• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minimotoilua pk 23.1.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minäkin olin eilen paikalla, ajoin siinä edellisessä karting-lähdössä. Katselin ajoanne, hauskan näköstä puuhaa se on.  
smile_org.gif
Huippuhauskaahan se on... mun mielestä moninverroin hauskempaa kuin karting autoilla ajelu vaikka noilla vm-kartingin Thumputtimilla ei mistään vauhdin huumasta voi oikein puhakaan
tounge.gif
Tuu vaan seuraavan kerran mukaan kokeilemaan kun piipu järkkää vuoron, niin jäät koukkuun
wink.gif
No joo, oli vähän pettymys niiden laitteiden suorituskyky. Jos ne menis edes vähän paremmin, niin olisin jo käynyt ajamassa. Se mopo jolla lippumies ajeli näytti kulkevan aivan eri tavalla, sellasella ois jo kiva kurvailla. Mutta pitää kokeilla joskus, sillähän se selviää.

Karting-autolla ajossa hauskinta on se aggressiivisuus. Sitä voi viedä miten päin vaan, ja se pysyy lapasessa. Ja on siinä toki vauhtiakin eri tavalla, kierrosajassa eroa noin 10 sec (40-alkusia autolla, 50 sec taitaa olla jonninlainen raja-arvo mopolla?)

No joo, oli vähän pettymys niiden laitteiden suorituskyky. Jos ne menis edes vähän paremmin, niin olisin jo käynyt ajamassa. Se mopo jolla lippumies ajeli näytti kulkevan aivan eri tavalla, sellasella ois jo kiva kurvailla. Mutta pitää kokeilla joskus, sillähän se selviää.

Karting-autolla ajossa hauskinta on se aggressiivisuus. Sitä voi viedä miten päin vaan, ja se pysyy lapasessa. Ja on siinä toki vauhtiakin eri tavalla, kierrosajassa eroa noin 10 sec (40-alkusiaautolla, 50 sec taitaa olla jonninlainen raja-arvo mopolla?)

Onhan noita vm:n Thumpstar Junioreita (90cc) kuristettu. Veikkaisin, että niissä on jotain 2-3hp. Miltei täydellä kaasulla 3.vaihteella voi ajella koko radan läpi.
Pieniä yksilökohtaisia tehoeroja noissa on, mutta on se lippumiehenkin käyttämä mopo ihan yleisessä käytössä.
Oma minimx motovanteilla kulkeekin sitten jo vähän eri tavalla, mutta siinä onkin 9hp.

50s on noilla talon peleillä ihan kohtuullinen aika. Jonku kerran ollaan käyty tuolla hieromassa ja paras aika taitaa olla ärräpäällä 47.65s.
Eli aivan samoihin kierrosaikoihin ei mopolla pääse, mut ei ole tarviskaan
tounge.gif

Täystehoisilla kisamopoilla (12hp takapyörältä) nopeimmat suomencupia ajavat kaverit ajoivat 44.xx-45.xx kierrosaikoja.
tuolla ajosessiossa
eli ei noilla rajoitetuilla paljoa häviä mutkikkaalla sisäradalla.

Jep... kokeilemallahan sen tietää tykkääkö vai ei
biggrin.gif

tää nyt ei kuulu ollenkaa tähän osioon...mut nyt mull on lisää ajokauden päättäjäiskuvia......laittakaa privaa jos haluutte kopsata itelle cd:eeltä.....siin on jotai semmosii kuvia mitä asianomainen (en minä)itse on kieltänyt laittamasta julkiseen levitykseen....
biggrin.gif
enkä mä edelleenkää osais ees laittaa niitä tänne....
baaa.gif

Back