• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkälaisia aurinkolaseja pidät ajaessasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aurinkolaseina käytän vahvuuteen hiottuja ja aika kaarevia Serengeti Vedi Driver (malli 6821) -arskoja ei-polarisoivilla linsseillä. Aurinkolasien polarisaatio on joskus aiheuttanut minulle prätkäillessä ongelmia, polarisoinnin aiheuttamat kontrastivaihtelut päätä kallistaessa eivät aina auta jos maisemassa on paljon heijastavaa pintaa. (Autoillessa/veneillessä pää ei kallistele niin paljon -> ei ongelmia.)

Jokapäiväisessä käytössä kirkkaina laseina on titaanivalmisteiset (=hieman kalliit) ja sangen kestävät mutta silti hyvin kevyet Oakley Socket 4.0 lasit. Molemmisssa rilleissä suorat sangat (helpottaa kypärää käytettäessä huomattavasti) jotka joustavat myös ulospäin.

/MarcusB

Schuberth integroitu aurinkovisiiri  
033102bebe_1_prv.gif
 Pois en kyllä vaihtais
thumbs-up.gif

...samoin...

Gatorz Wraptor Gunmetal-väriset kehykset ja Yellow gradient linssit. Helvetin hyvät ja mukavat päässä! Linssit ovat aika vaaleat, mutta toimivat silti hienosti myös kirkkaassa auringonpaisteessa. Toisinaan ajaessa myös Serengetin aurinkolasit voimakkuuksilla. J1:sen aurinkovisiiristä en oikeen tykkää.

Kaikenlaiseen ajoon autolla tai motskarilla parhaat on polarisoidut ja ruskeat. Polarisoidut on aika sika hintaset mutta joka pennin arvoiset, kirpaisee ainoastaan jos on trenditietoinen ja uusii lookin joka vuos
wink.gif
. Itse suosin Bollea.

Kaikenlaiseen ajoon autolla tai motskarilla parhaat on polarisoidut ja ruskeat. Polarisoidut on aika sika hintaset mutta joka pennin arvoiset, kirpaisee ainoastaan jos on trenditietoinen ja uusii lookin joka vuos
wink.gif
. Itse suosin Bollea.
Mulla on polarisoidut aurinkolasit, mutta aiheuttivat outoja eri värisiä heijastuksia kaikissa kiiltävissä pinnoissa, kuten autojen tuuli- ja takalaseissa. Kirjoitin tuosta joskus tänne ja aiheutti kovasti hilpeyttä...
tounge.gif
Nykyään pidän noita terassilaseina. Eivät olleet kovin kalliit, mutta olivat kuitenkin optikkoliikkeestä ostetut, mutta saman ilmiön tekevät avokin Ray Banit polarisoiduilla linsseillä. En tiiä mikä nuo heijastukset aiheuttaa. Kypärän visiiri? Piilolinssit?
nixweiss.gif

Iridiumhan ei laseja kaipaa, mutta ompahan taukopaikalla heti saatavilla, kun päässä pitää:  tyylistä tinkimättä, Guccit nenällä  
inlove.gif

Oakley Juliet titaanilasit on käytös. Kestävät on ollut eikä tunnu naarmuuntuvan minkäänlaisella väärinkäytöllä. Siinä mieles hyvät kans jotta ei oo lasilinssit

Mulla Lazerin Rovolutin, jossa integroitu aurinkovisiiri. Kypärä on ruma, mutta toimiva, eikä niin kallis, kun suupertti.

10 v. vanhat Julbot. Maksoi optikkoliikkeessä aikoinaan vajaat pari sataa markkaa. Jostain pitää säästää
baaa.gif

Schuberth integroitu aurinkovisiiri  
033102bebe_1_prv.gif
 Pois en kyllä vaihtais
Joo,tänään ajelin muutaman sata kilsaa ton aurinkovisiirin kanssa.On se niin pirun hyvä keksintö,että ihmetyttää miksei oo tullu jo aikaisemmin hommattua tota Suuperttia.  
tounge.gif
tounge.gif
Ite olen kateelinen poikakaverille, sillä on just tuo sama systeemi. Varmaan tulee itele hankittua ku kypäränvaihto uhkaa.
Ite olen sen verta valonarka, että pakko olla melkosen tummat linssit.
Hakusessa on paremmat klasit, nuo miumiut ei oikhen mahu pottaan...

Pääasiassa tumma (lue musta) visiiri, satunnaisesti kirkkaan visiirin kanssa Killer Loopin jotku wanhat lasit, ei voi muistaa mallia.

Back