• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minäkin haluaisin ehdollisen ajokiellon....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Raha on näppärä väline jopa ajokiellon hoitamiseen.
Tavalliselle "mattimeikäläiselle" vaan tulee sakkoja JA ajokieltoo..
mad.gif

Aika erikoinen juttu, mutta Savossahan tuokin näyttää olevan "yleisen oikeuskäytännön" mukaista. Muualla sovelletaan tieliikennelakia, jossa säädetään, että ajokieltoa ei voida tuomita ehdollisena, jos teolla on aiheutettu vaaraa muille tielläliikkujille.

Aika erikoinen juttu, mutta Savossahan tuokin näyttää olevan "yleisen oikeuskäytännön" mukaista. Muualla sovelletaan tieliikennelakia, jossa säädetään, että ajokieltoa ei voida tuomita ehdollisena, jos teolla on aiheutettu vaaraa muille tielläliikkujille.
Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)
tounge.gif
tounge.gif

Miten sen nyt ottaa. Jos kortin menettämisen vuoksi menee työpaikka tai oma yritys nurin niin onhan se täysin kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että kortti ei ammattiautoilijoilta juuri koskaan lähde ellei ole sitten ihan oikeasti yrittänyt törttöillä.

Miten sen nyt ottaa. Jos kortin menettämisen vuoksi menee työpaikka tai oma yritys nurin niin onhan se täysin kohtuuton rangaistus. Taitaa olla niin, että kortti ei ammattiautoilijoilta juuri koskaan lähde ellei ole sitten ihan oikeasti yrittänyt törttöillä.
Kyllä se vaan lähtee ammattiautoilijaltakin. "Silmäätekeviltä" näköjään ei lähde. Kohtuullisuudella ei ton homman kanssa nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Ei mitkään sadan tonnin ylinopeussakot ole kohtuullisia kenellekään.

Saako tuon kortin tosiaan JO poliisilta pois, jos pistää asianajajan hoitamaan hommaa? Niinhän tässä on täytynyt tapahtua. Ellei sitten asianajajalla ole ollut paksua salkkua mukana.

Kortin tarpeellisuudesta en nyt tiedä, koska kuljettajia voi palkata ja taksitkin on olemassa. Ammattiautoilijat ovat käsittääkseni ainoat, jotka eivät pysty työtään oikeasti hoitamaan ilman korttia.

Kyllä se vaan lähtee ammattiautoilijaltakin. "Silmäätekeviltä" näköjään ei lähde. Kohtuullisuudella ei ton homman kanssa nyt muutenkaan ole mitään tekemistä. Ei mitkään sadan tonnin ylinopeussakot ole kohtuullisia kenellekään.
Niin lähtee, eikä tarvi olla edes mitään isoja rikkeitä. Jos kertyy 3 rikettä vuodessa tai 4 kahdessa, niin kortti lähtee.

Kamera räpsähti eilen H:gin Etelärannassa. 40 rajoitus, vauhtia oli 70-80 välillä. Ukko hyppäs pakusta ulos ku huippu-urheilija vissiin rekkarin vilkaseen. Ans kattoo ny millon ottavat yhteyttä. Tais olla mun kausi siinä
withstupid.gif
Paitsi että, mähän voisin vedota tohon tuomioon. En kyllä ole yrityspomo enkä tarvitse työssäni ajokorttia
biggrin.gif
Ei ne kyllä siitä kuvasta kuskia tunnista, mutta mitens se nyt sitte meni. Pitääkö mun osottaa kuski ja jos ei semmosta ole osottaa sanktio tulee mulle. Kääk
crazy.gif

Nyt sitten onkin hyvä kysymys, aiheuttiko vaaraa muille tielläliikkujille, oliko niitä edes paikalla? Jos oli tyhjä tie, silloin homma on Savossa minunkin oikeustajuni mukainen ja muualla ihan perheestä...
(OK, oon savolainen)  
tounge.gif

tounge.gif
Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".

Kamera räpsähti eilen H:gin Etelärannassa. 40 rajoitus, vauhtia oli 70-80 välillä. Ukko hyppäs pakusta ulos ku huippu-urheilija vissiin rekkarin vilkaseen.
* JEESUSTELU: ON *

Jep, tuo Olympiaterminaalin ja Kauppatorin välinen osuushan on lähes autiomaata, ihan asumatonta ´korpitietä´ silmänkantamattomiin, mitä nyt vähän mukulakiviä ja ratikkakiskoja saattaa paikoin olla, muttei niistä kannata välittää. Ilman muuta eräs stadin otollisimpia paikkoja ottaa suunnilleen "tuplat", ja ilmeisesti saada tästä nyt sitten myös virallinen mittaustulos.

Keskustan 40 kmh alueet eivät pääpiirtein ole siellä yksinomaan vittuilumielessä, ja näitä myös valvovat, jopa aivan perustellusti. Joten vaikkei onnettomuuteen joutuminenkaan pelottaisi, niin siellä olisi tästä syystä syytä edetä vähän niin kuin sitä kuuluisaa "mummoa pissalle", muutoin on ajan kysymys, koska tulee sanomista.

* JEESUSTELU: OFF *

Hahaha, melko hyvin jeesusteltu
smile_org.gif

Hölmöintähän tässä on se että mies sai autolla pari vuotta taaemmas sakot toiseen suuntaan ajaessa. Siinähän niitä namusetii on kytiksellä harvase päivä. Päivittäin siitä ajan autolla/mopolla mut NYT vasta osu kohalle
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Että toisaalta, mitä ikinä sieltä tulee niin kokonaiskustannus on suht edukas. Kun katsoo asian valosia puolia.

Nii ja toinen positiivinen aspekti, se mersu joka hiosti 2 metrii perseestä selvis vissii säikähyksellä. Olis kyllä voinu tulla tarjoon mulle aamukaffet Mutskulla
smile_org.gif

(OK, oon savolainen)  
tounge.gif

tounge.gif
Osaa se Hesan poliisikin harkintaa ja järkeä käyttää, ainakin joskus. Itse vetäsin tuossa 2000-luvun alussa silloin tekeillä ollutta Vuotietä neljänkympin alueella "ainakin" kahdeksaakymppiä. Seurauksena puolen tunnin rupattelu Rastilan sillalla ja "erittäin ankara suullinen varoitus".
Tuo onkin jo historialliselta -poliisit osasivat ajatella ihan itse- aikakaudelta, joka oli hieman jälkeen mammuttien. Nykyisin poliiseilta on järjen käyttö kielletty ihan lailla.

Aika rohkeesti Anu kuvailet tota tapahtumaa.
Jospa se sheriffi ei nähnykään sitä sun rekkaria, mut lukee tätä palstaa ja tajuaa tulla tätä kautta vaatimaan sitä lisenssiä.

Voihan se olla niinkin, et pienen paikkakunnan oma polliisi jos sattu olemaan, niin tajusi, et polliisin virkistysrahastoon tulee melekonen lovi, jos ei joustoo löydy.
(pelkkää panettelua, ei meillä Suomessa lahjota, on vain erilaisia maan tapoja)
cool.gif
cool.gif

Back