JMH sanoi:Se rata oli märkä! Mut rohkee veto![]()
No enhän mä väittänytkään ettei ois ollu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JMH sanoi:Se rata oli märkä! Mut rohkee veto![]()
Toi mun viesti oli kirjotettu silmällä pitäen aloittajaa. Ja nimenomaan ajoasentoa pitää opetella ennen linjaa(kin) just sen verran, että saa hyvän tuen pyörästä alakropalla ja kädet pysyy rentona ja kroppa edes suurinpiirtein oikealla puolella pyörää. Roikkumisen voi sitten opetella kun on oppinut ajolinjan auttavasti ja mutkavauhti alkaa sitä vaatimaan.Raaseri sanoi:Kieltämättä noita kahta on hankala laittaa arvojärjestykseen. Se vähän riippuu kehityksen vaiheesta. Ja ne kulkee käsi kädessä paljolti. Jos mä otan kierrosajasta 3-5s pois, mä voin ajaa missä asenossa tahansa. Hankalinta tässä nyt itselle viime kesänä oli yrittää alkaa ajamaan avaamalla lantio sisäkurviin kun on 90-luvulla opetellut tiputtamaan perseen sivulle ja jopa antanut lantion aavistuksen kiertyä väärään suuntaan.
Raaseri sanoi:Meinasin jo aiemmin kommentoida että musta myös jarrutus tulee opettelemisessa paljon ennen avausta. Vielä Beessä ajaa iso joukko ukkoja joilla jarruttaminen on hukassa vaikka avaavat niin että en enää ite pysty. Ja siitä kun tullaan rataharrastajiin ni avaukset on monella suht rankkoja, kun taas jarruihin valutellaan puolesta suorasta tai niitataan keula jarrun alussa pohjaan.
Raaseri sanoi:Ketjun aloittajalle kuitenkin tosiaan neuvon toisto. Sun pitää osata poimia ajoosi neuvoja pala kerrallaan, koska harvapa meistä pystyy heti ottamaan kaiken vastaan. Eikä kannatakaan yrittää tehdä kaikkea kerralla.
igotbeef sanoi:Niin siinähän se onkin, oon ihan aavistuksen kärsimätön. Miksiköhän aloitin tämän ketjun nyt enkä ensi leväänä.
igotbeef sanoi:Niin siinähän se onkin, oon ihan aavistuksen kärsimätön. Miksiköhän aloitin tämän ketjun nyt enkä ensi keväänä?
Renkaista sen verran että ovat pirellin supercorsa sc1, siitä en tiedä mitä se tarkoittaa mutta tuntuvat pitävän hyvin. Tulivat pyörän mukana. Ensi kesäksi on tulossa uudet nakit, vielä mietinnässä että mitkä.
Ja Slowriderille vielä terveiset, että "turvamarginaalit" on jokaisella kierroksella mukana, ilman niitä olisin lepikossa viettänyt hyvät tovit.
tamik87 sanoi:Se on vaan niin että tämä laji on rauhallisille ja pedanteille tyypeille.

igotbeef sanoi:Pyörä on ratakäyttöön tarkoitettu, että eipä tule liikennettä koskaan näkemäänkään![]()
Nitrous sanoi:Itse kääntäisin tuon järjestyksen vieläpä niin päin, että ensin ajoasento, sitten ajolinjat, avaukset, mutkanopeus (ok tasolle) ja sitten vikana jarruttaminen.
Nyt suunnitelmissa ajolinjojen tutkiskelu
ja vieläpä orgin päivillä. Tulkaa kiskomaan hihasta jos näette jotain paranneltavaa meikän touhuissa tai ylipäätään huvittaa jutella. Kaiken palautteen otan vastaan avoimin mielin. Tuntomerkit on vihreä kasawika ja valkoinen asu kypärää myöten
igotbeef sanoi:Ensi viikonloppuna (jos kalusto ja mies pysyvät kunnossa) nähdään meikäläinen ensimmäistä kertaa alastarossaja vieläpä orgin päivillä.
igotbeef sanoi:Pitikin mennä sanomaan, alusta petti Tiistaina![]()
Laita kuntoon ja kovaa ajoa.