• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkälainen kypärä keikkuu päässäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AF-1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
a23b286048962aec09cc74eab0352e2d.image.250x242.jpg

Tommoinen löytyy sinivioletilla peilivisiirillä
smile_org.gif
Hyvä päähän ja sopii vihreeseen Kawaan  
biggrin.gif
wink.gif

Ei minkäänlainen, kun ei tuo kypärä pahemmin "keiku päässä", vaan pysyy siinä kohtuu jämptisti.

Itse etsiskelin tuossa muutama vuosi takaperin (taisi olla v.2003) omaan päähän sopivaa kuuppaa, parhaiten istui AGV-XR2 (nykyinen GP-PRO), sittemin on tullut hankittua aina samanlainen tsubu, tähän päivään mennessä olen tainnut hommata noita 8 kappaletta...Mulla kun tuppaa olla paha tapa rikkoa kypärä joka lipassa
sad_orig.gif

Itselläni HJC is-16 scratch, jossa kivana lisänä toi aurinkovisiiri. Painaa tosin hieman liikaa (1500g) ja alkanut hieman liikahdella päässä, joten taisin alunperin ostaa liian mukavan(ison) potan.
Nyt kiinnostaisi joku selvästi kevyempi esim. Marushin, aurinkolipasta en tosin haluaisi luopua kun pakosta.

Arashi Milo.
Edullinen ja sopi päähän parhaiten. Aika monessa kypärässä mitä sovitin päähän otti leuka kiinni leukasuojaan, eikä saanut silmälaseja menemään millään paikoilleen.

Arashi4185MiloBlack_400.jpg

0a7a_1.JPG

Shoei XR-1000 mustalla visiirillä ja whisper strip kitillä.

7.jpg

Shoei Raid mustalla visiirillä, joutaa eläkkeelle.

Mattamusta Shoei XR-1000, johon tumma visiiri vielä haussa.

Lyhyillä matkoilla lämpimillä keleillä myös halpa, mattamusta G-Mac avopotta, jonka tilalle vois hankkia jossain välissä paremman.

Arai RX-7 Corsair peilivisiirillä.

On ihan ehdoton toi Arain peilivisiiri. Ei tartte kikkailla aurinkolasien kanssa.

Arain visiirin pystyy irrottamaan ilman, että ottaa pottaa päästä pois. On näppärä ja nopea putsata ötökät pois. Visiirin saa takaisin paikoilleenkin kypärän ollessa päässä.

Lähdin aamulla etsimään ensimmäistä kypärää ja mukaan tarttu Shoein XR-1000 Crest.

Vähän on toisen tuntusta ajaa ku 12 vuotta sitten haudatulla mopokypärällä jonka visiiristä ei meinannu läpi nähdä=)

images

Iso kiitos Raision Power Bikelle avusta ja neuvoista.

A-korttia tässä nyt parhaillaan olen suorittamassa joten nyt ois sit aika ostaa kypärä. Olen tässä nyt jonkun verran selaillut netin keskustelupalstoja ja käyny muutamassa liikkeessä ihmettelemässä..

Näihin olin vielä tänä aamuna päätynyt:

-AGV K-4 tai S-4
-HJC FG-15

Noi oli sillai hinnaltaan sopivan tuntuisia (n.200-250e), tosiaan kun en tiedä paljonko tässä nyt tulee sitten ajeltua kun sen kortin (jos)saan koska omaan pyörään ei kuitenkaan ole tällä hetkellä varaa..
Parissa liikkeessä tosin sanottiin että noi menis mopo käytös hyvin mut jos ajan oikealla moottoripyöräl niin pitäs ostaa Arai tai Shoei. Sit alkaa taas budjetti heittää pahasti kun esim. Shoei XR-1000 on jo n.399e, riippuu tietenkin hieman mistä sen ostaa..
Että oisko noi nyt sit niin huonoja vaihtoehtoja verrattuna kalliimpiin??
Että jos ovat vain äänekkäämpiä niin teen niinkuin muutkin ovat täällä ilmeisesti tehneet että laitan korvatulpat korviin..
biggrin.gif

Kiitos etukäteen ja lauantaina toiselle ajotunnil..
smile_org.gif

Näihin olin vielä tänä aamuna päätynyt:

-AGV K-4 tai S-4
-HJC FG-15

Noi oli sillai hinnaltaan sopivan tuntuisia (n.200-250e), tosiaan kun en tiedä paljonko tässä nyt tulee sitten ajeltua kun sen kortin (jos)saan koska omaan pyörään ei kuitenkaan ole tällä hetkellä varaa..
Parissa liikkeessä tosin sanottiin että noi menis mopo käytös hyvin mut jos ajan oikealla moottoripyöräl niin pitäs ostaa Arai tai Shoei. Sit alkaa taas budjetti heittää pahasti kun esim. Shoei XR-1000 on jo n.399e, riippuu tietenkin hieman mistä sen ostaa..
Että oisko noi nyt sit niin huonoja vaihtoehtoja verrattuna kalliimpiin??
Että jos ovat vain äänekkäämpiä niin teen niinkuin muutkin ovat täällä ilmeisesti tehneet että laitan korvatulpat korviin..  
biggrin.gif
Noniin! Ite omistan AGV:n K4 josta ylempänä laitoinkin kuvaa.. Tilaustuote + peilivisiiri ja sain hintaan 250e. Taitaa olla kuitu+seoskomposiittipotta ja menee kyl ihan "isossakin" mopossa. Ja tottakai kaikki myy Araita ja Shoeita koska se on niin ristus kallis!
biggrin.gif
Onhan ne hyvii pottia, en väitä, mutta käypä testaas esim. AGV GP TECH:ii.. (Ovh. 629) niin ei minusta kyl häviä yhtää Arailla tai Shoeille.. Ovathan nuo hyviä pottia, mutta kyl noissa nimikin maksaa. MUTTA! jos rahasta ei ole kiinni, niin osta se mikä on hyvä päähän!
smile_org.gif
Itelle sopii toi AGV K4 Vyrus ja tähän asti ei oo ollu valittamista
smile_org.gif

Täytyy tässä nyt vielä kertoa että kävin tänään ostamassa ajotakin.. Siinä samalla sitten oli pakko kokeilla myös kypäriä.
Ikävä kyllä täytyy myöntää että tuo Shoei XR-1000 istui todella hyvin päähäni ja mulla ku on nää silmälasitkin niin nekin mahtui sinne aika mukavasti..
Kokeilin myös harkitsemaani HJC FG-15 niin ei kyllä tuntunut yhtään niin hyvältä päässä kuin tuo Shoei.. Ehkä mä sit kaivan jostain taskun pohjalta 200e lisää ja ostan Shoein..
crazy.gif

Back