• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä halvimmat ajokamat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Sanokaahan mistä kotimaisesta liikkeestä lähtee halvimmalla ajokamppeet. Siis koko asu tekstiilitakki ja housut. Muutamia tarjouksia olen kysellyt ja 239 egee setti on halvin. Pystyykö joku tämän alle.

Itse kun ostin ensimmäisiä ajokamoja niin Eurobikeriltä löyty edullinen Sweepin setti. Sieltäkö tuokin hinta on?

Kysymys ehkä on kannattaako. 239 alle jos menee voi olla aika epämääräistä tuo laatu.

Eikös hong kong mainostanut ajokamoja..ehkä ne olis halvempia.

Mutta viimevuonna ostin eurobikeriltä sen Sweep tarjouksen, tosin erilaisilla housilla niin maksoin yhteensä joku 240eur kun housut oli halvemman malliset.

Kokemuksesta voin kertoa
withstupid.gif
, että kannattaa ostaa kerralla kunnolliset, ettei ihan joka vuosi tarvitse uusia...
Tulee noin pidemmän päälle edullisemmaksi
smile_org.gif

Halvimpien kiinalaisten rättipukujen laadusta on jo empiiristä kokemusta maailmassa. Sulavat persliu'un aikana ihoon kiinni niin että iho pitää leikata pois jotta puvun saa irti.

Minkäs laatuisia noi Sweepin kamat yleensä on? Kakkoskuskille pitäis saada puku ja itelle oon miettiny noita Eurobikerissa tarjouksessa olevia saappaita. Onko ne hintansa väärtejä?

Minkäs laatuisia noi Sweepin kamat yleensä on? Kakkoskuskille pitäis saada puku ja itelle oon miettiny noita Eurobikerissa tarjouksessa olevia saappaita. Onko ne hintansa väärtejä?
Jos tarkoitat niitä 99€ saappaita niin kyllä ne ainakin ihan hyvältä jalassa tuntui kun kylmätyypit niillä otin! mutta en siiten ostanut ku ei ollu oikeaa kokoa! Itellä on tuo sweepin tarjouspuku mutta eri housuilla niin ei mulla ainakaan ole mitään valittamista!

Kyseleppä edellissä vuoden malleja,saattaapi puoleen hintaan merkki kamaa löytää.

JOVAINKO ?
sport05.gif

...niitä rooliasuja ehtit ? Ainakin joku pilailupuoti on siellä helesingissä ku mennään rautatieasemalta sinne Hakaniemen torin suuntaan, oikeal puolel......
biggrin.gif

Ei vaan ihan oikeesti, jos itelles noita ostat ja meinaat useamman vuojen ohjastella niin älä ainakaan liidelistä !

Milleri kylmäkoskella myy takkia 99 egee ja housuja 69egee, lupaavat vedenpitävyyttä ja tuulenpitävyyttä, mutta tiedä sitten todellisuutta... Zeuksen kypäriä siellä oli kans tooosi edullisesti, samoin kenkiä....  *kurkin ohikulkiessani*
sport05.gif

Jos Lidl myymälä satuu olemaan lähellä, niin käy katsomassa onko mp kamoja jäljellä. En muista mitä maksavat mut takki/housut reilusti alle 100€ pala, housuihin olen ollut tyytyväinen(tosin en vielä vesisateeseen ole joutunut) Kannatta kysyä jos saavat muista myymälöistä hommattua.

Mulla ne sweepin viime vuotiset ale kamat mutta housut on ne Magnat.

Takki on siis malliltaan sen breezen edeltäjä. Sateen pitävyydestä ja kestävyydestä ei tietoa mutta ajettuani matkaa niillä 400 km voin sanoa takin tuuletuksen olevan suhteellisen toimiva. Edessä tuuletus vetskarit ja takana. Nuo housut on sitten täys saunat, hikoilin ajaessa housut niin märäksi jotta olisi luullut niiden olleen pesukoneessa.Siksipä etsin nyt paremmin tuulettuvia housuja.

Ei kaikki halpa ole ihan sutta mutta halpuus yleensä näkyy erilaisissa materiaali valinnoissa, opeleiden laadussa jne, vetuketjujen laduissa jne jne pikku jutuissa..lähinnä suuremmalla rahalla voi odottaa suurempaa kesävyyttä ja ehkä toiminnallisuutta. En usko, että ne pinta materiaalit niin rajusti poikkeaa. Goretex (dupont) on varmaan kalvoista toimivun mutta myös vaihvin merkki, joten se on sitä kautta myös kallein kalvo, joten siinä suurin syy miksi gore kalliimpi.

Muistakaa myös, että brändin rakentaminen maksaa, joten siksi jotkut kamat on kalliimpia kuin muut. pitäähän mainos menot jollin kattaa. Koska laatu ja hinta mielletään yhteen on laadukkaaksi brändätystä kamasta pyydettävä laadukkaan hinta.

Vaatteista ei ole esimerkkiä mutta autoissa esim Mersu tekee niin sutta ja sekundaa mutta hinta on mersun hinta..ja ihmiset kuvittelee kyseessä edelleen olevan laatu auto

Oikeesti toi ajovaruste homma on sellanen mistä ei kannata tinkiä. Hyvää ei saa kovinkaan halvalla. Tietysti merkistä on turha maksaa liikaa, mutta jos on varaa hommata pyörä ja ajaa sillä, pitää olla varaa ostaa myös kunnon kledjut päälle. Sama pätee myös kakkoskuskiin, varsinkin jos on paljon ajossa mukana. Jos vain satunnaisesti, kannattaa miettiä, tarviiko ns. mopokamoja ollenkaan. Normaalit tuulta pitävät vaatteet ajaa saman asian ku halvimmat "ajokamat".

UGH!
talktohand.gif

joo ei todellakaan kannata säästää ajovarusteissa,jo pelkästään oman turvallisuuden kannalta.mutta voihan ne säästetyt rahat laittaa vaikka
033102beer_1_prv.gif
niin ei tarvii sit ajellakaan niin paljon

Kyllähän noissa tekstiilien kankaissakin on aikalailla eroa...
Itse ostin parilla sadalla vähän käytetyn Rukan puvun ja on hupaisaa kuunnella kun porukka valittaa hikoilevansa itsensä märäks tai jäätyvänsä... Samaan aikaan itsellä mukavan sopiva olo
smile_org.gif

Ei oo tuuletusaukkoja puvussa (eikä tunnu tarvitsevankaan pahemmin Suomen kesässä) enkä oo takkiin vuorta kertaakaan kiinnittäny (jos on niin kylmä että vuorta tarvitsis niin yleensä on t-paita & villapaita muutenkin asusteena ja ne + takki on riittäny about säällä kuin säällä).

Lienee hengittävyys & tuulenpitävyys yms. tuossa kunnon kankaassa sitten sen verran parempi.
Tosin ulkonäkö Rukan kuteissa taasen vähän "on mitä on" ja tarkoituksena on nyt ostaakkin normi kiskanpyöritys ja kaupunki ajoon joku tyylikkäämpi halpis takki.
Farkkumalliset Yokon ajohousut (olikohan vähänkäytettynä jopa 40e hintaa) on jo.
Mitä oon nyt sitten noita halpoja & "tyylikkäämpiä" mp-asun jne. tuotteita kokeillu niin on se mukavuus aika räikeän paljon karmeampi kuin tuossa Rukan takissa (hiostavat kovat suojat varsinkin vs. Rukan joustavat & ilmavat).

Käytettyä & laadukasta siis sinuna etsisin mutta niissä sitten oikean koon löytäminen on kiven takana varsinkin jos sattuu olemaan hassun pitunen ja / tai paksunen ;)

Ostin talvella mp-messuilta Sweepin nahkarotsin (150€) ja olen todella tyytyväinen ostokseen!!

Sit ostin sille pariksi Sweepin Trend textiilihousut ja arvio ei ole niin hyvä... viileellä tosi mukavat, mutta jos hiemanki lämpösempi keli niin ihan märät on sisäpuolelta eli ne ei todellakaan hengitä ollenkaan
mad.gif

Kai se täytyy housut vaihtaa muuhun merkkiin....

...Olis käytännössä uudet Sweepin Trend housut myynnissä!

Back