemma kannata niin paljon satsata, kunhan nyt ei sitä Lidlistä lähe ostamaan niin ihan ok.. Sano, että mielummin satsaa hyviin ajokenkiin.. Hiukan ihmettelin sen kommentteja... No, mielipiteensä kullakin. Mielummin mulla on pää kunnossa kuin jalat
tounge.gif
No onhan tossa järkeäkin. Jotain samansuuntaista puhuttiin meidänkin teoriatunnilla. Moni kuulemma ostaa järjettömän kalliin + hienoilla maalauksilla varustetun kypärän ja lopuilla rahoilla sitten jotkut suht halvat vermeet tai ajelee jopa farkuissa. 300-350e saa hyvän ja turvallisen kypärän. 150e ja 300e kengillä on suurempi ero turvallisuudessa, kuin 350e ja 500e kypärillä.

Maikan idea oli varmaan se, että varusteiden hinnat kannattaa suhteuttaa järkevästi.

Menee vähän off topic mutta menköö...
Eli mulla sama vika noiden city housujen kanssa. Molemmat taskut ovat revenneet ja toisen taskun vetskari meni rikki keväällä. Viikko sitten hajos sepaluksenkin vetoketju jotenka -> roskiin.

Jos vaan onnistuu ulkomailta tilaaminen niin sieltä saa halvemmalla. Itse tilasin Iconin pöksyt USAsta... Ei ehkä halvin vaihtoehto mutta valikoimaltaan paras.

Jos vaan onnistuu ulkomailta tilaaminen niin sieltä saa halvemmalla. Itse tilasin Iconin pöksyt USAsta... Ei ehkä halvin vaihtoehto mutta valikoimaltaan paras.
Mun ajokamoista suurin osa on kans ulkomailta, paljon halvemmalla sain. Eikä tarttenu maksaa postimaksuja kun toin ihan itse, tosin matkalaukkuun mahtuminen oli vaikeempi juttu ku sinne piti kaikkien kolmen viikon tavaroiden lisäksi laittaa ajosaappaat ja ajotakki
tounge.gif
Siinä vaiheessa huomas kyllä miten isot ne pelkät suojat on!

Kyllä mä silti henkilökohtaisesti panostan siihen kypärään, se vaan tuntuu mulle tärkeältä. Ehkä se on henkistä, tietä että on hyvä suoja pään ympärillä..  
nixweiss.gif
Mutta toki olen sitä mieltä, että turha ostaa kallista kypärää ja sitten jättää muuta kamat ostamatta.. Anyway, jos budjetti on pieni niin voi toki kattoa myös käytettyjä.. Monesti myydään juuri naisille vähänkäytettyjä ajokamoja. Hyödy siitä kun jonkun takaperuna kyllästyy kyytiin istumiseen  
biggrin.gif

mulle kävi hyvä tuuri: ostin yhden ainokaisen Keltaisen pörssin, ja siellä kaupattiin oikeastaan käyttämätöntä Yokon gorea. Soitin, vertailimme pituuksiamme ja painojamme, tulimme tulokseen, että pitäisi olla juuri minun kokoiseni. Ja kas! Niin se vain oli.
smile_org.gif
Eli kantsii pitää silmänsä auki myös Keltaisen pörssin yms. sivuilla. Kengät ja hanskat ostin kaupasta, kypärä on veljeltä.

Asun pääkaupunkiseudulla, mutta asioin pari viikkoa sitten Tampereella RM.Heinolla. Palvelu oli mukavan rentoa ja ystävällistä vaikka oli tupa täynnä porukkaa. Löysin mitä olin hakemassa(Bags Connection-laukun),ja olen ollut ostokseeni tyytyväinen. Suosittelen käymään tsekkaamassa paikan jos kerta asut Tamppereella.

Eikö siis tosiaan kukaan isorintaisempi ole löytänyt nahkoja jotka istuisivat..? Olen parissa liikkeessä käynyt sovittelemassa ja yhtään ainoaa takkia en löytänyt jossa etumus olisi ollut puristumatta ja nahka pingottumatta hölmön näköisesti.

Louisin kuvastoa katselin, ja siinähän on sellaisia silikoni-beibejä ne mallit, niillä on aina takki auki.
biggrin.gif
Ei kai sitten muuten istuisi lainkaan.

Goreissa näkyy olevan enemmän "tilaa", jopa koossa 34. Sellaiset on sitten kai pakko hankkia. Ongelma on sitten ne housut, kun ovat niin kovin lyhyitä naistenmalleissa ja miesten xs'kin vaikutti isolta. :/

Back