• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä ne keksii niitä lyhenteitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
157m/s -> 565,2 km/h  
eek.gif
Ei busalla tollasiin nopeuksiin pääse edes vaapaapudotuksella.

Jos lintu menee noin kovaa niin johan on perskules, ei ainkaan joka cesnalla kannata lähteä kisailemaan...
bowdown.gif
Juu höpön löpön, mikään lintu ei tommosia vauhteja saa...

Hmm, tuli tuossa mieleen olisiko renkaiden nopeusluokilla mitään tekemistä mopedien kirjainyhdistelmillä:

v= yli 210kmph
z= yli 240kmph..

eli ensimmäisellä kirjaimella yritetään kertoa kuinka kovaa pärrällä pääsee, tiedä sitten, tuskin on mitään tekemistä aiheen kanssa, kunhan kummallista tajunnanvirtaa iskee välillä.

zx9r... eli yli 240kmph ja r = racing tai jotain.. 9 tietty 900, tuosta x:stä sitten taas tiedäkkään.. x-factor..

en halua olla mitenkään nihlisti mutta haluaisin tuoda asiaan uuden näkökulman. Tiedän että ettei kantani ole ihan mikään kaikista parasta, mutta kuka tietää milloin japanilaisten prätkien ylivoima kajahtaa kiveen...

http://www.allpar.com/cars/concepts/tomahawk.html

Itse olen vannoutunut japanilaisten kannattaja mutta...

Muistelee myös että Hondalla oli tarkoitus lanseerata pikkuauto malli Fittan
wink.gif

Alkuperäiseen aiheeseen palaten, CBR oli jossakin selvennetty tarkoittavan Closed Body Racer, joka on aika uskottavaa kun katselee ekoja CBR1000/600-malleja.

Joka ei taas kuulosta oikein uskottavalta, kun ajattelee CB-mallikirjainten historiaa ja esim. vanhaa tuuttia...

en halua olla mitenkään nihlisti mutta haluaisin tuoda asiaan uuden näkökulman. Tiedän että ettei kantani ole ihan mikään kaikista parasta, mutta kuka tietää milloin japanilaisten prätkien ylivoima kajahtaa kiveen...

http://www.allpar.com/cars/concepts/tomahawk.html

Itse olen vannoutunut japanilaisten kannattaja mutta...
Jeps.. Tässä tässä toinen jenkkivalmiste http://www.bikez.com/motorcy....003.php
kannattaa myös vilkasta vuotta edeltävä malli... Ei ihan yhtä paljoa lupaa huipuiksi kuin Dodgen sotakirves, mutta ainakin henk.koht. mielipide on että näyttää sentän (jossain määrin) moottoripyörältä. Ja onpahan konetekniikassa käytetty mielikuvitusta
biggrin.gif

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tuli mieleen että DT voisi tarkoittaa Dirt Track.. Ainakin vaikuttaisi loogiselta...
lookaround_orig.gif

ettei pääse syntymään samanlaisia kämmejä kuin autoteollisuuden puolella, esim. pajero.
Niinpä. Muistaakseni Pajero on siitä syystä Montero (vain) Espanjassa.
biggrin.gif
Autopuolelta noita epäonnistuneita nimiä löytyy muitakin. Uusista Hyundai Kalos tuli mieleen...

edit: niin tämä kalossi koskee tietysti vain Suomea, ja täällä myytäviin muutamaan kalossiin ei kannata uutta nimeä alkaa keksimään... Muuallahan se voi olla mitä osuvin nimi..
biggrin.gif
se on daewoo kalos, nyttemmin chevy...
baaa.gif

oletteko koskaan funtsineet, miten torspoja noi eri mallinimet on suomeksi käännettynä. kuinka katu-uskottava olisi esimerkiksi honda cbr 900 "tuliterä" ?

biggrin.gif
On sitä mr-2 tojoa ainakin ennen myyty ranskassa, olen meinaan nähnyt kaupassa sellaisen. Mitä sillä nimellä on väliä kunhan kulkee sairaasti.

Back