• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä meninkään tekemään...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Menin sitten koeajamaan uuden Honda CBR600F:n..! Arvatkaa tekikö enää mieli sen jälkeen hypätä ER:n selkään??

Tarkoituksena on ostaa ensi keväällä (vasta!!
crazy.gif
) joku 600cc:nen menopeli: Kawasaki 6R, Yamaha R6, Suzuki GSX-R 600 tai Honda CBR600F. Eniten mieli tekis ostaa Kawan 6R, Yamahan R6 tai pikku-Gikseri.. Mutta, kun ne tuntuu niiiin korkeilta. Pituutta minulla on 166cm. Kertokaa muut lyhyemmät "immeiset" miten yllätte ajamaan kyykyillä? Cebari tuntui istuinkorkeuden suhteen ok:lta, mutta heti 2cm korkeampi tuntuu ehdottomasti liian korkealta, esim. Suska ja Kawa. Kannattaako niitä alkaa madaltaa esim. koiranluilla tai muilla jipoilla? Ja tuleeko modaukset kalliiksi? ...Vai tyydynkö suoraan F-mallin Cebariin?

Mielipiteitä, kommentteja, kokemuksia, vinkkejä - kaikki otan kiitollisena vastaan.
smile_org.gif

Taitaa toi äfvä separi erota muutenkin aikalailla noista muista vaihtoehdoista. Ainakin ZX6R ajoasento on musta aika ekstreme.
äfvä separissa kai vähän lepposampi. Löylyä kyllä löyty ainakin ZX6R:ssä (yläkierroksilla) omiin tarpeisiin..

Oma lehmä ojassa mutta CBR 600F varauksettoman kannatukseni. Pyörää on madallettu 2 cm koiranluilla ja tälläiselle persjalkaselle ( 170 cm ) istuinkorkeus tuntuu hyvältä. Aina mukavampi ja varmempi käsitellä kun jalat ylettää kunnolla maahan. Ajoasento on ainankin omasta mielestä "just hyvä" eli ei liian kyykky. Olen ajanut R6:sta ja ZX6R:ä ja molemmissa ajoasento ainankin polvikulman osalta paljon tiukempi. Vetoja molemmissa tuntui olevan enemmän kuin CBR:ssä.

Oma lehmä ojassa mutta CBR 600F varauksettoman kannatukseni. Pyörää on madallettu 2 cm koiranluilla ja tälläiselle persjalkaselle ( 170 cm ) istuinkorkeus tuntuu hyvältä. Aina mukavampi ja varmempi käsitellä kun jalat ylettää kunnolla maahan. Ajoasento on ainankin omasta mielestä "just hyvä" eli ei liian kyykky. Olen ajanut R6:sta ja ZX6R:ä ja molemmissa ajoasento ainankin polvikulman osalta paljon tiukempi. Vetoja molemmissa tuntui olevan enemmän kuin CBR:ssä.
Se kyllä tuntu kieltämättä mukavalta peliltä. Istuinkorkeus on minulla yksi suurimmista kriteereistä pyörää valittaessa, koska pyörä pitää olla hallussa myös epätasaisella alustalla.

Osaatko sanoa, tai osaako joku muu sanoa, että onko madalluksella minkälaisia vaikutuksia ajo-ominaisuuksiin? Ja onko väliä miten pyörän madaltaa?

...Menin sitten koeajamaan uuden Honda CBR600F:n..! Arvatkaa tekikö enää mieli sen jälkeen hypätä ER:n selkään??
Öö! Ei tehny enää mieli???  
tounge.gif
Mistä arvasit??  
tounge.gif

Kymmenen pistettä ja papukaija-merkki Maukalolle.  
thumbs-up.gif

Sanoin myyjälle koeajolle lähtiessä, että jos mua ei näy takas jonku ajan päästä, niin pukkaa pihalta mun ER:n Cebarin tilalle liikkeeseen. Jostain syystä ER kuitenkin seisoi pihalla, kun palasin loppujen lopuksi lenkiltä.  
nixweiss.gif

Heh... noista istuinkorkeuksista tiedä, mutta muuten on tunnelmat samanlaiset.

Itse koeajoin vasta XX:n, eikä kyllä sen jälkeen yhtään huvittanut ajella omalla GSXF:llä kotiin. Kutina on sellainen, että siitä ei selviä muulla, kuin rahalla. Prkl.

Tästä aiheesta on avattu vaikka kuinka monta topiccia ja keskustelua on käyty vaikka missä, tässä uusin minkä muistan

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=12025

Madallus onnistuu kyllä, itse olen 160 cm ja ajan ZX-10R:llä. Ei todellakaan kannata tyytyä ajelemaan jollain epätyydyttävällä mopolla vaan sen takia että pituus asettaa vähän haasteita, melkein mopon kun mopon saa matalammaksi
smile_org.gif

Back