• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä Öhlinsit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

s&s

Sijainti
Espoo
Mistä jengi on ostanut Öhlinsin takaiskareita? Halvallahan niitä ei taida saada mistään, mutta mistä yleensä kannattaa kysellä pääkaupunkiseudulla? Tai vaikka muualtakin, jos on joku hyvä ja kokonaisedullinen kauppias tiedossa.

Englannin webbi kauppoihin vaan ostoksille, sieltä löytyi (ja löytyy vieläkin) esim. LT:hen alle 1100€:llä eteen ja taakse uudet Öhlinsit kotiin kannettuna sisälle, MP-Racingin hinta samoille oli 1600€... ei kauaa tarvinnut miettiä mistä tilasi...

http://www.kyleusa.com ja sieltä kun kyselee itse pääjehulta mailitse dan@kyleusa.com niin tulee kokolailla ylivoimaiset hintatarjoukset. Iskareihin saa samaan hintaan haluamansa jousen ja perusasetukset.

Se on sitten jonkinlaista lottoa jääkö tulliin vaiko eikö. Jos jää niin pari saturaista tulee hintaa päälle.

Yhteenlaskettu osa+kuljetus+tulli jää vielä alle eurokauppiaiden hinnoista.

Täältä,  http://www.intobikes.co.uk/, tilasin FJR:n öhlissit taakse ja jouset eteen, yhteensä 1035€ rahdin ja pankkisiirron kanssa . Toimitus nyt kestänyt kaksi viikkoa rahan siirrosta ja tavara seurannan mukaan matkalla Suomeen. Nyt kurssi vielä paripinnaa edullisempi.

Muistaakseni Britannian alv tulee vielä nousemaan vuodenvaihteessa 15 > 17,5 %, eli kauppoja sieltä suunnalta kannattanee tehdä juuri nyt kun valuuttakin on taas halpa. Itsellänikin on iskunvaimenninhankinta vireillä, mutta tuskin Öhlinsiä kuitenkaan. Dan Kyleltä saisi omaankin laitokseen Öhlinsin takaiskarin tuhannella dollarilla, mutta kovasti tulee hintaan vielä bonusta kun lisätään toimituskulut, tulli ja Suomen alv.

kovasti tulee hintaan vielä bonusta kun lisätään toimituskulut, tulli ja Suomen alv
Mulla oli pumppu kotimaan puljuissa 1180eur+postikulut.
Kyleltä pumppu ja haluamani vaihtojousi 720eur+postit 55eur+tulli&alv 200eur = 975eur.

Jos olisi muljahtanut ohi tullin niinkuin jenkkitilaukset tuppaavat joskus tekemään niin säästö olisi tietty ollut parempi, mutta kyllä tuolle säästyneelle parille satasellekin käyttöä löytyy.

Pari-kolme viikkoa toki kestää tuolta Ameriikasta saada tarvikkeet, kun ne ensin lennätetään Ruotsista sinne, jos ei suoraan varastosta löydy.
biggrin.gif

Öhlins-takapumppu MP-Racingiltä 500€... ei ne aina Suomessa ole kalliimpia. Tuo tosin oli tarjoushinta, mutta on siellä näköjään nytkin pariin malliin -50% (vanha VFR ja R1).

Mulle näyttäis olevan etu + takapumppu MP-racingilla yhteensä 1580. Siinäpä askaretta ensi talveksi, hmmm...

edit: mitenkä on, voiko tilata suoraan Ruåtsista? Tai hakea?

Krrhm... näyttäisi olevan meikäläiselle bauttiarallaa 1089 € yhteensä etu ja taka. Alkaa mennä isänmaallisuus koetukselle. Nokian puhelintakaan ei ole ollut enää vuosiin...

edit: Shovan paska OEM takaiskari Adveen maksoi 4 v. sitten +900€ itsehaettuna Vantaalta.

edit2: kerrotko iaj vielä sen, tuliko Öllerit valmiiksi säädettyinä pyöräkohtaisesti Sinulle, vai jouduitko paljon vääntämään, että sait alustan kohilleen?

Nuo oli ihan LT:n perus säädöissä, etupäähän en ole sen jälkeen koskenut ja takapäähänkin vain pariin otteeseen alussa. Nyt on 20tkm tullut mittariin noilla ja pois en vaihtaisi!

Saatanpa uskoa, oli lapsena K100RS Ö:n alustalla. Tilaisko, eikö tilais, tilaisko.. paaskat, tilataan. Kai.

edit: tilasin sitten kuitenkin, ettee ja taakke. Yhteensä jotain 1050. Vaikka ihan ehjät oli entiset. Paholaisen vempain tämä.

edit2: onko tollaset vaikee murjasta itse paikalleen?

Nyt ollaan tässä vaiheessa eli pumput lähti hetken viiveellä - etuiskarit oli tilapäisesti lopussa (niin on muuten ollut Turhatekilläkin jo pitkään) - Motorworksilta Melthamista Engliisiasta:

22.10.2009 22:39 DENMARK Arrived at destination country
22.10.2009 22:39 DENMARK Left origin country
22.10.2009 22:38 DENMARK Arrived at destination country
21.10.2009 23:16 INTERNATIONAL HUB Left origin country
21.10.2009 23:12 AUTOSCAN AREA AT COV Arrived at outward Office of Exchange
21.10.2009 19:28 Leeds Depot On route to hub.

Postiostos on hauskaa. Tässä maalaispoikakin ihan lämpiää. Ensin olin varma, että kauppias huijaa, nyt olen varma, että joku syö kuormasta...

Postiostos on hauskaa. Tässä maalaispoikakin ihan lämpiää. Ensin olin varma, että kauppias huijaa, nyt olen varma, että joku syö kuormasta...

No juuri tänään hain STM:n luistokytkimen 04 rykköseen tullista. Koko roska (kytkin+postitus+alv+tulli) yhteensä 548 eur. Suomesta vastaava 1060 eur + postitus. Sama juttu kitkalevyille. 63 eur Ameriikasta ja 155 eur Suomesta.

edit2: onko tollaset vaikee murjasta itse paikalleen?
Ilmeisesti tuo teikäläisenkin pyörä toimii jokseenkin saman mallin mukaan kuin LT:n vaihto, niin ohje on että ensin takaa iskari pois, sen jälkeen etupään vaihto. Kun etupää on hoidettu vasta sitten takaiskari paikalleen.

LT:ssä ainakin tällä menettelyllä ei tarvinnut purkaa etupään ripustuksia jotta iskarin sai edestä vaihdettua, pyörän etupäätä nostamalla sai tarpeeksi tilaa sinne.

Huolto manuskan ohjeita jos olisi seurannut olisi saanut purkaa tosi paljon enemmän.

Back