• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkälainen kärry riittää mopon kuljetukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arttuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hähää, sainkin järjestymään lainaan oikein mopon kuljetukseen tarkoitetun kärryn
062802jumpie_prv.gif

Kun tarpeeksi valittelee ongelmiaan, niin löytyy yllättäviä apuja.
Kiitoksia vinkeistä, onhan näistä apua vastaisuuden varalle ja muillekkin. Eipä näitä kuljetusjuttuja liikaa ainakaan searchilla löytynyt.

itse käyttäisin viisiakselista ilmajousitettua 13 metristä moduulikärryä, mutta onhan sitä siirretty mopoa ihan tavallisella henkilöautoon kytketyllä yksiakselisella jousittamattomalla puoliperävaunullakin.
smile_org.gif

Hyvä, että löysit kunnon kärryn, mutta muillekkin neuvoksi, että tosiaan nuo liinat vain etupäässä järjellisessä vauhdissa riittää. Etupyörä pitää tukea sivuttain ja liinat vetämään etuviistoon molemmille sivuille vaikka alakolmion nurkista tai ohjaustangosta niin, että etujouset painuvat muutaman sentin kasaan. Jos se kärry pomppii, niin pomppikoon. Onhan siinä mopossa jouset. Kyllä se takarengas pysyy kärryn kannessa kiinni. Älkää vetäkö liinaa penkin yli. Siinä se liina voi päästä luistamaan, ja jos mopo jostain syystä kallistuu niin se luistanut liina painaa mopoa aina kovemmin nurin. Eikä mopoa keskituelle, koska siinä tallassa ei ole jousia.

Minulla on myös tuollainen moottoripyörän kuljetuksiin tarkoitettu traileri (tai peräkärry), hyvin paljon samanlainen kuin TÄMÄ. Lisäksi tässä minun kärryssäni on vaneripohja, niin ei pääse astumaan tyhjän päälle kun entraa pyöräänsä paikoilleen siinä päällä.
Kärryn omamassa on 130 kg ja soveltuu yhden tai kahden pyörän kuljetuksiin.

Lounaisrannikon seudulla voin tuota lainailla tarvitseville.

Back