• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä tunnistaa tuontipyörän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beeris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytetyissä aika sama mistä ostaa.. suomessa maksavat vähän enemmän, toisaalta saattaa saaha liikkeen tapauksissa tingattua huollon parikin samaan hintaan ja jonkinmoisen takuun pyörälle..

ostin käytetyn kawan aikoinaan Bw:stä vaikka saksasta ois saanu tonnia halvemmalla.. tuossa oli uudet renkaat(oisko varmasti ollu siin saksanmopos), sain 24tkm huollon kauppaan(~500e)sekä takuuseen uudet keulanstefat, jarrylevyt eteen sekä palat 2000km ajon jälkeen.. ~700e juttu:)

Oisko saksan myyjä toimittanut ja vaihtanut uudet levyt takuuseen??

UUden kymppini ostin samaisesta puljusta..syystä että ee-speed ja kumitassu pyysivät 100e sisällä samaa hintaa.. Bw:stä sain ohjausiskarin mukaan 50% alennuksella jolloin suhteet muuttuivat täysin.

Takuun sattuessa voin viedä pyörän vaikka sumekolle ja se korjataan.. muuten veisin sen harmaatuojalle joka alkaisi hommailemaan osia saksan tukkuriltaan, huonossa tapauksessa maksaisin rempan eka itse ja saisin tahat joskus jos saisin
tounge.gif

Käytetyissä ehkä hieman ymmärtää ns. suomipyörän arvostuksen mutta ihmeellistä että edelleen monelle uutena itse tuotu pyörä on kuin rutto jota karsastetaan. Toin/tuotatin pyörän keskieuroopasta ja huollot on pelannut mainiosti. Takuuongelmiin en ole törmännyt koska takuuseen ei ole tarvinnut pyörää laittaa. Pyörä ei eroa mitenkään ns. suomipyörästä.

Käytettyjen tilanteessa on aina riski että mittaria on ruuvattu. Suomipyörissäkin pystyy mittaria ruuvaamaan eikä mikään takaa etteikö suomipyörällä ole vingutettu rajoitinta vasten tuntitolkulla. Jos itse käy pyörän hakemassa niin koeajolla sekä silmämääräisellä katselmuksella pystyy aika hyvin toteamaan onko pyörää pidetty hyvin. Jos kone hetken päästä laukeaa niin minkäs sille voi. Voi se hajota suomipyörässäkin.

Tuontipyörä ja suomipyörä..
Ero on siinä että vastaavasta "suomipyörästä" saat maksaa enemmän! (Ja täysin perusteettomasti, jos multa kysytään).
Tällä luokkahinnoittelulla ilmeisesti yritetään myös pitää ulkoatuotujen verotus kovana, jotta käytetyt menisivät liikkeistä kaupaksi huippuhinnoilla.

Mulla ainakin hinta/laatu ratkaisee. Ja koska harrastan
wanhempia ja vähän harvinaisempia menopelejä, kyllä ulkoa täytyy hakea.
Tai saa hakea, sillä onhan jokainen reissu pieni seikkailu ja omatuotu peli tuntuukin jotenkin enemmän "omalta".

062802moto_prv.gif

KAIKKI pyörät joita ei ole valmistettu suomessa ovat aivan varmasti tuontipyöriä. Kotimaisista ei taida tulla mieleen kun vinha. Ei suomen markkinoille tehdä mitään erikoismalleja, jossa olis lohkolämmittimiä etc. Pyörät ovat samoja lukuunottamatta ehkä väritystä tai teippejä. Korjatkaa jos olen väärässä.
omg.gif

Takuun sattuessa voin viedä pyörän vaikka sumekolle ja se korjataan.. muuten veisin sen harmaatuojalle joka alkaisi hommailemaan osia saksan tukkuriltaan, huonossa tapauksessa maksaisin rempan eka itse ja saisin tahat joskus jos saisin
tounge.gif
öö, eikö merkin edustajan sitten tarvitse takuuhuoltaa kampetta, mitä ei ole myynyt? Tätä on kyllä vaikea uskoa..Itse en kyllä ala tuota fasua Ruovedelle kuskaamaan, kun Oulun Motormankin sitä huoltaa. Tai no jos pakko on, niin sitten...

Vähän off topic, niinkuin muutkin, mutta:

Ostaisin laadukkaan japanilaisen moottoripyörän vaikka saksantuojalta, mutta en millään kykene siihen että antaisin koko summan rahaa etukäteen kauppiaalle. Joka sitten tekee vaikka konkan tai toimitus viivästyy, joka on vaan minulta pois.

Ei vaan käy mulle. Onkos näillä halvennuskauppiailla muita vaihdoehtoja vai johtuuko halvempi hinta siitä että rahoituskuluja ei ole kauppiaalla, vaan asiakkaan rahat ne tuottaa vielä pientä korkotuloa? Käsirahan, vaikka 30%, voisin vielä ajatella maksavani. Sillähän kauppias jo kattaisi omat kulunsa hyvin, jos minä peruisin kaupan.

Nyt meillä on K- ja Y- merkkiset moottoripyörät. Ei ole ollut tarvetta takuukorjauksiin, enkä usko että tulee. Kaippa noita on muuteltu senverran ettei takuu ole voimassakaan.

Eikä Suomi-pyörän ylihinnoittelua tuohon lopu. Sama koskee myös Suomi-varusteita. En ymmärrä miksi Suomessa joutuu maksamaan esim. Shoein Synchrotecista 50 egeä enemmän kuin Saksassa.

Ehkä tän vuoksi mulla alkaa kaikki ajoremmeleetkin olla Saksan maalta.
sport05.gif

Käytettynä Suomeen uitetun tuontipyörän ainakin tunnistaa siitä, että 1) se on saatu sikahalvalla (todellisuudessa ostaja maksanut itsensä kipeäksi) ja siitä, että 2) sillä on ajettu sikavähän (todellisuudessa ajettu jo pohjiksi pari kertaa mittari ympäri).
wink.gif
Jaahas, kateusko se sieltä sarkasmin takaa kurkkii...
Otahan iisisti, ei se ole sinulta pois jos joku toinen on hommannut sakemannilasta uudemman ja hienomman pladen halvemmalla kuin sinä.
wink.gif
En ymmärrä, mitä toisten kadehtiminen hyödyttää? Tälläkin foorumilla siitä kirjoittaminen tuntuu olevan kestoaihe. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin kytätä muiden tekemisiä? Olen tyytyväinen omaan kikottimeeni; tosin voisihan vaihdon kilo-Gixxeriin pistää harkintaan, vaikka mitään muuta syytä ei ole kuin vaihtelu.
wink.gif
Jos joku todellisuudessakin (eikä vain puheissa) saa Saksasta hyvän prätkän, se ei toki ole minulta pois, joten siitä vain, sillä yrittänyttähän ei laiteta.

Olis kai hyödyllisempää keskittyy siihen että mistä tunnistaa mahdolliset viat mopossa
cool.gif

Näin ainakin mun mielestä, samanlaisia paskaröttelöitä ja helmiä löytyy kummaltakin puolelta.

sanoi:
En ymmärrä, mitä toisten kadehtiminen hyödyttää? Tälläkin foorumilla siitä kirjoittaminen tuntuu olevan kestoaihe. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin kytätä muiden tekemisiä? Olen tyytyväinen omaan kikottimeeni;
Nii-in, mutta pitipäs sinunkin kuitenkin puuttua tuohon saksanmopoasiaan tuossa aiemmin. Vängästi ristiin menee...
nixweiss.gif

tounge.gif

Gumma homma, ihmiset on tyytyväisiä omiin ajokkeihinsa mutta kuitenkin aina päädytään tähän samaan iänikuiseen veetuiluun ja kinasteluun aiheesta suomipyörä vs. saksanpyörä...  
wink.gif

sanoi:
Jos joku todellisuudessakin (eikä vain puheissa) saa Saksasta hyvän prätkän, se ei toki ole minulta pois, joten siitä vain, sillä yrittänyttähän ei laiteta.
Aevan, mutta tuo aiempi kommenttisi vaan kuulosti aikalailla typerämmältä, siitä paistoi tietynlainen... no joo, antaa olla.
Enivei, ei liene kovin fiksua arvostella tai pilkata toisenlaisia moponhankinnan tyylejä ainakaan pelkän mutu-tuntuman perusteella, kuten tuossa edellä tapahtui. Osuu lopulta vaan omaan nilkkaan.

Niin ja ihan tässä arkisessa todellisuudessakin on moni onnistunut hankkimaan oivan ajokin ja kohtuulliseen hintaan esim. Saksasta tuotuna - allekirjoittanut mukaanlukien. Mutta sen enempää minua ei kiinnosta ruveta ko. asiaa todistelemaan, koska minulle on samantekevää uskooko joku ulkopuolinen epäilijä kaupan kannattavuuteen vai ei. Ostakoon sitten vaikka pelkkiä "suomipyöriä" myös käytettynä, sopii mainiosti.

Mutta tämä taitaa siis edelleen mennä vaan enemmän OT, koska aihehan taisi alunperin olla siitä mistä harmaatuodut erottaa. Tjsp.

tounge.gif
öö, eikö merkin edustajan sitten tarvitse takuuhuoltaa kampetta, mitä ei ole myynyt? Tätä on kyllä vaikea uskoa..Itse en kyllä ala tuota fasua Ruovedelle kuskaamaan, kun Oulun Motormankin sitä huoltaa. Tai no jos pakko on, niin sitten...
ööö, muistaakseni EI

Asiastahan on kyllä olemassa jonkulaista lainsäädäntöäkin, ja muistelisin homma meni jotenkin silleen että takuut on sen hoidettavana joka pyörän on myynyt/maahantuonut.

Niin ja miksi tuota olisi vaikea uskoa??
Kyllä minua ainakin #@#¤:si jos olisin maahantuoja, ja joutuisin kustantamaan takuukuluja semmoisesta härvelistä jota ei ole itse myynyt.

Kyllä minua ainakin #@#¤:si jos olisin maahantuoja, ja joutuisin kustantamaan takuukuluja semmoisesta härvelistä jota ei ole itse myynyt.
Tehtaan takuun kuluthan maahantuoja velkoo tehtaalta - ei se niitä itse maksa. Eri asia sitten on tapaus, jossa maahantuoja/liike on antanut oman lisätakuunsa tehtaan takuun päälle.

Itselläni on Saksan tuonti ja erittäin tyytyväinen olen parin tuhannen euron säästöön. Ei se sitä mopotinta huonommaksi tee. Itsellä hinta/kilsa/laatusuhde pitää paikkaansa.

Ja mistä tunnistaa myöhäistuontipyörän? No rekisteriotteessa on todellakin se vanha rek.nro
wink.gif

Paskan voi saada nk. Suomi-pyöränkin ostamalla, nimim. kokemusta on  
confused_orig.gif

Mopo toimii tai sit ei...maasta riippumatta...aina ei voi voittaa ja elämä on  
thumbs-up.gif

Tehtaan takuun kuluthan maahantuoja velkoo tehtaalta - ei se niitä itse maksa. Eri asia sitten on tapaus, jossa maahantuoja/liike on antanut oman lisätakuunsa tehtaan takuun päälle.
Joo tässä uskossa minäkin olen, että ei myyjäliike ole (maksu)vastuussa valmistusvirheistä sun muista takuun piiriin kuuluvista asioista. Eihän noille heikommille merkeille löytyis mistään edustajaa ;)

Määräaikaistakuuhuollothan ainakin ovat selvä homma, kun niistä pitää joka tapauksessa maksaa.

Ostaisin laadukkaan japanilaisen moottoripyörän vaikka saksantuojalta, mutta en millään kykene siihen että antaisin koko summan rahaa etukäteen kauppiaalle. Joka sitten tekee vaikka konkan tai toimitus viivästyy, joka on vaan minulta pois.

Ei vaan käy mulle. Onkos näillä halvennuskauppiailla muita vaihdoehtoja vai johtuuko halvempi hinta siitä että rahoituskuluja ei ole kauppiaalla, vaan asiakkaan rahat ne tuottaa vielä pientä korkotuloa? Käsirahan, vaikka 30%, voisin vielä ajatella maksavani. Sillähän kauppias jo kattaisi omat kulunsa hyvin, jos minä peruisin kaupan.
No mulle ainakin passaa...
Riippuu tietysti välittäjästä.Itse olen käyttänyt Lindenin Hannua ja mies on osoittautunut erittäin luotettavaksi.Parempaa hovihankkijaa saa hakea.
Osaa paremmin arvostella mikä on hyvä pyörä, kuin mihin itse kykenisin.
Juju onkin siinä, että kannattaa tuntea välimiehensä.Ja hyvästä välittäjästä kannattaa maksaa...kohtuullinen hinta.

Back