• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä takarinkulan näistä ottaisit? (tai et ottais

Saa kehua tai haukkua näitä vaihtoehtoja. Ensiasennus Diablo Corsa III 190/50 kesti 12,5 tkm
crazy.gif
ja tyytyväinen olen ollut. Nyt kudos jo pilkistää keskeltä, joten menee pakosta vaihtoon. Tilauksen ja mistä vaihtoehdot on listattu ajattelin tehdä rengas-online.com putkasta. Pari kertaa kaudessa tulee käytyä radallakin.

Diablo Corsa III 190/55 ZR17 TL 75(W) M/C

Supercorsa PRO 190/55 ZR17 TL 75(W) M/C

Dragon Supercorsa PRO SC2 190/55 ZR17 TL 75W M/C

Racetec K3 190/55 ZR17 TL 75W M/C

Kiitoksia kommenteista.

Jos ajat sen 5% rataa ja loput kadulla, niin itse menisin Corsa III:n kanssa. Metzin Racetec on tietääkseni aika liukas sateella ja kylmänä. Itselläni ei ole ollut mitään noista alla, joten sen perusteella en voi sanoa, mutta ainakin olen itse pärjännyt rataolosuhteissa vielä Metzin M3:lla ja Pilot Power 2CT:llä.

Toisaalta ei mun ratavauhdit vielä päätä huimaa, mutta PP2CT:llä on nyt ajettu 3 ratapäivää, 3tkm ja vähintään samanverran on vielä molempia jäljellä. M3 on kestänyt alla tieajoa noin 6tkm, Pilot Sport n. 8tkm. Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo Supercorsa Prot, Dragon Supercorsat ja Racetecit kuluu silmissä jos niiden kanssa kadulla ajelee pitempään.

Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo Supercorsa Prot, Dragon Supercorsat ja Racetecit kuluu silmissä jos niiden kanssa kadulla ajelee pitempään.
2,7 bar eteen ja 3,2 bar taakse niin kestävät huomattavasti paremmin ns. työmatka-ajoa. Mutkatielle voi sitten pudottaa paineita. Itse olen ajanut Supercorsa SC2 rinkuloilla jopa 12tkm.

Ai niin... nyt kannattaa muuten katsella kumeksia Rodamoton valikoimasta. Tilasin itse tänään 6kpl (3 etu ja 3 taka) SC2 seoksen rinkuloita jotka jäivät kustantamaan 764€ rahteineen kotiovelle kuljetettuna.

Nuissa pirellin takakumeissa langat voi yllättää kun keskellä ei ole kuviota ollenkaan.

supercorsilla rataa sekä reissua ajaneena voisin suositella.
kulutuskestävyys ok kunhan vaan pitää paineita tarpeeksi korkealla.
ja se pito radalla sitten...

Mites tuollaiset super corsat lämpiää/käyttäytyy sitten kadulla ns. ratarenkaana? Katusportin eli Corsa III on tehty vissiin juuri katusporttia ajatellen eli lämpenevät nopeammin siihen hyvään pitolämpöön.

Jos radalla ajat vielä hitaassa ryhmässä niin Corsa III ok. Keskiryhmästä eteenpäin nuo muut, keskinäiset erot makueroja (= ota ne mitkä halvimmalla saat).

Seoksiin en juuri osaa ottaa kantaa muuta kuin että SC2 ainakin tuntuu hyvältä. Naapurifoorumin puuhamies kehui SC3:kin ok:ksi.

kesällä tehtiin viikon mittainen viron turnee koko ajan sataessa vettä, eli tie suht kylmä.
ei ainakaan tullut mitään tilanteita täydessä matkavarustuksessakaan...

Mites tuollaiset super corsat lämpiää/käyttäytyy sitten kadulla ns. ratarenkaana? Katusportin eli Corsa III on tehty vissiin juuri katusporttia ajatellen eli lämpenevät nopeammin siihen hyvään pitolämpöön.
Dragon supercorsa prot olivat ainakin aika huonot katurenkaina. Radalla pitivät kyllä.
CorsaIII toimii taas hyvin kadulla ja riittipä noissa pitokin edessä ihan ok, kun kaveri kiersi kemoraa 1.17 aikoja. Takana sillä oli Pirellin Rosso.

Mulla on takana Racetec K3, ja toimii mun mielestä oikein hyvin niin kadulla kuin radallakin.
Renkaalla on nyt ajettu 6500km johon sisältyy 4 ratapäivää.
Ja näyttäis pääsevän vielä keväällä tonnin-kaks.(mutu)

"Katuajossa" pidän lievää ylipainetta,tuntuu paremmalta ajaa.Ja kuluu ehkä vähän hitaammin.
Ratapäivillä ajan keskiryhmässä,nopeeseen ei oikein vauhdit riitä(vielä?).

En ole Corsa 3:sta saanut ikinä kestämään lähellekään noin kauan
eek.gif
. Mutta hyvä rengas on. Samaa kastia sitten Michelin Pilot Power 2CT:t, jotka on tällä hetkellä hitusen halvemmat. Varastossa odottaa Metzeler Racetec Interact K3:t, jotka piti mennä jo edelliseen pyörään alle. Todennäköisesti ne menee alle vasta ensikesän lämpimille + ratapäiviä varten. Sitä ennen kulutellaan pois ensiasennus Corsa 3:t ja varastossa odottavat puolikuluneet 2CT:t
smile_org.gif
. Pariin ratapäivään riittää Corsa 3:t mainiosti. Keskiryhmän vauhdeissa ainakin itsellä pitivät vielä hyvin. Kaksseosrengas kuluu nätisti pyöreämmäksi, vaikka ajaisi kadullakin. Ja jos olet ollut tyytyväinen nykyisiin, miksi vaihtaa...
wink.gif
?

Toisaalta ei mun ratavauhdit vielä päätä huimaa, mutta PP2CT:llä on nyt ajettu 3 ratapäivää, 3tkm ja vähintään samanverran on vielä molempia jäljellä. M3 on kestänyt alla tieajoa noin 6tkm, Pilot Sport n. 8tkm. Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo Supercorsa Prot, Dragon Supercorsat ja Racetecit kuluu silmissä jos niiden kanssa kadulla ajelee pitempään.
Luulen että olet antanut itsellesi ymmärtää vääristynyttä tietoa.
Itselläni on Racetec K3,joka on 6500km pyörinyt ja jatkaa vielä tovin pyörimistä.
(Niinkuin kirjotin edellisessä viestissä)
Kaverit ovat käyttäneet SuperCorsa Pro rengastusta 4 ratapäivää ja euroopan reissun ~7tkm,ja nyt on vaihdon paikkaa...

Että kyllä noi kestää mun mielestä ihan hyvin...
nixweiss.gif

herneen satokausi on ohi, mutta tästä puskee uutta...

jotenkin tuntuis että kadulla ajelu supercorsilla on nykyään samanlainen muoti-ilmiö kuin 600:n vaihto kiloseen. vaikkei ole mitään syytä niin silti vaan pitää ostaa radalle tarkoitettu rengas katukäyttöön , koska.. niin miksi ?

keskiryhmässä renkaan profiilin pysyminen pyöreänä on varmaan ratkaisevampaa (kuten ylläkin jo todettiin) kuin se seosrengas. tottakai seosrenkaassa on sikamainen pito kun a) lämmittää muutaman kierroksen (huom! paineet..?) b) käyttää lämppäreitä. mutta kuitenkin... ?

minä tunnustan. ajan R!:llä ja dragon supercorsa sc2:t löytyy toisilta vanteilta, niiltä joilla ratapäivillä käydään. muut ajot Misukan 2CT:llä (joilla kyllä ajoin Motoparkissa viime vuonna ja tykkäsin..) lämppäreitä ei ole (vielä). vauhtia on vielä vähemmän...

Corsa III:n etu on takapallon kuviottomuus (jos kilometrejä vain haetaan) 2CT:ssä on kuvio ja kyllä tuntuu kuluvan ainakin 2päällä nopsaan.

herneen satokausi on ohi, mutta tästä puskee uutta...  

jotenkin tuntuis että kadulla ajelu supercorsilla on nykyään samanlainen muoti-ilmiö kuin 600:n vaihto kiloseen. vaikkei ole mitään syytä niin silti vaan pitää ostaa radalle tarkoitettu rengas katukäyttöön , koska.. niin miksi ?

keskiryhmässä renkaan profiilin pysyminen pyöreänä on varmaan ratkaisevampaa (kuten ylläkin jo todettiin) kuin se seosrengas. tottakai seosrenkaassa on sikamainen pito kun a) lämmittää muutaman kierroksen (huom! paineet..?) b) käyttää lämppäreitä. mutta kuitenkin... ?
Mikä ongelma on ajaa seosrenkailla myös kadulla? Mulla on kaksi tärkeää syytä miksi noita käytän:

1) Raha. Käytetyn sarjan esim Diablo Supercorsaa saa 100-120e:lla ja noilla ajaa kadulla 7-10 tkm + muutaman ratapäivän.

2) Parempi pito radalla jolloin renkaat antaa anteeksi ajovirheitä yms eli vältyn konttaamiselta vaikka pieniä virheitä tekisinkin.

ketjun alussa kaveri kysyi uuden renkaan ostosta.

tunnustuksellisesti, minullakin on thundercatissa kaverin reunoilta kuluttama 2CT takana. sillä on ajettu joku.. 10tkm? eikä ole loppu. siihen tullee todennäköisesti kaverin radalla kuluttamat K3:t seuraavaksi (keskellä täys pinta). enpä usko että catilla vedän täydessä kallistuksessa, vaikkakin sekin on radalla käynyt tänä syksynä.. 2 minuutin kierroksia (ahvenistolla) voi ajella vaikka tavan Diablo eturenkaana.

Back