Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tavalliselle "mattimeikäläiselle" vaan tulee sakkoja JA ajokieltoo..Raha on näppärä väline jopa ajokiellon hoitamiseen.
Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...Aika erikoinen juttu, mutta Savossahan tuokin näyttää olevan "yleisen oikeuskäytännön" mukaista. Muualla sovelletaan tieliikennelakia, jossa säädetään, että ajokieltoa ei voida tuomita ehdollisena, jos teolla on aiheutettu vaaraa muille tielläliikkujille.
Kyllä se vaan lähtee ammattiautoilijaltakin. "Silmäätekeviltä" näköjään ei lähde. Kohtuullisuudella ei ton homman kanssa nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Ei mitkään sadan tonnin ylinopeussakot ole kohtuullisia kenellekään.Miten sen nyt ottaa. Jos kortin menettämisen vuoksi menee työpaikka tai oma yritys nurin niin onhan se täysin kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että kortti ei ammattiautoilijoilta juuri koskaan lähde ellei ole sitten ihan oikeasti yrittänyt törttöillä.
Niin lähtee, eikä tarvi olla edes mitään isoja rikkeitä. Jos kertyy 3 rikettä vuodessa tai 4 kahdessa, niin kortti lähtee.Kyllä se vaan lähtee ammattiautoilijaltakin. "Silmäätekeviltä" näköjään ei lähde. Kohtuullisuudella ei ton homman kanssa nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Ei mitkään sadan tonnin ylinopeussakot ole kohtuullisia kenellekään.Miten sen nyt ottaa. Jos kortin menettämisen vuoksi menee työpaikka tai oma yritys nurin niin onhan se täysin kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että kortti ei ammattiautoilijoilta juuri koskaan lähde ellei ole sitten ihan oikeasti yrittänyt törttöillä.
Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)![]()
![]()
Juu lakihan on kaikille sama. Se on vain nuo rangaistukset, mitkä vaihtelee.Me olemme kaikki tasa-arvoisia lain edessä.
Toiset on vaan enemmän tasa-arvoisia.
* JEESUSTELU: ON *Kamera räpsähti eilen H:gin Etelärannassa. 40 rajoitus, vauhtia oli 70-80 välillä. Ukko hyppäs pakusta ulos ku huippu-urheilija vissiin rekkarin vilkaseen.
Tuo onkin jo historialliselta -poliisit osasivat ajatella ihan itse- aikakaudelta, joka oli hieman jälkeen mammuttien. Nykyisin poliiseilta on järjen käyttö kielletty ihan lailla.Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)![]()
![]()