• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Milloin olet lopettanut oman kautesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FunkyErdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve!
Elikkäs tämmönen aihe tuli mieleen kun on niin erilaisia nämä talven alkamis ajat ympäri suomea. Pohjosessa voi jo olla lunta, kun taas etelässä voi olla vielä +10. Itse olen viellä tänäänkin ajellut kun kelit sen sallivat ja näyttää siltä että kausi jatkuu viellä ainakin pari viikkoa.

Entäs teillä muilla?

Kyllä se on vakiintunut tuolla asvalttipyörällä siihen, että syyskuu on vielä ajokuu ja lokakuu on lopetuskuu. Lokakuusssa vaan tuppaa käymään mun neljän kauden kokemuksella, että kelit ei oikein innosta suurempiin ajoihin. On pilvistä ja valon määrä alkaa vähenemään. On kurjaa. Ei ajatuta kun kattoo ulos. Jos olis joku kurapyöräisempi laite ja oma talli, niin nämä märät syyskelit kyllä houkuttelis tuolal pienillä metsä- ja soraosuuksilla.

Kelien mukaan täälä stadissa. 10pv ennuste näyttää vielä lämpöjen puolesta olevan ok. Tarkkaillaan hyviä ajosäitä ja sen mukaan pyörä startataan. Talvisäilytysmesta 70km päässä joten täytyy olla ajan hermolla..

Itse aloittelin ajokauden 3.3 ja tänään olin vielä pyörällä liikenteessä. talvisäilöön vasta kun tiet on niin kohmeessa ettei uskalla muualle ajella.:jippikaijee:

Ku on talli samas taloyhtiös ja ympäriämpärivuotinen vakuutus, niin ei sitä tiedä...
Saatto olla et loppu jo n 3 viikkoa sitten tai et loppuu joulukuussa :orgmp:

Eiköhän se loppunut viime viikonloppuna....alkaa pito katoamaan renkaista ---->ei ole niin hauskaa enää. Öljynvaihto/pesu/vahaus....Kevättä odottelemaan :bye:

Viimevuonna lopetus tais olla 29.12 (joulun - uudenvuoden välissä kuitenkin), eihän tästä vuodesta vielä tiedä !

Eiköhän se taas joskus joulun ja uudenvuoden välillä lopu, luultavasti lähempänä viimeksi mainittua...

Kelien mukaan vaan pyörään karkeampaa rengasta alle ja kuskille villahousua jalkaan.

Jos sais pyörän omaan talliin pihalle, niin voisha sitä ajaa kun kelit sallii ja fiilistä ois. Mutta kun pitää viedä pois katuparkista niin…

Kai se talvilepo on yleensä loka-marraskuussa riippuen keleistä.
On noi mopot ajovalmiina tälläkin hetkellä vaikka mietinnässä onkin josko alkais jo purkamaan hiljalleen sitä ympärivuotisella vakuutuksella olevaa.
En usko että seisonnallista otan vakuutuksiin ennen kevättä kun on turhan arvokasta loppusyksyn vähäisiin ajoihin.

jatkuu aina 31.12 asti päivittäisellä 62km työmatkalla ja alkaa taas 2.1.2015... tänään oli eka sateinen työmatka moneen kuukauteen, huomenna taas jatkuu :orgmp:

Vielä jatkuu, sitten loppuu kun lumi jää kevääseen asti, tuostahan se tallista lähtee aina liikkeelle kun siltä näyttää, ja täytyyhän sitä akku välillä ladata :thumbup:

Mulla kiinnostus loppuu kun asteita on enää kymmenen. Voishan sitä kautta pitkittää ja ajella usein vaikka Joulukuulle. Yleensä Syyskuun lopun jälkeen ei tuu ajettua, vaikka mopo olis pihassa. Jotenkin säälittävän näköisiä on ne motoristit, jotka jaksaa vetää räntäsateessa. Vähän niinkuin katsois kituvaa lemmikkiä joka olis pitäny viedä piikille jo ajat sitten:sad:. Ja tämä ei tietenkään koske enduro juttuja.

Ei tosta suurempia kiksejä enää lokakuun jälkeen saa kun renkaat lipsuu. Suoralla voi ajaa kovaa ja kiihdyttely on kivaa, mutta siihen se sitten jääkin.

Silti tulee ajeltua talvellakin ainakin kerran kuukaudessa :D

Yksi mikä on varmaa niin kaikilla loppuu ajokausi 31.12 klo 24 :D Sitten alkaa uusi. :D

Minulla loppui joskus syksyllä.

Kausi on aina loppunut marraskuun aikana
siihen kun tulee lunta ja jäätä.
Loppu ja alkukausi on lähinnä työmatkoja, kun mopolla säästyy tunti per työpäivä.

kausi alkoi 15.3 ja päättyi pari viikkoo sitten. pyörä olisi kait vieläkin liikenteessä, mutta tyhjäkäynti oli niin pahasti sekasin, että ei enää kehannu ajella julkisilla paikoilla. tyhjäkäyntisuuttimet tod.näk tukkoiset. :)

Back