• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaista soitinta käytät ajaessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mop1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autolla ajaessa käytän BMW:n 1 levyn soitinta ja 6 levyn vaihtajaa, prätkällä ajaessa Akrapovicin Racing-putkistoa. Viime mainittu karjuu niin p*rkeleesti kun vetää alemmilla vaihteilla lähelle punarajaa. Siinä ei mitään cd- tai mp3-soittimia tarvita.  
buttrock.gif
Aamen.

V-2:sen sointi on vielä hienompi ja siinä saattaa kuulua jo jokin soitinkin, kun ei ole sitä singerin korkeataajuista sirinää, joka on kaikista pahin kuulon menetyksen kannalta  
062802jumpie_prv.gif

Tietty jokin Termignoni saattaa muutaa tilanteen toiseksi, mitä kuulon menetykseen tulee.... Sitten ei soiteta poppia  
tounge.gif

Nimimerkki:
748cc
904cc
996cc

Teoriassa joku pieni kovalevytön iPod (Shuffle, Nano) ja vaimentavat luurit vois tulla kysymykseen, mutta lähinnä siis teoriassa.

Käytännössä ne ainoat soittimet ovat oma turpavärkki ja hieman parempaa saundia tarjoava V2 ja titaaniset ämyrit.

Muutenkin tuo kuulon säilyminen tuntuu mielekkäältä, joten nopeammassa ajossa mieluummin hiljainen kypärä ja/tai korvatulpat korviin, ettei tarvi vanhempana hähä-klubiin liittyä.

villemarkus on nyt väärillä teillä, mitä ääniin tulee...... Meneppäs peiton alle jo nukkumaan, kun kello on jo aikalailla! JA MUISTA PESTÄ HAMPAAT SITÄ ENNEN!!!!!  T: iskä!

Olisko kellään kokemusta noista SonyEricssonin kännyköiden RDS-radiosta nimenomaan MP-käytössä? Alkoi kiinnostamaan kun haluttaisi kuunnella ajaessa nimenomaan radiota ja tuo puhelinkin alkaa olemaan aikansa elänyt...

Itse hommasin tuon iPod Nanon 2Gt muistilla, ja todella tyytyväinen olen ollut. Mahtuu nahkapuvunkin taskuun hyvin. Korvissa on sitten Kossin plugit, joten ei tuulen suhina hirveesti pääse häiritsee.
buttrock.gif

Soitin:
Creative Muvo c-100
Roisketiivis, 128MB+ muistikortti 1GB n. 170€ yht.
On oikeassa käsivarressa mukana tulevalla pidikkeellä. Eli biisit on helposti vaihdettavissa kytkin käden sormella. Taustavalokin on.

Kuulokkeet:
Elacin korvanapit
Eli oman korvan mukaan valetut kuulosuojaimet joissa stereokuulokkeet. Aivan loistavat. Ei paina korvaa ja ei lähde liikkeelle kun kypärää rassaa päähän tai pois. Ei tule korvan ulkopuolelle ollenkaan paikallaan ollessa. Hinta karvaat 250€

Elacinien taajuustoisto vaatii edes jonkunlaisen taajuuden korjauksen soittimessa, mutta sitten ääni on mielestäni oikein sopiva ja tasapainoinen. Eli bassoa lisää ja korkeita keskitaajuuksia pois koska se kuulokemalli on tarkoitettu kuulokojeisiin ja tietyst korostaa sitä aluetta luonnostaan.

Tyytyväinen olen ollut vaikka yhteishinta kohoaa yli 400 euron. Ja ei tarvi olla säältä suojassa. Muuten käyttö onkin moninaista teollisuudesta metsätöihin ja moottoripyöräilyyn.

Kun vielä siitä johdosta pääsis eroon..
wink.gif

Mulla musiikkilähteenä on Yamaha XJR 1200:n moottori. Sijoittelu on jossakin tankin alapuolella. Musiikki tuottuu omiin ja sivullisten korviin kahden Laserin kaiuttimen kautta ja tähän kombinaation olen ollut todella tyytyväinen jo tuhansien kilometrien ajan.

Hienoa kun joku herätti tämmösen aatamin aikaisen threadin. Heh eka postaus Touko. 23 2003,09:44 . Tuohon aikaa tais mp3-soittimet maksaa maltaita.

jep, nykyään mp3 soitin löytyy aika monesta puhelimesta.

Ite tulee kuunneltua kommunistikaattorista musat nappikuulokkeilla. Kun osti 1G muistikortin, ni alko mahtumaan muutama levykin sinne. Kypäräkin kun on hiljaista mallia, niin musat kuulee ilman eri virittelyitä. Samalla sitten kuulee, kun joku yrittää soittaa, voi vetästä tien sivuun juttelemaan.

Nykyään mun erillinen mp3-kovalevy soitin tuppaa jäämään ajoreissujen ajaks hyllyyn, koska puhelin kuiteskin aina mukana.

Sharkin alumiinipönttö tai jos se kyllästyttää, laitetaan Sonyn 20 gigainen mp3 Kossin plug-ineilla. Siinä riittää biisejä hiukan pidemmällekin reissulle.

Back