• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

minkä potan valitsisit...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Maza

,
nolan N103
schubert c2
shoei multitec
shark evoline
caberg sintesi

Jos näistä pitäisi valita (ilman päänmuotoja), niin minkä ottaisit hinta/laatusuhteeltaan parhaimpana? Tietysti vähän vaikea valita jos ei ole kaikkia kokeillut, mutta vaikka merkki- mutuna.

Siss avattavia pottia.

Nolanin kypärät on sopineet mun kuuppaan. Siis värittynyt vastaus, mutta ovat myös hyviä, eivätkä maksa maltaita.

Se on vähän pään muodosta kiinni..
schubert c2 on ollut minulle hyvä ja c3 pitäisi testata

Schubert olisi valintani ja syynä on hiljaisuus. Valitettavasti vaan Schubertti ei sovi mun kallon muotoihin joten sitä en voi käyttää kuitenkaan, mutta sen verran olen testannut että tiedän sen olevan hyvä ja hiljainen.

Jos suupertti passaa nuppisi muotoon niin se kun se on varmaan noista hiljaisin mutta jos ei niin sitten se mikä tuntuu parhaimmalta päässä.

Shoei on huonoimman arvostelun noista saanut, mutta muutoin sen mikä kuuppaan sopii. Schubert tosin varmaankin hiljaisin.

Sharp

Mulla Schupert C2 ja hyväksi olen todennut, aurinkovisiiri toimii, on aina "aurinkolasit" mukana.
C3:n läpän aukaisu keskeltä on hyvä parannus, juttuja kuullut että olisi meluisampi kuin C2, tiedä sitten.

Okei, kiitoksia. Alanpa metsästää tuota C2:sta. Onko vielä tietoa mistä Shuubertin C2 uudenmaan alueelta löytyisi?
Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
Täytyy nyt kuitenkin ensin käydä testaamassa, sopiiko kuuppaan. Koeajo jää nyt väliin, mutta jos se on hyväksi todettu niin eipä väliä.....

C3:sta muistelen lukeneeni jostain, että siinä etuosastaan tasaiseen visiiriin jäisi vesi ja örkit "kellumaan" ja että parannuksia C2:een ei olisi ihan hinnan perusteeksi.
No, olimitenoli, iso pää vaatii kunnon suojan, pää edellä kuitenkin putoan jos kolahtaa.

C2 on mullakin,mutta nyt tekis mieli tota c3:sta,mutku se raha..
tuolla "meidän"shopissahan noita c2:sia on vielä jotain kokoja tarjolla

Todennäköisesti tilaan Saksasta, mutta jos hintaero ei ole suuri niin voisihan sitä välillä tukea kotimaan yrittäjiäkin.
Jos Saksasta Schuberthin tilaat, niin riski saada liian iso tai pieni potta on olemassa. Kun itse olin ostamassa Schuberthin J1 kypärää, kokeilin kolmea numeroltaan samankokoista kypärää. Eivät sitten käytännössä olleetkaan samankokoisia. Suosittelen sovittamista ja sitten ostamista ja se ei oikeen onnistu nettikaupoilla.
tounge.gif
Tinkaamalla liikkeessä saatat saada Suomesta halvemmalla. Mä ainakin sain..
wink.gif

itse viime talvena mp-messuilla sovitin eri kypäröitä ja parhaimmalle tuntui schuberth S 1 Pro ja tilasin saksasta yli 200 € halvemmalla, viikossa tuli koti ovelle ja hyvä on ollut.
2 avattavaa oli ennen sitä Airoh sr 600 ja joku muu halppis, mutta täyttyy sanoa että kypärissä on eroja ja sovittamalla löytyy paras omaan pääkoppaan.

Okei, kiitoksia. Alanpa metsästää tuota C2:sta. Onko vielä tietoa mistä Shuubertin C2 uudenmaan alueelta löytyisi?
Täytyy nyt kuitenkin ensin käydä testaamassa, sopiiko kuuppaan. Koeajo jää nyt väliin, mutta jos se on hyväksi todettu niin eipä väliä.....

C3:sta muistelen lukeneeni jostain, että siinä etuosastaan tasaiseen visiiriin jäisi vesi ja örkit "kellumaan" ja että parannuksia C2:een ei olisi ihan hinnan perusteeksi.
No, olimitenoli, iso pää vaatii kunnon suojan, pää edellä kuitenkin putoan jos kolahtaa.
Hyppää viikonloppuna junaa ja osta Lahdesta, eiköhän sieltä messutarjouksena löydy. Itsellä ollut käytössä jo vuosia, tosin ensi kesä mennään jo C3.lla.

Listasta näkyis puuttuvan BMW System 6.
jep, tsekkasin juuri tuon Bemarin. Täytyy ottaa sovituslistalle; näyttää ainakin hieeeenolta. Ehkä vähän turhankin laadukas meikäläiselle, jos nyt niin voi kypärästä sanoa. Näyttäisi olevan propelliluukku päälaella niin jää leijumaan jos tulee kaato..... No, täytyy kuitenkin sovitella.
Kypärähän on vähän kuin laskettelumonot; menee maku koko hommasta jos ei istu ja eipä varmaankaan kannata satasta
säästellä tässä konkurssissa. Valinnanvaraakin on ku hondamiehellä baarissa....(?)

ÄLÄ ainakaan osta Nolanin N103 n-com mallia!Omani korjausmatkalla Italiassa jo 4:ä kuukautta
033102ass_1_prv.gif

En nyt kovin leukava ukko ole, mutten yhtään avattavaa ole löytänyt, missei leuka ottaisi alaosaan kiinni. Säveltäjän ostaisin, vaan ei käy. Shoeit sun muut olen testannut, Nolania ei ole silmiin sattunut. Mikä muuten on nykyisin se poliisien käyttämä merkki ja malli ? Siellähän on erimuotoista kaljupäätä ja kaikilla taitaa olla samaa merkkiä. Kertokaapas, niin yritän huomenna Lahdessa kuikuilla.

ÄLÄ ainakaan osta Nolanin N103 n-com mallia!Omani korjausmatkalla Italiassa jo 4:ä kuukautta
033102ass_1_prv.gif
Kyllä taisi mun ostos suuntautua schuberthiin tai bemariin;tietysti jos sopii kalloon. Pääsääntöisesti ajo on ktn 70-110km ja jos Db:t jää klappipotalla alle 90 niin se on jo luxusta.
Mielellään kyllä lähtisin itse Italiaan 4 kk:ksi korjauttamaan Nolania....
Tackar tiedoista, alkaa valinta olla yhtä helppoa kun baaritiskillä....
PS. tilasin Saksasta renkaat kk sitten tot 217€, suomessa olisi ollut 330€; näkyvät juuri saapuneen Turkuun eli kohta kotona.
Vaihatuskulut onkin sitten eri juttu....

ottaisin ehdottomasti Nolanin 103, nyt vaimon kans malli 102 ja ollaan tyytyväisiä oltu, kuorikoko vois olla pienempi mut muuten aivan helkutin hyvä potta  
062802jumpie_prv.gif
suhteelisen hiljanen ja mukava aurinko visiiri, pikalukitus hihnassa on todella näppärä ja luja, kypärän voi aukaista huolettomasti yhdellä kädellä ja pysyy kiinni kovassakin menossa  
062802moto_prv.gif
tohon voi laittaa kypäräpuhelimetkin (102 ) mikä on plussaa niin ei tartte emännän kans huutaa ajaessa  
bowdown.gif

Back