• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Milloin aiot lopettaa ajokauden?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansku66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin kauan ajan, kun tiet pysyy sulina. Mustan jään vaara on muistettava aamuisin ja iltaisin. Viime vuonna panin pyörän naftaliiniin loka-marraskuun vaihteessa. Otin sen taas käyttöön 21. maaliskuuta. Kylmä ei haittaa, mutta tien liukkautta on varottava.

Joo luulen että tänään se tapahtuu.
bawling.gif
Pari tuntia täytyy asiaa sulatella ja sitten soittaa vak.yhtiöön. Voi helvetin helvetti, seuraavat puoli vuotta on ihan
033102ass_1_prv.gif

Pitkällisen harkinnan jälkeen päätin tän viikon olevan viimeinen tästä ajokaudesta
sad_orig.gif

Nooh onneks on säilytyksessä semmoisessa tallissa, että pystyy duunailemaan vaikka joka päivä
wink.gif

Viime lauantaina pannari sai uuden öljyn ja -suodattimen sisäänsä, eipä tuota tullut edellisilläkään ajettua kuin 2800 km ( siis koko kaudella !!! ) mutta on vaan tullut tavaksi.
biggrin.gif

pyörä siirtynyt jo lämpimään talliin, pois kerrostalon parkkikselta. Tosin ajelemaan lähden kyllä jos vielä hyviä kelejä tulee. Päivittäinen ajaminen saa kyllä jäädä jo.
sad_orig.gif

Josko tässä nyt pari viikkoa vielä pikku kahvilenkkejä ajelis. Kun kunnon yöpakkaset tulee, niin eiköhän sitten laiteta talteen.

Sama täällä. Mulla on ajokauden mittainen vakuutus ja näin säästää kuutisen kymppiä vakuutusmaksuissa.
Turva vai? Säästin noin 500 euroa vuodessa kun vaihdoin Turvasta Aktiaan ja samalla vakuutus muuttui täysin seisonta-ajattomaksi.

Turvassa ollaan  
smile_org.gif

Tänään tuli uusi vakuutuskirja, jossa oli huomioitu loka- ja huhtikuun seisonta-ajat.
Vakuutusten vuosimaksu oli pudonnut n. 170 euroa.
Bensaksi muutettuna sillä ajaa Getorilla n. 2500 kilsaa...

Mun mielestäni kannattaa seisottaa  
smile_org.gif

Jahka rupeaa lunta satamaan, tai pyörä seisoo pari viikkoa ajamati, niin siinä vaiheessa työnnän sen tuonne lämpimään parakkiin kevättä odottamaan.

Tänään.
bawling.gif
Aika jäätävää menoa oli aamulla töihin tulla. Parkkis ja lähin liikenneympyrä oli melkoisen kohmeessa, mutta niin oli kuskikin.
biggrin.gif
Sitten vaan laskemaan aamuja kevääseen.

Eilen tuli jonkinlainen vitutuksen maksimointi, kun töistä lähtiessä aurinko paistoi lähes pilvettömältä taivaalta.

Näin jo silmissäni kurvailevani pitkin katuja, mitä vielä...

Kun pääsin kotiin, aikaa meni noin 10 minuuttia, taivas täyttyi pilvistä ja hetki eteenpäin, ei auringosta tietoakaan ja vettä taivaan täydeltä.
mad.gif

Viimeistä ajoa en ole vielä tänä vuonna ajanut, mutta aika pahalta alkaa jo näyttämään.
bawling.gif

Turvassa ollaan  
smile_org.gif

Tänään tuli uusi vakuutuskirja, jossa oli huomioitu loka- ja huhtikuun seisonta-ajat.
Vakuutusten vuosimaksu oli pudonnut n. 170 euroa.
Bensaksi muutettuna sillä ajaa Getorilla n. 2500 kilsaa...

Mun mielestäni kannattaa seisottaa  
smile_org.gif
Kannattaa ehottomasti kysyä sieltä Aktiasta, se oli mun kohdalla halvempi miten päin tahansa sitä katsoo ja seisonta-ajatonkin vielä.

Hahhah, kottaraisen lämpömittari alkoi tänään vilkutella lumihiutaleenkuvaa, eka kertaa moisenkin ihmeen havaitsin. Kieltämättä ei ihan slaikkarissa viitti noihin liikenneympyröihin enää puotella. Jottain 2.3 - 2.6 astetta se lämpö pyörii nyt kahdentoista maissa, jospa se tästä vähän lämpiäis kun nuo keskukset liikkuu.

Eniten tässä ärsyttää tuo kosteus, kun eivät nuo moottoripyörät ole vielä sähköpuolen kestävyyden osalta minua täysin vakuuttaneet. Uskollisesti sen peitteen olen jaksanut aina pyörän päälle kantaa, mutta tänään oli viimenen kerta kun ei se peite mitään enää auta näissä lämpötiloissa, vettä oli yhtä paljon peitteen päällä ja alla.

Back