• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaista soitinta käytät ajaessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mop1978
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yritin kuunnella musiikkia ajaessa käyttäen cd soitinta , laitoin soittimen povitaskuun (ainoa tasku mihin se mahtui)ja menoksi. alle 80 vauhdissa soitin toimi moitteettomasti , mutta vauhdin kasvaessa soitin pätki ja lopulta lopetti kokonaan.takin etumus "räpätti" niin paljon ajaessa ettei soitin pysynyt mukana.
Elikkä ongelmaan haetaan ratkaisua , ostanko erilaisen soittimen vai mitä teen.
withstupid.gif

Valaiskaa viisaat tyhmempää.

-mop1978

Minä olen ajatellut ostaa MP3-soittimen, jollakin 128 MB:n muistilla. Voi kuunnella ajaessa, lenkillä ja vaikka säkkiä mättäessä. Kooltaan pieni, ainoastaan hinta on vielä rajoittanut ostamista.

Taitaa halvimmat olla jotain 130 euroa

Millanen se sun CD-soitin on? Uusis on suht hyvät tärinäsuojat. Tietty MD soitin olis yks vaihtoehto. Sulla oli nappi kuulokkeet?

Millainen kypärä sullon? Oliko hirvee humina musan seassa?
biggrin.gif

Minulla on sellainen mp3 soitin, joka soittaa biisit cd-levyltä. Hyvin toimii, kun on sellainen kypäräpuhelinsarja asennettuna kypärään ja ei haittaa vaikka on tulpatkin korvissa. Laite itsessään on taskussa ja toimii akuilla tai pattereilla. Laitteessa on 45 sekunnin puskuri, joka tosin lyhenee kun meinaa akut/patterit olla jo lähes tyhjinä.

Millanen se sun CD-soitin on? Uusis on suht hyvät tärinäsuojat. Tietty MD soitin olis yks vaihtoehto. Sulla oli nappi kuulokkeet?

Millainen kypärä sullon? Oliko hirvee humina musan seassa?
biggrin.gif
Uusi cd-soitin , nappikuulokkeet.Kypäränä Shoein Raid , huminaa en voi mihinkään verrata kun en ole muilla kypärillä tuota kokeillut , ei mielestäni mikään paha , ainahan volumea voi kääntää isommalle
biggrin.gif

Mp3-Soittimien hintahaarukka 5,90-500 ekee ja siittä ylöspäin.
Mitä soittimelta vaaditaan onkin sitten toinen kysymys.Osalle
riittää vaan pelkkä radio.Osalle pitää olla sekä että.Mutta ei huolta.Tulossa on uusi sukupolvi.Alkaa löytymään:mp3-soitin,Rds-Radio,Jpeg kuvankatselumahdollisuus,Mpeg4 liikkuvankuva,jne.Tuo RDS-Toiminto on moottoripyöräillessä ehdoton kun haluaa,että ei tartte kokoaikaa etsiä sitä tiettyä kanavaa,vaan radio automaattisesti pitää saman kanavan päällä(taajuus vaihtuu automaattisesti ja Iskelmä taikka Nova soivat Suomen päästä päähän.Yksi hidaste asiassa tosin on!
Tällähetkellä olen bongannut vain yhden mallin mistä nänä kaikki herkut löytyy.Tietenkin Sonyn erkit gsm-puhelimet ovat asia erikseen.Nokia on siirtänyt lisäpalikkansa toimitusta maailmalle jostain kummasta syystä.On suorastaan ihme ettei tota RDS-toimintaa ole laajemmalti käytössä.Isoista Autoradioista se kyllä löytyy mutta sellainen onkin sitten jo hankala monesti asentaa pyörään.Saatan saada vielä tässä kuussa tuon löytämani ration kouraani,joten testituloksista voin halutessa antaa infoo.Noita pelkkiä mp3 soittimia jotkut tarjoo hintaan 5,90 muistia vaivaset 128.Kun laskee mp3 kappaleen koon 4 mekaa/kappale saa tonne mahtuus vajaat 30 kappaletta.
Tuon mp3-soittimen taikka radion kytkentä on yleensä helppoa moniin intercom-järjestelmiin.Autocomiin ja muihin.
Halvoissa kypäräseteissä ei ole lisäliitäntää moisille laitteille.
Testiä odotellessa taidan mennä viikonlopulla kalalle ja ottaas arskaa...tsau

mistä löysit RDS-radion. Olen itsekkin kaipaillut sellaista. Nokialta tulossa bluutuutti jossa sellainen mukana. Myynnissä jo Englannissa hintaa jotain 90 £

Minä olen ajatellut ostaa MP3-soittimen, jollakin 128 MB:n muistilla. Voi kuunnella ajaessa, lenkillä ja vaikka säkkiä mättäessä. Kooltaan pieni, ainoastaan hinta on vielä rajoittanut ostamista.

Taitaa halvimmat olla jotain 130 euroa
No itse just tilasin Tanskasta Creativen MP3:n 1 gt muistilla ja on radiot ja kaikki. 125 euroa suomeen tuotuna! Joten jos vain 128 mt riittää niin niitä saa tosi halvalla. Tais isoimmat olla jotain 60 gt luokkaa  
buttrock.gif
Jos siis meinas koko loppuelämänsä kuunnella musiikkia putkeen  
062802jumpie_prv.gif

Itellä siis Dainesen kirishiman povarissa lähtee kesän pidemmille reissuille soittelemaan tuo Creativen soitin. 5,4*3,4*1,3 cm ja 22g painaa. Se on musta jo aika mobiili!

Tai sit känny missä on tuollainen mp3. Itse totesin ne kaikki vaan niin kalliiksi (tarvittavalla muistilla) etten raaskinut ostaa.
Muistaakseni yli 500 maksaa nämä kyseiset luurit?

Edit: Laskin huvikseni norm. oletuksilla 60 gt soittimen soittoajan... 36,5 vuorokautta yhteen putkeen!! Sit alkais alusta.

tosiaan missä MP3-soittimessa on RDS? en o missään nähny, parantais kuuntelu mahdollisuuksia huomattavasti.

ps. hintoja vertailtaessa kannattaa huomioida että ketju on alotettu 3 vuotta sitten

Tai sit känny missä on tuollainen mp3. Itse totesin ne kaikki vaan niin kalliiksi (tarvittavalla muistilla) etten raaskinut ostaa.
Muistaakseni yli 500 maksaa nämä kyseiset luurit?
No ei nyt niin kalliita puhelimia ole, missä mp3-ominaisuus löytyy. Omasta 6230:sta maksoin n. 400€ 2 vuotta sitten, ja nyt löytyy käytettynäkin mp3-puhelimia hintaluokassa 100-200€. Jos uuden haluaa niin varmaan 3230 pitää ostaa jos halvimman haluaa. Muista merkeistä en tiedä saisiko vielä halvemmallakin. Muistia saa lisää tietysti muistikortilla, jotka maksaa 1Gb= n.50€ tai 512Mb= n.30€ ja halpenee jatkuvasti...
wink.gif

Radio vaatii aina antennin ja fm taajuuksien allonpituus on 3m luokkaa eli optimi antenni olis se 3m piiska
smile_org.gif
käytetään tosin 1/4 aallonpituista piiskaa kaikissa sovelluksissa.
RDS vaatii toimiakseen hieman parempaa sovitusta (kranttu tuon antennin suhteen) kuin mitä halvimmat radio/mp3 soittimet tarjoaa niiden headset antenneillaan jotka ovat milloin missäkin asennossa taipuisan johdon takia. plääh

Tässä kohtaa on tekniikan kehitys ollut mielestäni surkeaa puhelinpuolella, ei ole panostettu hirveesti.
Ericsson on saanut RDS:n toimimaan puhelimessa yllättävän hyvin.

Mulla on käytössä ollut Creativen MuVo 512 ja hyvin on pelittänyt. Sopivan kokonen kapistus niin mahtuu povariin eikä aiheuta minkäänlaista häiriöö. Kuulokkeina on Kossin The Plugit varustettuna ProEarTipeilla... Vaimentaa hyvin ja ovat mukavat päässä.

Muisti täyteen musaa ja shuffle päälle niin toimii
thumbs-up.gif

Mulla on kanssa ollut joko Creativen Muvo 1Gb tai Philipsin cd/mp3 soitin. Luureina on yleensä Kossin Plugit. Pelittää
buttrock.gif
!

Vanha kunnon Minidiski taskussa ja ei ole tärinäongelmia ollut. Vielä kun löytyis kuulokkeet, jotka ei aiheuttais tuskan parahduksia kypärän alla.

noitten korvanappien kanssa saa olla tarkkana kun vauhti
kasvaa lisätään voluumia (ei hyvä) pitkän päälle kuulo alkaa
kärsimään,olen testannut 3-merkkiä noita vaimentavia nappeja koss plug niistä paras kun vaan sais kunnolla mahtumaan (pysymään)
siellä missä pitäiskin,viimeksi koetin korvasilikoonia mutta menee
aika hankalaksi, jotkut on koettanaa noista tavallisista korvatulpista
väsätä (niin myös minä) mutta todella hankala koettaa kiirellä pyörittä ja törkätä korvaan no gut,tällä hetkellä koekäytössä
sony:n piti pistää tyyppi mutta niissä ei ollut mitään merkintää.

nuo sonyn ei ole mitenkään paljon vaimentavat mutta kävellessä pysyvät kuin tatti paskassa,mutta epäilen ettei kypärän alla
pysty moisia käyttämään,no palaan kun saan testattu potan kanssa .

äänentoistoltaan parhaat ovat olleet koss plugit,ja kyllä noihin
vielä keksitään joku systeemi millä tuo saadaan mahtunaan korvaan ilman hankaluuksia.

Itellä oli viime kesän creativen muvo v200 256mb muistilla mutta muisti käy auttamatta pieneksi. Joutui kikailemaan biisejä koneella pienemmäksi että sai tarpeeksi musaa ja soittimeen. Tein telineen jossa voi ajon aikana muuttaa volyymia ja vaihtaa biisiä. Nyt pitäskin ostaa uus samanlainen että ei tarvi telinettä rassata uutta

Back