• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä uusi avain

Honda hiss avaimen saa opetettua itse jos yksikin toi oma avain tallessa. Yuotubesta löytyy ohjeet hakusanalla Honda hiss programming,itse tilasin avaimen ebayn kautta, käytin suutarilla ja opetin itse. Minulla on pari avainta ja transponderi sirua Hondaan jos joku haluaa itse tehdä.

Tai sitten teettää lukkoliikkeessä tai suutarilla siruttoman avaimen ja jättää vanhan sirulla olevan avaimen katkaistuna avainperäksi. Näitä on välillä nähty.

Ja sit kun se tynkä vispaa 300 vauhdissa siinä niin ja mopo päättääkin että nyt laitetaan ajonesto päälle :blink:

Ja kun asiaan perehtyy vielä lisää niin herää kysymys että montako avainta voi olla? Onko vaan helpoin tehdä tuosta mutkalla olevasta klooni. En todellakaan rupea koko mopoa ohjelmoimaan. 1 avain pitäisi olla vielä tallessa tuolla jossain mutta se ei auta tähän hätään vaan uusi on melkein huomenna saatava tilalle ettei virtalukkoa hajota

Hondaan voi olla neljä eri avainta, yksi keino on että kaivaa siitä avaimen tyngästä transponderin irti ja tilaa ebaystä avaimenrungon jonka käyttää suutarilla sitte asentaa sen transponderin avaimen sisään. Avaimet yleensä purettavissa. Ebaystä tilaaminen ei ole kiireellinen ratkaisu.

Nopein ja varmin, muttei halvin ratkaisu jos asut pääkaupunkiseudulla: Sumekolta aihio, pikasuutarilla jyrsintä, takasin Sumekolle jossa koodaus.
Kawan avain on hoikka ja pitkä, vääntyy helposti varsinkin tankin korkin lukon kanssa, se kun hapettuu ja kankeutuu helposti, avainkin uppoaa vain kärjestä siihen.
Käytetyn pelin avaimia voi olla ties missä, uudelleenkoodaus hankinnan jälkeen suositeltavaa.

Kyllä minä siitä avaimesta voin toki sen korvauksen tekijälle maksaa, mutta vittu saatana alkaen 70€ on jo paljon kun ajattelin sen vara-avaimen samalla laittaa. Onhan sit kun se pahin mahdollinen päivä koittaa ja se ainoa mitä olet käyttänyt tippuu johonkin :(

Mikeyx sanoi:
Immo toimii ainoastaan käynnistyksen yhteydessä.

Paitsi minulla tuplaäksässä kun oli avaimen tunnistusrinkulan johto poikki ni sammutteli konetta liikennevaloissa, ei kylläkään vauhdissa.

Batmanninja sanoi:
Nopein ja varmin, muttei halvin ratkaisu jos asut pääkaupunkiseudulla: Sumekolta aihio, pikasuutarilla jyrsintä, takasin Sumekolle jossa koodaus.
Kawan avain on hoikka ja pitkä, vääntyy helposti varsinkin tankin korkin lukon kanssa, se kun hapettuu ja kankeutuu helposti, avainkin uppoaa vain kärjestä siihen.
Käytetyn pelin avaimia voi olla ties missä, uudelleenkoodaus hankinnan jälkeen suositeltavaa.

Korkki oli kohtalona tälläkin. Pyörän toinen mustapää on kuulema tallessa, mutta ei tiedä missä ja luotan tässä tapauksessa myyjään, eli pelko pois. Sitä en tule samaan kuitenkaan käyttööni ihan hetkeen, ehkä kesällä sitten. Punainen on jo ollut minulla kokoajan. Joutuu ainakin yhden nyt teettää. Joten sekin olisi ihan kiinnostavaa tietää monetko noita avaimia voi olla?

AT sanoi:
Hondaan voi olla neljä eri avainta, yksi keino on että kaivaa siitä avaimen tyngästä transponderin irti ja tilaa ebaystä avaimenrungon jonka käyttää suutarilla sitte asentaa sen transponderin avaimen sisään. Avaimet yleensä purettavissa. Ebaystä tilaaminen ei ole kiireellinen ratkaisu.

Tää vaikkuttas vaihtoehdolle jonka olisi pitänyt tulla puheeksi talvella...

Saatana sanoi:
Herran vuosi 2019
Vääntyi ainoa avain :crash:
Missä päin pääkaupunkiseutua saisi halavalla 2kpl teetätettyä? Punainen masteri löytyy

Kysypä https://www.autonavaimet.fi/ Herttoniemessä. Verkkokaupan tuotteista löytyy pyöriinkin avaimia.

Poikkesin itse tuolla eilen kun Fordin kaukosäädinavaimesta katsesi avaimenperän lenksu. Fordilta ilmoittivat ettei uutta kuorta ole saatavissa ja että ei voi muuta kuin tilata uuden kaukosäädinosan kuorineen hintaan ~200,- :blink:

Soitto Herttoniemeen, pyörän päälle ja odottaessa vaihtoivat ehjät kuoret 19 eurolla :)

Saatana sanoi:
Ja sit kun se tynkä vispaa 300 vauhdissa siinä niin ja mopo päättääkin että nyt laitetaan ajonesto päälle :blink:

Saattaa olla, ei ole koskaan ollut pyörää ja ajopaikkaa missä olisi päässyt ajamaan noin kovaa. Täysii on menty monet kerrat ja siinä ei ole avainrinkulassa oleva mokkula pätkinyt.

-perttu- sanoi:
Kysypä https://www.autonavaimet.fi/ Herttoniemessä. Verkkokaupan tuotteista löytyy pyöriinkin avaimia.

Poikkesin itse tuolla eilen kun Fordin kaukosäädinavaimesta katsesi avaimenperän lenksu. Fordilta ilmoittivat ettei uutta kuorta ole saatavissa ja että ei voi muuta kuin tilata uuden kaukosäädinosan kuorineen hintaan ~200,- :blink:

Soitto Herttoniemeen, pyörän päälle ja odottaessa vaihtoivat ehjät kuoret 19 eurolla :)

79€ olisi nettihinta...

Koheltaja sanoi:
Saattaa olla, ei ole koskaan ollut pyörää ja ajopaikkaa missä olisi päässyt ajamaan noin kovaa. Täysii on menty monet kerrat ja siinä ei ole avainrinkulassa oleva mokkula pätkinyt.
No kyllä tämä vähän kiinnostaisi. Teetättäs pelkän avaimen ja antas wanhan olla vieressä...

Yhdessä Yamahassa avain vaurioitui eikä siihen hätään saanut vara avainta joten suutarilla tavallinen avain ja siruavaimen jätin avainperään. Hyvin toimi pari kuukautta kunnes sain oman vara avaimen käyttöön.

Auto-Avain Kalliossa pystyy ainakin osan transpondereista kloonaamaan uuteen avaimeen.

Agricolankatu 5, 00101 Helsinki
09-710176

Back