• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

minkä näistä naveista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu..
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Lieksa
Aattakkee ny hyvät ihmiset. Minen näistä osaa päättää, minkä ottais:
garminin kannettava.
magellanin kannettava.
Minkä sinä ottaisit, jos saisit valita?
nixweiss.gif

Tekisi mieli vastata magellan, kun itsellä on sellainen.
Explorist 600, ominaisuuksiltaan sama kuin tuo xl, mutta pienemmällä näytöllä/kotelolla.

Hinta eroa kuitenkin senverran että tuo garmin taitaa olla järkevämpi?

Jos siis noilla suomen hinnoilla olet ostamassa?

Molemmilla pärjää.
Mutta silti ottaisin itse tuon xl:n.

Itsekin olen aina ollut Garminiin tyytyväinen. Kokemusta ei ole kummastakaan mallista, mutta Garminiin en ole vielä pettynyt.
Garmineita olen omistanut 5kpl.

Tekisi mieli vastata magellan, kun itsellä on sellainen.
Explorist 600, ominaisuuksiltaan sama kuin tuo xl, mutta pienemmällä näytöllä/kotelolla.

Hinta eroa kuitenkin senverran että tuo garmin taitaa olla järkevämpi?

Jos siis noilla suomen hinnoilla olet ostamassa?

Molemmilla pärjää.
Mutta silti ottaisin itse tuon xl:n.
No kun mulle on noi termitkin hiukan hepreaa, mut sellanen sen pitäis olla, että siihen saa suunnitella tietsikalla moporetken pienempiä tietä pitkin, useilla reittipisteillä. Käsittääkseni silloin puhutaan reitittävästä navista. Noissa ei taida moista olla, vaan sellanen karttaohjelma pitää ostaa? Ja eipä haittais, jos niitä suosikkimuistipaikkoja olis kans riittävästi. Tuo mikä miellyttää, on tuo pattereiden kesto. Ei tarte hommata ku pyöräteline, ei latauspiuhoja ollenkaan.
Xl:n saa idesanilta jo hintaan 483€, 60Cx hinta olis tuo 399€.

Tutustuppa Garmin 60 CSx:ään. Ominaisuuksissa löytyy joka lähtöön. Itellä kokemuksia monesta merkistä ja mallista mutta nyt tuntuu löytyneen passeli noissa hintaluokissa. Garmin on muutenkin noissa käsikapuloissa edellä kilpailijoitaan joka rintamalla. Enhän minä mitenkään kehumaan ala mutta se vain paras...
tounge.gif

Joku näytti kauppaavan huutonetissä tuota Magellania, väitti kerran kokeilluksi.

No kun mulle on noi termitkin hiukan hepreaa, mut sellanen sen pitäis olla, että siihen saa suunnitella tietsikalla moporetken pienempiä tietä pitkin, useilla reittipisteillä. Käsittääkseni silloin puhutaan reitittävästä navista. Noissa ei taida moista olla, vaan sellanen karttaohjelma pitää ostaa? Ja eipä haittais, jos niitä suosikkimuistipaikkoja olis kans riittävästi. Tuo mikä miellyttää, on tuo pattereiden kesto. Ei tarte hommata ku pyöräteline, ei latauspiuhoja ollenkaan.
Tuossa XL:ssä reitti tosiaankin suunnitellaan tietokoneelle.
Pisteestä pisteeseen.
Jossei sitten osta siihen reitittävää karttaa jolloin homma toimii samaan tyyliin kuin tomtom yms muissa reitittävissä vehkeissä.
Kerrotaan koneellle jotta täältä tonne ja kone arpoo reitin.

Omassa ajossa ei oikein toimi tuo reititys...
Tulee hauskempia reittejä kun itse arpoo...

Tuossa magellanissa taisi olla 500 pisteen rajoitus noissa omissa pisteissä. Per tiedosto. Joita sitten mahtuu kortille x kappaletta.
Samoin reiteissä max 500 pistettä. Ja kortille reittejä x kappaletta.
Kuljetun jäljen tallennuksessa raja taisi olla 2000 pistettä. Tosin niitäkin voi kortille tallettaa x kappaletta.
Eli käytännössä rajaton määrä...

Pattereiden kesto?
Valmistaja ilmoittaa takuulla optimistisen arvon.
Toisaalta aa-paristo on parempi kuin laitekohtainen akku.
Nämä uudet aa kokoiset litium paristot varmaan kestää pitkään tuollaisessakin?
Kamerassa eroa oli kuin yöllä ja päivällä...

Mulla taitaa olla muutamalta vuodelta kaikki ajetut trackit ja reitit tallessa gps:n kortilla.
Jos vaikka eksyy niin on viiva mitä pitkin ajaa...
crazy.gif

Ja kaikenlaista muuta "tarpeellista", tuo magellanin karttasofta, mopon manuaalit, varaosakuvat yms pdf. tiedostoina.

Tutustuppa Garmin 60 CSx:ään. Ominaisuuksissa löytyy joka lähtöön. Itellä kokemuksia monesta merkistä ja mallista mutta nyt tuntuu löytyneen passeli noissa hintaluokissa. Garmin on muutenkin noissa käsikapuloissa edellä kilpailijoitaan joka rintamalla. Enhän minä mitenkään kehumaan ala mutta se vain paras...
tounge.gif
Ei se Garmin nyt niiiin ylivoimainen ole...

Tuossa XL:ssä reitti tosiaankin suunnitellaan tietokoneelle.
Pisteestä pisteeseen.
Jossei sitten osta siihen reitittävää karttaa jolloin homma toimii samaan tyyliin kuin tomtom yms muissa reitittävissä vehkeissä.
Kerrotaan koneellle jotta täältä tonne ja kone arpoo reitin.

Omassa ajossa ei oikein toimi tuo reititys...
Tulee hauskempia reittejä kun itse arpoo...

Tuossa magellanissa taisi olla 500 pisteen rajoitus noissa omissa pisteissä. Per tiedosto. Joita sitten mahtuu kortille x kappaletta.
Samoin reiteissä max 500 pistettä. Ja kortille reittejä x kappaletta.
Kuljetun jäljen tallennuksessa raja taisi olla 2000 pistettä. Tosin niitäkin voi kortille tallettaa x kappaletta.
Eli käytännössä rajaton määrä...

Pattereiden kesto?
Valmistaja ilmoittaa takuulla optimistisen arvon.
Toisaalta aa-paristo on parempi kuin laitekohtainen akku.
Nämä uudet aa kokoiset litium paristot varmaan kestää pitkään tuollaisessakin?
Kamerassa eroa oli kuin yöllä ja päivällä...

Mulla taitaa olla muutamalta vuodelta kaikki ajetut trackit ja reitit tallessa gps:n kortilla.
Jos vaikka eksyy niin on viiva mitä pitkin ajaa...  
crazy.gif

Ja kaikenlaista muuta "tarpeellista", tuo magellanin karttasofta,  mopon manuaalit, varaosakuvat yms pdf. tiedostoina.
Joo, tuollainen tompan tyyliin toimiva se saa olla, sillä saahan siihen niitä kauttakulkupisteitä vaikka kilsan välein, jolloin reitistä tulee juuri sellainen kuin itse haluan (ei navi pääse arpomaan).
Garminin 60 CSx:ssä Ei tuo S merkkaa muuta kuin  sähköistä kompassia ja korkeus-/ilmanpainemittaria. Mulle riittää tuo 60Cx.
Nyt en vaan tiedä, pitääkö tuohon garminiin ostaa mikä ohjelma, että reititys onnistuu, vai tartteeko mitään? Lainaan suoraan tuon kapulan ominaisuuksista: "Laitteeseen voi ostaa lisävarusteena Garminin esiohjelmoimia MikroSD-kortteja BlueChart -meri ja CityNavigator katukartoille, mutta myös vakiona tulevalle 64 MB MikroSD-kortille voidaan ladata esim. Vapaa-ajan maasto tai CityNavigator katukarttoja. Laitteissa on sisäinen Euroopan reititysominaisuudella varustettu perustiekartasto."
Suomentaisiko joku tuon mitä tarkoittaa?
withstupid.gif
Miksi ostaa City navigator katukarttoja, kun laitteessa on jo euroopan reitittävä perustiekartasto?
Hinnaksi muodostunee esim: 60Cx 399€ + Pohjoismaiden kartta 69€ = 468€.

Mitä tulee tuohon Xl:ään, niin siinä on selvää, että pitää ostaa tuo reitittävä ohjelma. Ei saa kun suomen kattavan reititysohjelman ja mihin hintaan, 169€! Eli toimivan paketin saa hintaan XL 483€ + 169€ = 652€.
Muuten, onko kellään tietoa noista magellanin Tritoneista, jotka tulee myyntiin tämän kuun lopussa, että millaisia virityksiä niihin joutuu ostamaan saadakseen reitittävän navin?

Nyt en vaan tiedä, pitääkö tuohon garminiin ostaa mikä ohjelma, että reititys onnistuu, vai tartteeko mitään? Lainaan suoraan tuon kapulan ominaisuuksista: "Laitteeseen voi ostaa lisävarusteena Garminin esiohjelmoimia MikroSD-kortteja BlueChart -meri ja CityNavigator katukartoille, mutta myös vakiona tulevalle 64 MB MikroSD-kortille voidaan ladata esim. Vapaa-ajan maasto tai CityNavigator katukarttoja. Laitteissa on sisäinen Euroopan reititysominaisuudella varustettu perustiekartasto."
Suomentaisiko joku tuon mitä tarkoittaa?
withstupid.gif
Miksi ostaa City navigator katukarttoja, kun laitteessa on jo euroopan reitittävä perustiekartasto?
Hinnaksi muodostunee esim: 60Cx 399€ + Pohjoismaiden kartta 69€ = 468€.
Mulla on tuollainen CSx60 ollut reilun vuoden käytössä ja ihan tyytyväinen olen laitteeseen. Käytän sitä kelkkaillessa, mopoillessa ja autoillessa. Kelkkaillessa on maastokartat sisältävä muistikortti ja tiellä ajaessa vaihdan reitittävän kartan sisältävän muistikortin.

Patterien kesto on ihan hyvä, jopa talvella kelkkaillessa pakkasella kestää hyvinkin päivän ajelut.

Itsellä on jenkeistä tuotu kampe ja siinä on peruskarttakin sieltä alueelta, mutta väittäisin ettei tuo koneessa sisällä oleva kartta ole kovin kummoinen eikä sen varaan kannata paljon laskea. Eli käytännössä kannattaa hommata tuo city navigator.

Garminiin löytyy aika näppärästi noita maasto- ym. karttoja. Etsivä löytää.
wink.gif

Mitenkäs tuollainen Magellan CrossOverGPS, klick?
359,- + 99,- reitittävä länsi-euroopan kartta
Toiminta-aikaa luvataan about 8 tuntia, isompi kosketusnäyttö...
Melko kiva, minulla on tosin 2200t päivitetty Crossoveriksi.Oma teline ei kestä, vaan kiinnipito kynsi pettää.Minulla navin pelasti aivan hillitön pulla :jippikaijee:Vesitiiviys on ärsyttävästi vain ipx4.Minulla se on ollut nykyään povitaskussa ja napit korvissa ja se on muuten hyvä systeemi, mutta reitittäjän ääni on turhan hiljainen.Luultavasti sijoittaisin nyt roponi Zumoon tai Rider 2:seenVehje on pääsääntöisesti vienyt haluttuun paikkaan, mutta pari sekoilua on toki tapahtunut.

No niin, nyt on patukka hommattu. Mut mä en osaa yhtä juttuu, koskien tätä 60sx:ää, mukana tuli 128MB muistikortti ja trip&waypoint manager ohjelma. Ostin lisäksi siihen pohjoismaiden kartan cne microkortilla. Nyt kaikesta huolimatta, en voi suunnitella ajoreittejä koneellani, koska siinä on vain sellainen karttapohja (trip&waypointin ajettuani koneelle), mistä ei näy kuin päätiet. Mitä uupuu ja mitä en ymmärrä tehdä? Jos nyt en ihan väärässä ole, niin tietsikalleni pitäisi saada tuo samainen pohjoismaiden karttaohjelma kuin mikä on jo gepsissä? Kuin se tapahtuu? Miten saan tuon reittisuunnittelun vörkkimään tiesikalla? Apuva!
withstupid.gif
tounge.gif

Back