• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä tietää kypärän kunnon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saatana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä teidän mielestä tuollaisella Shoein Raid on arvoa noilla naarmuilla? Tämähän ensimmäistä mallia. Sisältä erittäin hyvässä kunnossa ja puristaa kivasti vielä. Saakos tuosta pinnasta enää siistiä ?
Mulla on aika mustavalkoinen näkökanta turvavarusteista. Ne on joko kunnossa tai eivät ole.

Itse en tuollaista kypärää käyttäisi. Varsinkin kun ei ole mitään tietoa millaisessa tilanteessa naarmu on tullut.

Mutta jos tuntuu, että ei tuo haittaa, niin pyydä pikkasen alennusta ja laita mustaa autovahaa päälle ja naarmu ei näy eikä haittaa. Tai ensin mustalla tussilla peittää ja sitten mustalla värivahalla kiillotus. Kunnon vahaus piilottaa noi pienemmätkin naarmut kivasti.

Mitä teidän mielestä tuollaisella Shoein Raid on arvoa noilla naarmuilla? Tämähän ensimmäistä mallia. Sisältä erittäin hyvässä kunnossa ja puristaa kivasti vielä. Saakos tuosta pinnasta enää siistiä ?

edittiä typoja ja tais vieläkin parit jäädä  
sad_orig.gif
Kymppi.

Tuonpa takia ei kantsi ostaa kypärää käytettynä. Ainoastaan naarmujen aiheuttaja tietää miten ne ovat syntyneet.
Itsellänkin on muutama skraidu kypärässä mutta tiedän itse kuitenkin mistä ne ovat tulleet joten uskallan kypärääni käyttää.

Muita ajokamoja uskallan ostaa käytettynä mutta kypärää en. (jos nyt ei satu tuntemaan kaveria ja luota siihen 100%)
Ei ihan suoraan siksi, että pelkäisin kypärän olevan "entinen" vaan siksi, et jos on naarmuja, rupeaa sitä kuitenkin miettimään mistä ne on tulleet. Jos peikko kasvaa suureksi joutuu sit joka tapauksessa ostamaan uuden kypärän...

Peruin kaupan ja pistin jo potan takaisin menemään. Myyjä oli asiallinen alusta asti ja toivottavasti vielä lunastaa takaisin. Uskoisin kyllä. Motocardista tilasin juuri ihan uuden potan breath guardilla ja rukkaset jotta kelpaa ajella.
062802moto_prv.gif

Kyllä sitä aina kannattaa muutamaa kuvaa pyytää ennenkuin mitään kauppoja tekee  
baaa.gif

Edit: Samu69 sai viestiä huutoon.

Tässä kun sopivasti kypärän naarmuista alettiin jutella, niin mulla hipaisi kesätöitä tehdessä kypärä tommosen kerrostalon kellarin katossa kulkeviin putkiin ja tuli pienet valkoiset naarmut potan päälaelle.. (Pituuden haittapuolia
wink.gif
) Niin oisko mitään helppoa keinoa saada ne rannut vex.. kypärä on siis kokomusta ja ne ei todellakaan oo syvät.. maalipinta ei siis ole puhki.. Ois kiva, kun kuitenkin melko uus ja mulle arvokas kypärä.. Nii siis Raid II kyseessä, jos sillä on jotain merkitystä
nixweiss.gif
Onko ne naarmut pohjamaalia, eli kypärän pintamaali rikki, vai onko ne putkista lähtenyttä valkoista maalia? Mikäli ne on jälkimmäistä, niin mikrokuiturätillä hinkkaat, jo lähtee pois
cool.gif

Joo kannattaa vaan astella kauppaan ja kokeilla malleja, ja valita kypärä joka istuu täydellisesti päässä ja toivoa että se ei oo kaupan kallein. Kypärä on kuitenkin aika tärkeä suojavaruste ja kestää monta vuotta.

Peruin kaupan ja pistin jo potan takaisin menemään. Myyjä oli asiallinen alusta asti ja toivottavasti vielä lunastaa takaisin. Uskoisin kyllä. Motocardista tilasin juuri ihan uuden potan breath guardilla ja rukkaset jotta kelpaa ajella.
062802moto_prv.gif
Toivottavasti nytten onnistuu. Ja mikäs on postimyynnistäkin tilatessa jos on päässyt samanlaista kokeileen "luonnossa"

Kypäräasioissa yhtysinkin yllä olevaan mielipiteeseen.
Turvavaruste ja oma pää sisällä, niin miksi kysyä keltään. Istua hetki ales ja miettiä paljonko sen ainoan kuulan suojaamiseen on halukas uhraamaan.

Onhan se nyt niin että kun käytetyn ostaa niin harvoin sitä uudenveroista kannattaa sitten odottaa..
Näinhän se on. Toisaalta esim. itsellä on nykyinen (kiiltävä musta yksivärinen) ollut kaksi ajokautta ja ei ole ensimmäistäkään naarmua, ei edes pienenpientä. Aina vahakerros pinnassa ja en ole mihinkään kolhinut. Vastaavasti näin yhden kaverin kypärän kuukauden käytön jälkeen, ja oli kuin perässävedetyn näköinen.
nixweiss.gif

Kuvasta päätellen kypärä mielestäni on ok
jos sillä olisi oltu kunnon keikalla jäljet olisivat aivan
toisenlaiset...
nyt on kyse kosmetiikasta.....
tuollaiset jäljet eivät vaikuta kypärän ominaisuuksiin millään
tavalla...

Itse kolaroin vuoripässin kanssa ja schubert s1:n lasikuidut on paikoitellen menneet melkein puhki. Iskusta lähti taju. Tänään koitin ristipääruuvarilla hakata kypärään niin lujaa kuin pystyin ja tuli vain pieniä täpliä. Taidan huomenna kaivaa lekan esiin ja tutkia mimmonen isku tarvitaan, että menee potta syville urille. Ehkä sitä saa jonkin mielikuvan tällistä itselleen.

Kuitukypärä ei tuollaisista jäljistä ole moksiskaan. Itse käyttäisin ihan huoletta. Mutta en tietenkään maksaisi naarmuttoman hintaa.

Jäljet näyttävät siltä, että kypärä on pudonnut pari kertaa maahan. Se ei vaikuta kestävyyteen pätkän vertaa.

Itse kolaroin vuoripässin kanssa ja schubert s1:n lasikuidut on paikoitellen menneet melkein puhki. Iskusta lähti taju. Tänään koitin ristipääruuvarilla hakata kypärään niin lujaa kuin pystyin ja tuli vain pieniä täpliä. Taidan huomenna kaivaa lekan esiin ja tutkia mimmonen isku tarvitaan, että menee potta syville urille. Ehkä sitä saa jonkin mielikuvan tällistä itselleen.
Tuo kuorirakenne on niin kestävä (kova ja sitkeä), että ei siitä meinaa päästä läpi millään. Yleensä kuori kuluu vain, kun liukuu pää maassa pidemmän matkaa. Vaikuttaa siltä, että niska antaisi periksi ennemmin kuin kohtuullinen kypärä. Tuli isku sitten mistä suunnasta tahansa, ja miltei kuinka pistemäisenä tahansa.

Omat kokemukset kunnolla testatusta AGV GP Prosta.

Olen lämmittelemässä vanhaa harrastusta uudelleen. Kaapista löytyis pari kappaletta muuten ok-kuntoista kypärää, mutta mites ton iän kanssa...? Sitä kun on noin 13v. Toinen on jotain lasikuitujuttua ja toinen mitä lie muovia. Aurinkoa eivät ole ottaneet. Onko kummastakaan enää käyttöön?

Tuskin ne kaapissa itsekseen pilalle menee, kuhan kypärä vain istuu hyvin päässä.

Täällä foorumillahan jossain oli linkki kun yritettiin kirveellä tehdä vanhaan kypärään reikää..

Tuskin ne kaapissa itsekseen pilalle menee, kuhan kypärä vain istuu hyvin päässä.

Täällä foorumillahan jossain oli linkki kun yritettiin kirveellä tehdä vanhaan kypärään reikää..
Itseasiassa menevät. Ainakin kuitukypärät, kuituseos jotenkin "haalistuu" tjsp. ajan myötä, tästä syystä esim. Araille myönnetään "vain" 5v takuu, koska 5v taataan että kuitu pysyy ehjänä. Näin selittivät Brandtin pojat.

Back