• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minäkin haluaisin ehdollisen ajokiellon....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika rohkeesti Anu kuvailet tota tapahtumaa.
Jospa se sheriffi ei nähnykään sitä sun rekkaria, mut lukee tätä palstaa ja tajuaa tulla tätä kautta vaatimaan sitä lisenssiä.
Nääh, enpä usko että niitä niin pal kiinnostaa... No asia etenee, tai sitten ei etene. Who knows
smile_org.gif

Jospa se sheriffi ei nähnykään sitä sun rekkaria, mut lukee tätä palstaa ja tajuaa tulla tätä kautta vaatimaan sitä lisenssiä.
etunimi. Anu sukunimi. 2009 ammatti. piikkihirmu. ja kuva näyttää ressulta..no johan sitä noilla tiedoilla kortin vie... ylläpitohan ei ip. osoitteita sheriffille anna eihän...

etunimi. Anu sukunimi. 2009 ammatti. piikkihirmu. ja kuva näyttää ressulta..no johan sitä noilla tiedoilla kortin vie... ylläpitohan ei ip. osoitteita sheriffille anna eihän...
Äkkiä ne Suomen polliisit ressun piirtäjäorganisaatiosta syyllisen löytää.... On niin näköiskuva.
tounge.gif
tounge.gif

Meinaakko, että ne soittaa numerotiedotukseen ja kysyy Anu2009 nimisen henkilön yhteystietoja?  
wink.gif
No eipä tarte kuin profiilia vilkasta niin saa koko nimen.
Sen jälkeen varmaan aika helppo tarkistaa onko samalla henkilöllä samanlainen moottoripyörä kuin kameran ottamassa kuvassa.

Siis tuo rangaistus on kyllä täysin oikeudenmukainen ajokiellon osalta. Valitettavasti tätä oikeudenmukaisuutta ei toteuteta Suomessa yleisesti.

No eipä tarte kuin profiilia vilkasta niin saa koko nimen.
No olin sheriffi ja vilkaisin onnea vaan x7v johdosta...  
tounge.gif
Voi kuule kiitti
biggrin.gif
Osanotot ehkä olis paikallaan... Pitännee varmaan se nimi poistaa..... *poistettu*
nixweiss.gif

Vihdin Mattiki muistuttelee täällä että poliisilla on nettivinkki
smile_org.gif
Melko rohkee veto... Voi olla että sun Scaniastas puuttuu kohta ruuvi, tahi kaksi, vaikka se hyvän värinen onki... Kun olisi tämän tienny sunnuntaina ni oisin ruuvannu jo valmiiks ni ei tarttis täällä uhkailla
biggrin.gif
tounge.gif
No eeeei, viiiiitsi vitsi vitsi (sillä ei mulla pysy ruuvari ees kädessä)
blush.gif

korttien poisotto pitäs lopettaa.(tietysti känniajot yms tapaukset vois ottaa pois), mutta ei jostain pikku ylinopeuksista tyhjillä teillä. aivan turhaa. masennetaan vaan kansalaisia, menetetään sakkotuloja, haitataan hyvää harrastusta yms.

tavalliselta normituloiselta kansalaiselta ei saa kuin muutaman tonnin vuodessa, koska isommista lähtee kortti ja se ei pysty generoimaan lisää sakkotuloja. jos kortti ei lähtis, niin helposti pystys taviskin kehittämään tommoset 10 tonnin sakkotulot, esim 50km/h ylinopeus 5 kertaa vuodessa. 2000 pieti, 10tonnia valtiolle.

sillä rupeis jo kreikan tukia makselemaan...

jos(ja kun) ihminen olis varaton, sitten otettas kortti pois. vähän kuin sakkovankeus..

etuna olis myös se, että pakoon ei olis niin hirvee tarve lähtee, kun tietäs että tulee vaan sakko.

-joka viidennen sakon sais anteeksi. myös S tai k bonusta voisi saada

Pitäis olla niin että kun käräyttää törkeen rattiksen niin se kuittaa seuraavan ylinopeussakon
tounge.gif
Muutaman vuoden sisään olen 2 törkeetä saanut liikenteestä bongattua.

Nii ja toinen positiivinen aspekti, se mersu joka hiosti 2 metrii perseestä selvis vissii säikähyksellä. Olis kyllä voinu tulla tarjoon mulle aamukaffet Mutskulla
smile_org.gif

Tuo perässä hiostanut mersu tuli varmaan mukaan kuvaan. Siitähän voisi samalla tehdä ilmoituksen liikenteen vaarantamisesta kun on oikein poliisin ottama valokuva todisteena. Oppisipahan olemaan hiostamatta...

Kamera räpsähti eilen H:gin Etelärannassa. 40 rajoitus, vauhtia oli 70-80 välillä. Ukko hyppäs pakusta ulos ku huippu-urheilija vissiin rekkarin vilkaseen. Ans kattoo ny millon ottavat yhteyttä. Tais olla mun kausi siinä
withstupid.gif
Paitsi että, mähän voisin vedota tohon tuomioon. En kyllä ole yrityspomo enkä tarvitse työssäni ajokorttia
biggrin.gif
Ei ne kyllä siitä kuvasta kuskia tunnista, mutta mitens se nyt sitte meni. Pitääkö mun osottaa kuski ja jos ei semmosta ole osottaa sanktio tulee mulle. Kääk
crazy.gif
Nop jopas ,mähän voisin ottaa ton sunkin ajokiellon kun huomenna meen hakee toista,eiköhä ne siinä 2 menis samalla,kunhan hinnasta sovitaan.
biggrin.gif

korttien poisotto pitäs lopettaa.(tietysti känniajot yms tapaukset vois ottaa pois), mutta ei jostain pikku ylinopeuksista tyhjillä teillä. aivan turhaa. masennetaan vaan kansalaisia, menetetään sakkotuloja, haitataan hyvää harrastusta yms.

tavalliselta normituloiselta kansalaiselta ei saa kuin muutaman tonnin vuodessa, koska isommista lähtee kortti ja se ei pysty generoimaan lisää sakkotuloja. jos kortti ei lähtis, niin helposti pystys taviskin kehittämään tommoset 10 tonnin sakkotulot, esim 50km/h ylinopeus 5 kertaa vuodessa. 2000 pieti, 10tonnia valtiolle.

sillä rupeis jo kreikan tukia makselemaan...

jos(ja kun) ihminen olis varaton, sitten otettas kortti pois. vähän kuin sakkovankeus..

etuna olis myös se, että pakoon ei olis niin hirvee tarve lähtee, kun tietäs että tulee vaan sakko.

-joka viidennen sakon sais anteeksi. myös S tai k bonusta voisi saada
Hyvä idea, varsinkin tuo bonusjuttu. Mullakin on S-kortti, mut ei oikein bonukset tavallisilla ruokaostoksilla kerry. Sakoilla voisin hetkessä päästä jo exclusive asiakkaaksi Stockmanin kortilla.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kamera räpsähti eilen H:gin Etelärannassa. 40 rajoitus, vauhtia oli 70-80 välillä. Ukko hyppäs pakusta ulos ku huippu-urheilija vissiin rekkarin vilkaseen. Ans kattoo ny millon ottavat yhteyttä. Tais olla mun kausi siinä
withstupid.gif
Paitsi että, mähän voisin vedota tohon tuomioon. En kyllä ole yrityspomo enkä tarvitse työssäni ajokorttia
biggrin.gif
Ei ne kyllä siitä kuvasta kuskia tunnista, mutta mitens se nyt sitte meni. Pitääkö mun osottaa kuski ja jos ei semmosta ole osottaa sanktio tulee mulle. Kääk
crazy.gif
Nop jopas ,mähän voisin ottaa ton sunkin ajokiellon kun huomenna meen hakee toista,eiköhä ne siinä 2 menis samalla,kunhan hinnasta sovitaan.
biggrin.gif
Katohan, nykkö sä pääset sit "neuvotteleen"
biggrin.gif
Kyllä se mulle passaa, mieluummin mä sulle maksan
062802jumpie_prv.gif
Pikkulinnut lauleskelikin tuolla muualla sillon kun sulla kävi hassusti... Eihän siitä ole pitkäkään aika. Melko nopiaa toimintaa virkavallalta sanoisin. Toivottavasti ei ole poskettoman pitkä aika
sad_orig.gif

Eihän tossa nyt mitään jos Itä-Suomessa ei ajokieltoa anneta reilusta ylinopudesta. Alennetaanhan siellä raiskaus tuomioitakin "lieventävien" asioiden mukaan. 
kaboom.gif

Miten sen nyt ottaa. Jos kortin menettämisen vuoksi menee työpaikka tai oma yritys nurin niin onhan se täysin kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että kortti ei ammattiautoilijoilta juuri koskaan lähde ellei ole sitten ihan oikeasti yrittänyt törttöillä.
Kyllä se vaan lähtee ammattiautoilijaltakin. "Silmäätekeviltä" näköjään ei lähde. Kohtuullisuudella ei ton homman kanssa nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Ei mitkään sadan tonnin ylinopeussakot ole kohtuullisia kenellekään.
Niin lähtee, eikä tarvi olla edes mitään isoja rikkeitä. Jos kertyy 3 rikettä vuodessa tai 4 kahdessa, niin kortti lähtee.
Eikä lähde. Nimim kokemusta on.

Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)  
tounge.gif

tounge.gif
Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".
Tuo onkin jo historialliselta -poliisit osasivat ajatella ihan itse- aikakaudelta, joka oli hieman jälkeen mammuttien. Nykyisin poliiseilta on järjen käyttö kielletty ihan lailla.
Ei ole. Hyvinkin järkeviä sattumia osunut silloin tällöin kohdilleen
wink.gif
Kyllä niitä löytyy kun oikein etsii!
biggrin.gif

Jos sulla oli Anu Mersu ihan aunuksessa niin miten se kumiukko sun rekkarin näki ?
ja jos näki niin selität vaan että pakko oli vääntää tuppea kun se kiilas takaapäin
mad.gif

Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)  
tounge.gif

tounge.gif
Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".
Tuo onkin jo historialliselta -poliisit osasivat ajatella ihan itse- aikakaudelta, joka oli hieman jälkeen mammuttien. Nykyisin poliiseilta on järjen käyttö kielletty ihan lailla.
Ei ole. Hyvinkin järkeviä sattumia osunut silloin tällöin kohdilleen  
wink.gif
Kyllä niitä löytyy kun oikein etsii!  
biggrin.gif
Muista en niin tiedä mutta motoristi poliisit tuntuu olevan reilua porukkaa. Viime vuonna ajelin Raision bike worldiin rengasta vaihtamaan ja poliisi koukkas perään ilmeisesti ihmetteli kun menin tien reunassa 30kmh ( rengas aivan loppu! ei uskaltanut ajaa kovempaa)vinkkas tien reunaan, katsoi rekisteriotteen, kortin ja puhallutti. sen jälkeen rupes kyselemään oonko kauaskin menossa tolla takarenkaalla ja totes että nyt kun olen saanut siitä sakot ja joudun ostamaan uuden renkaan, tuli kallis rengas. Selitin että olen menossa sitä juuri vaihtamaan ja matkaa on 7 km ja olen ajanut alta 40kmh koko matkan tien reunassa. sepitys kelpas
eek.gif
eek.gif
tosin seuras että menin liikkeen pihaan.

ja ensi kerralla otan renkaan itse pois ja vien autolla
smile_org.gif

Back