• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaisessa elämäntilanteessa olet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
30 v mies, äskettäin taas sinkkuuntunut. Otaniemen opinnot jätin aikanaan kesken, kun aihe ei kiinnostanut ja töitä tekemällä oli varaa parempaan kämppään, autoon, matkoihin ja leluihin. Tänä syksynä lähdin sitten lukemaan tuotantotaloutta aikuis/iltahommina, jotta on edes joku tutkinto taskussa ja vähän enemmän sivuttaissiirtymävaraa työmarkkinoilla.
Jossain välissä kun taas ehtii kilpailuttamaan puolisoehdokkaita, pitää vaatimuslistaan lisätä tämän mopoiluharrastuksen vähintäänkin sietäminen, mutta mielellään myös osallistuminen, tarakalla tai omalla pyörällä. Lapsia ei ole eikä tule, kun koskaan en ole moisista välittänyt ja ajalle ja rahalle on parempaakin käyttöä.

Jaaa??? eipä oikeastaan ole sellasta kun elämää..??
Töissä jokapäivä klo.7-17 ja sitten kotiin syömään ja nukkumaan ja sitten taas samaa!
Vittu että vituttaa tää elämä!:D
Ikinä kerkee mopolla ajaa,

27 vuotta ikää, kolmas ajokausi menossa, ja järjestyksessään toinen pyörä on nyt alla.
Työn vuoksi reissaan jonkin verran Suomessa.
Mopoilu on pääsääntöisesti iltakruisailua yksikseen, ja matka-ajoa vaimon kanssa. Kaveri yrittää kovasti saada lähtemään mukaan kokeilemaan supercrossia, ja täytyykin varmaan joku kerta mennä kokeilemaan, vaikka ei ole toistaiseksi kurapyöräilystä mitään kokemusta. Eniten kuumottaa se, että pääsisi päristelemään talvellakin, eikä menisi koko pakkasaika vaan odotellessa ajokelejä:grin:
Kotoa löytyy vaimo, tytär, sekä lemmikkinä welsh corgi narttu. Perheenlisäystä tulossa pauttiarallaa Maaliskuussa. Sekatyömieheksi sanoivat, kun esikoinen on tytär, ja nyt tohtori uumoili, että olisi poika tulossa:grin:

veke73 sanoi:
Jaaa??? eipä oikeastaan ole sellasta kun elämää..??
Töissä jokapäivä klo.7-17 ja sitten kotiin syömään ja nukkumaan ja sitten taas samaa!
Vittu että vituttaa tää elämä!:D
Ikinä kerkee mopolla ajaa,

Oot varmaan helvetin rikas mies! 70 tuntia viikossa :O Mä saan normaalisti aikaan vaan 80 kahdessa viikossa. ja kun noin ahkera töissä niin et ehdi käyttämäänkään niitä rahoja.

Mika91 sanoi:
Oot varmaan helvetin rikas mies! 70 tuntia viikossa :O Mä saan normaalisti aikaan vaan 80 kahdessa viikossa. ja kun noin ahkera töissä niin et ehdi käyttämäänkään niitä rahoja.

Työssä käydään jotta pystyy elättämään itsensä, kaupan käynnillä rikastuu!

Mika91 sanoi:

Pisti laskemaan omat työtunnit kahdelta viimeviikolta kun on tuntunut olevan paljon vapaa-aikaa. Löytyi 44. Vaimolla vielä parempi kun on opettajana, opetusvelvollisuus 18 tuntia viikossa eli 36.

40v mies, 2+1 lapsen isä. Asun Espoon puolella nykyään, 35 Helsingissä asutun vuoden jälkeen :) Vanhana KTM-miehenä ajan unissani 1290 Beastilla, herättyäni köpöttelyn Buellilla. Varmasti jonakin päivänä, jonakin vuonna, otetaan Beast alle sitten, muuallekin kuin uniin.

Viimeksi muokattu:
36-vuotias ukkeli Espoosta, ja toinen mopoilukausi alkoi viikko sitten.

Perheeseen kuuluu vaimo ja neljä lasta, lisäksi kotona pyörii jaloissa kolme koiraa ja kaksi marsua. :grin:
Pyöränä Kawasaki ZR-7 vm. 2003 ja talvet ja koko perheen reissut mennään Crysler Grand Voyagerilla vm. 2008.

Perhekoosta huolimatta sain viime ajokaudella mittariin reilut 8000 km. Työmatkat menee lähes joka päivä pyörällä, työmatka on noin 30 km suuntaansa. Asiakaskäynnitkin olen hoitanut pyörällä. Viime kaudella työmatkojen lisäksi muutamat mökkireissut, mutka-ajeluita kavereiden kanssa, Bike - Poker, yhdet hautajaiset Keski-Suomessa, kuvajahtiajeluita, parin kolmen tunnin iltalenkkejä yksinään, jne.

Isommat kauppareissut hoidetaan tietysti autolla, mut mopolla on hyvä käydä hakemassa pienet täydennykset, ja "kiertoteitä" pitkin tietenkin. :p

Vaimo tykkää kyllä istua kyydissä, vaikka tuo yhdessä ajelu onkin aika harvinaista herkkua. Itse en ole vielä ihan sinut sen kanssa että joku istuu kyydissä, vaatii vielä vähän totuttelua tuo 2-päällä ajeleminen.

Aluksi vaimoke ei oikein tykännyt kun ajoin kortin ja hommasin pyörän, mutta nykyään on jo ihan tottunut.
Kavereilta ja työkavereilta on tullut pelkästään positiivista palautetta, oikeastaan ainoa joka on ollut vastaan on äitini. :;): Mutta eikös niiden kuulukin olla? :grin:

Mutta ainakin tähän mennessä olen siis löytänyt aikaa sieltä täältä uudehkoon harrastukseeni. :)

Hieman yli 40 kymppinen pitkän huiskea ikinuori mies olen. Syntyjään Rööperin kundi, mutta naisen perässä Espooseen muuttanut. Rakas vaimo ja kolme nuorta poikaa on aiheuttanut harmaita hiuksia jo vuosia.... Moottoripyörät on kuulunut elämään jo kohta 30 vuoden ajan muutamaa lyhyttä pyörätöntä ajan jaksoa lukuun ottamatta. Autoihin haksahdin kun kortin sain, mutta nyt kypsemmällä iällä huomasin, että prätkät on halvempia ylläpitää ja säilyttää kun lukuisat harrasteautot.. Joten kaksi pyöräisiin keskitytään nyt.....
Vaimo ei onneksi harrastuksiini puutu, joten prätkiä varmasti tulee ja menee tulevaisuudessa oman haluni mukaan...

33v urheiluhullu työtön. Toipunut viime vuoden niskaleikkauksesta. Nyt puolentoista vuoden hiljaiselon jälkee huomenna työhaastattelu.

Toippari sanoi:
Pian 51v. Muija(ex) ja muksut täysi-ikäisenä lähteneet. Terveys, koti, työ, koira, prätkä ja vapaus jäljellä. :bisseä:

Äkkii sit uus alaikäinen muija kehiin, vielä ehtii :grin:

GuessWho sanoi:
Äkkii sit uus alaikäinen muija kehiin, vielä ehtii :grin:

Ei kannata hätäillä noista lähtökohdista....

Nauttii ensin kymmenen vuotta...
ja sitten ottaa sen alaikäisen....
vielä poliisin tyttären kuten "tosiäijä" tekee,
niin mykäksihän tuo vetää.... kenet mistäkin syystä :grin:

Nauti elämästä ja ajamisesta. Unohda "suolenpätkä".:thumbup::cruising:

Kyllähän toi suolenpätkä on elämän tarkoitus jos vähänkään miettii millä keinoilla mihinkin pyritään.
Toki vastalauseita otetaan vastaan mutta perusteluin :D

fjälle sanoi:
Kysy mullekin ! :rakastunut:

Jumankeka... Fjälle... Olex sää sähkömies :grin:.

Elämän perusasioihin kun taitaa kuulua seuraava.....
Älä koskaan lähde radalle/naisiin sähkömiehen kanssa :p.

Jos lähdet.... joudut hankkimaan sille "mestat".....
Hoitamaan sille "valmiit reiät".....
Nostamaan sen "telineille"....
Työntämään "kaapelin reikään"..... Vetämään....
Ja vielä "painelemaan tahtia" :grin:

Tuhoon tuomittu koko homma......

Helpompi painaa ja vetää ihan itte... omaan tahtiin :grin: :;):.

Olen olen, mitä vaan.
Kyllä kyllä !
Kysythän sitten, mullekin :jippikaijee:

Muuten, kumpi on parempi - veto vai työntö ?

Back