Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.
Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Minulla ollut erikoisesti ongelmana vapaan löytyminen, kun ajon jälkeen pysähdyn, saa jonkin aikaa kokeilla, jotta vapaavalo syttyy, jonkinlaista tahmeutta siis.
Itse tosiaan ostin tuon Hondan uuden 10w30 ölpän. Voi olla että menee vasta syksyllä koneeseen..
Tätä GN4 öljyn saatavuutta ja korvaavuutta selvittäneenä olen tullut seuraaviin yhteenvetoihin:
1. GN4 öljyn luokitukset ovat siltä ajalta kun öljy on Hondalta tullu myyntiin. Nyt melkein joka kura täyttää ne vaatimukset kirkkaasti. Toisin sanoen, samoja hyväksyntiä ei välttämättä ole purkin kyljessä, koska öljy on vieläkin laadukkaampien testien läpäisemää. Tästä hyvänä esimerkkinä Motonetin 'oma' öljy, jolla on jotakuinkin GN4 mukaiset luokitukset, mutta ei tuoreempia:
2. Viskositeetti on ratkaisevassa roolissa tietysti yhdessä öljyn tyypin kanssa (mineraali, osasynteettinen, täyssynteettinen). Jos tekniikka on suunniteltu kaukaisessa japaniassa toimimaan esim. 1990-alun öljyillä, se vaikuttaa kaikkeen: öljysuodattimen mitoitus, öljypumpun mitoitus, öljykanavat... Jos öljy muuttuu juoksevammaksi/paksummaksi kuin mihin kone on suunniteltu, se vaikuttaa: positiivisesti tai negatiivisesti. Tämän takia oletan että persedyno 80%:sti puolustaa nimenomaa alkuperäisöljyjä.
Minulla ollut erikoisesti ongelmana vapaan löytyminen, kun ajon jälkeen pysähdyn, saa jonkin aikaa kokeilla, jotta vapaavalo syttyy, jonkinlaista tahmeutta siis.
Mulla susnassa tuo parani kun vaihtoi kytkimen kitkalevyt, vanhat oli paskana kun kitkapintoja tippui tallin lattialle. Lisäksi kytkin ei irroittanyt kunnolla.