• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkälaisia aurinkolaseja pidät ajaessasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole mainosmies mutta Schubertin aurinkovisiirissä on kyllä ehdoton pointti se, että että vastavalossa tai kirkkaalla auringonpaisteella sen voi säätää siten, että aurinkovisiiri  estää häikäisyn mutta näkyvyys säilyy sillä tasolla joka on olennaista liikenteen havaitsemiselle. Näin ei kai voi tehdä aurinkolaseille ajaessa? Silmien iiris kun toimii vallitsevan valon mukaan ja tarpeettoman valon estäminen auttaa havaitsemaan hämärämmässä olevat kohteet.

jotku Policen pokat serngetin vihertävillä linsseillä ja vahvuudet niissä. Kalliit, mutta sairauskassan piikkiin iso osa...

Kannattaa muuten testata laseja ennen kuin ostaa, että sangat menee mukavasti pottaan ja linssi on riittävän iso, ettei poka tule eteen.

reipanit on päässä keikkunu ja tyytyväinen oon ollu! tänään tuli tilattua tummempi visiiri kypärään.

Schuberthiin luotetaan täälläkin. Jo toinen kypärä menossa enkä oikeen vois kuvitella enää mitään muuta vaihtoehtoa. Täysin ylivoimanen ratkaisu joka mielessä.
thumbs-up.gif

Mulla on 2003 tai 2004 ostetut Serengetin aika tavallisen malliset pokat. Ne oli jossain 75%:n alennuksessa, mutta maksoivat joku 70 euroa edelleen, joten melekoosen kalliit. Ostin kuitenkin, enkä oo katunu! Niihin on tullut vasta 1 naarmu, ja ovat todellakin olleet kovassa käytössä! Joku optikko sanoikin, että ainakin sangat ovat melkein ikuiset.

Nuo Serengetin lasit ovat käsittääkseni tehtyjä autoilijoille, mutta kyllä ne mopoilukäytössäkin toimivat! Omat lasini ovat ruskeat, eivät mustat, joten niillä näkee hyvin myös hämärässä ja perspektiivi säilyy. Ainoana miinuspuolena on lasien malli, joka ei ole kovin passeli moottoripyöräilyyn: linssit eivät kaareudu silmien päälle, joten elukoita pääsee helposti rillien väärälle puolelle. Lisäksi leveähkö aisa ei ole mielestäni motoristin paras ystävä. Arvostan omissa laseissani kuitenkin kestävyyttä, mukavuutta sekä linssin väriä, joka toimii kaikenlaisissa valaistusolosuhteissa. Suosittelen, varmaan niillä on myös kuppimaisempia malleja!

( http://www.serengeti-eyewear.com/ )
Minä olen kanssa tykästynyt Serengetin laseihin. Mopoillessa ja ulkoillessa olen käyttänyt Cascade 6761 -laseja ja autoillessa Small Aviatoreja. Molemmat ostettu joskus 2003-04. Loistavat lasit!!
062802jumpie_prv.gif

Raybanit:

malli 3324

Kattavat koko näkökentän, melkein kuin olisi tumma visiiri.
Sangat ovat varsin vankat eivätkä ole vääntyneet yhtään vuoden käytön aikana.

Bolle

Ajelen kolmatta kesää pitäen kevyitä, hyvin kypärän sisään sopivia, erityisen hyvin auringon häikäisyä suojaavia Bolle- merkkisiä aurinkolaseja. Mun malli on Coachwhip, jollaista ei tuolla sivustolla enää ole, kun on uudet mallit. Tosi hyvät, suosittelen.

Gatorzit vaihdettavilla linsseillä.Sitä aiemmin jotain halpis laseja joihin meni enemmän rahaa kun eihän ne kestänyt,peitti sivulta tai ei mahtunut kypärän sisään.

Serengetit!

Eikös näiden ruskeat linssit juuri todettu jossain testissä ajokäyttöön parhaimmiksi  
062802jumpie_prv.gif

Ps. Ray-Ban ollut aina suositumpi(?), vaikka optisesti Serengeti ollut edellä  
crazy.gif

Back