• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millainen mies ostaa GSX 1400:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aaprahami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsekkin olen nähnyt Naisia mitä hurjimpien laitteiden päällä, sisällä, edessä, takana, sivulla ja alla. Drag-Bikeista V-Maxeihin ja Möhköihin. Hyvä näin!

H2/750cc:n sarvissa en ole nähnyt, mutta toivottavsti sekin päivä koittaa.
Sehän potkastaankin kiksistä käyntiin, eikä mistään lälläri-sähkönapista.
Sitä muuten pidänkin eräänä "Miesten" pyörän ominaisuutena, joten olkoon H2 oma ehdokkaani Miss Miestenpyörä-kisaan.
wink.gif

kap57:n kanssa olen taas pitkälti samaa mieltä, mitä Klassikoksi/Legendaksi tulemisessa vaaditaan.

Kyllä se on hieno MIESTEN pyörä.Itse ihailin sitä pari vuotta ja nyt sen ostin uutena.Ajettu vasta 440km.Kesällä Saksaa kiertämään.Vuosimallia 1956.
062802moto_prv.gif

kyllä hän se on tosiaan miesten pyörä,kun vääntää tosissaan tuppea niin kyllä siinä huomaa että se pysy riisitautiset kyydisssä. itse vaihdoin bantiitilla ajeltuani yhden kesän. toukokuussa kuumeen iski ja sinivalkoiseen 2003 vähän ajettuun mutta lunastukseen meni ja kymmenpiikkinen hirvi hengiltä. ja nyt masentaa kun meni pyöräpalasiksi..tilataan uusi kohta..
cool.gif

No mikä sitte?

Se on kuulkaas virtuaalimaailman miehet sillä viisiin, että todellisen elämän mies ei tarvi mitään GSX:ää tai XJR:ää ollakseen mies.

Eikä naisen tarvi itteesä tehostaa ajamalla jollain GoldWingillä, Rocket III:lla ym.

Mutta jos naiset ja miehet tykkää ajella, vaikka millä, niin sitte ajelee.

Olikohan mulla kova lapsuus, vai oliko se lapsuusaika vaan lyhyt, mutta hiukan huvittaa tää rooliasettelu.

Että ei se senpualeen mikää miästen pyärä ole se etolanletkurunkoinen jarruton kaksataaheppanen Katana, vaan yhtälailla naisten.

Ja GSX:äähän ovat kehuneet passeliksi autokoulupyöräksi, mikä onkin totta koska on niin helppo ajella.

Suorituskyvyltäänhän ne on kaikki pettymyksiä päivän ajon jälkeen...ehkä joku tommonen Moto-lehdessä koeajettu krescentti-GSXR1000:nen vois olla ettei pettyis ihan päivän aikana.

Hondalla on tulossa CB1300:seen paketti, jolla teho olis 193Hp (Motorradfahrerista luin). Nakupyöräksi jossa vääntö kuitenkin on pääasia, se vois olla hyvä (jos se vaan on saatu pysymään vääntävänä).

GSX 1400 on hieno pyörä, mutta miesten pyöriä ovat eittämättä 70-luvun 2-t pelit.
1970-luvun kakstahtisilla ajellessa ei tarttee laittaa dödöä kainaloon kun 2-tahtituoksut tulee mukana
biggrin.gif

Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaan epäileväni GSX1400:n ostajan arvostavan sitä että moottoripyörässä näkyy kone ja on muutenkin perinteisen näköinen iso moottoripyörä yhdistettynä uuteen luotettavaan tekniikkaan.
Ostaja varmaan arvostaa myös vanhempia klassikkopyöriä katseltuaan tai jopa ajeltuaan sellaisia 20-30-vuotta sitten, mutta ei ole enää halukas pelaamaan vanhan tekniikan kanssa?
Kelpaisi kyllä itsellenikin
wink.gif

Mitä miestenpyöriin tulee, niin ei kai semmosta oikeesti ole..?

Eikös miestenpyörä pitäis olla semmonen, että sen saa käyntiin pelkästään munaa näyttämällä, tai toinen vaihtoehto olis se, että pyörä käynnistyy ainoastaan nussimalla. Semmosta pyörää ei taida miltään valmistajalta löytyä...

Mun mielestä miesten pyörässä on keppiveto ja käynnistyskiksi.
Eli pelit menee tuonne 70-80 luvun vaihteeseen Yamahan, Suzukin ja Kawasakin isoihin keppihevosiin.
bowdown.gif

Ääni kixille!
smile_org.gif

Harvemmin näkee Naisia polkemassa, vaikka onhan toki niitäkin..

Liika helppous on akkamaista.
tounge.gif

Ääni kyljessä olevalle kammelle
tounge.gif

Joku vanha yksipytty britti, ehkäpä?

Toinen extreme vehje on vanhat 2t 500cc crossit.

Ja kolmas 6-sylkkä koneet.

Näkyyhän tuo meidän neiti hyvin tuon isolohkon kanssa pärjäävän , eikä ole valittanut yhtään!

Minä pidän kyllä näistä isoista muskelipyöristä, niissä on kyllä sitä jotakin. Jotenkin ei vaan iske nää kyykyt tms. Joko iso V-2 koneinen (ei customi) tai iso muskeli tulee olemaan mun seuraava pyörä. Niin ja ikäähän on nyt 17w ja Hornet odottaa tallissa ens kesää, joten mieltymykset (ehkä autoonkin, mutta toivottasti ei) voi viä muutta, mut nyt on näin.

Niin ja ikäähän on nyt 17w ja Hornet odottaa tallissa ens kesää, joten mieltymykset (ehkä autoonkin, mutta toivottasti ei) voi viä muutta, mut nyt on näin.
Ehtii varmasti, meikäläinen on tuon 17-ikävuoden jälkeen ollut kiinnostunut customista kyykkyyn, nykyään sitä alkaa olla jo niin sekaisin, ettei oikeastaan osaa enää sitä "oikeaa" pyörää nimetä. Kaikki käy, rahaa vaan ei ole tarpeeksi...

Se on moottoripyörä. Jos olisi rahaa ostaisin heti. Tuollaisessa perusvehkeessä saisi lisäksi olla kate ja ennen kaikkea KARDAANI. Katteita saa kaupastakin. Olisi unelma matkamopo, yksinkertaine luotettava ja tehokas.
Sun pyörähän on selvästi FJR, siinä on kardaani ja kate. Tuo suitsa kun nimenomaan rakennettu nakuksi.

Itse en tuota GSX:ää näe tulevana klassikkona, taitaa hukkua noiden muiden vastaavien joukkoon. Jotenkin tuntuu että siitä puuttuu jotain mikä tekee siitä klassikon. Hieno pyörä kuitenkin ja varmaan tekee omistajansa tyytyväiseksi.

No mutta tässähän on kardaani ja 163 heppaa sitä pyörittämässä. Ilmeisesti tehokkain naku, ja sille tulee oma Power Cup -sarja.

BMW_K1200R_05_06.jpg

Power Cup -versio:
K12S80.jpg

Lisäksi on niin futuron näköinen, että poikkeaa ainakin valtavirrasta - olisiko siinä ainesta tulevaisuuden klassikoksi..
Jos ei parkkipaikalla halua omaa mopoaan etsiä vain rekisterinumeroita kuikuilemalla, niin tuommoista kehiin.

edit: vaihdettu pienemmät kuvat.
Täällä voi tutustua paremmin.

Morjens pojat
smile_org.gif

olipas vanha foorumi..

No, kylhän kaikki noi muskelipyörät on hyviä vaihtoehtoja, ite tykkäsin nuorena aina hondan cb750k:sta tai olisko ollut 1000 ..sen jälkeen on ollut rekisteröity yamaha yz250 ..siis täys krossi valoilla varustettuna. se oli kiva leikkikalu ..ja tullut kokeiltua kunnollista sotaratsua honda cr500(kakstahti crossi).

Sit ostin cbr600 ihan kiva pyörä aloittelijalle helppo ajaa ..vuoden jälkeen myin cebarin, mietiskelin ja funtsisin ..rahat poltti taskussa eikä mistään meinannut löytää just sellaista pyörää ku halus.
oli tonnista gixxeriä ja yzf1000 mielessä ..yhtäkkiä näin gsx1400, kattosin sitä hetken aikaa ja se tuntui just oikealta kävin kokeilemasssa ja ku tulin takaisin niin oli pakko ostaa se.
varmaana "nuoruudessa" jäänyt nakupyörät mieleen ku ei ollut varaa ostaa sellaista.

zrx, hondan muskeli ??-11, kawan z-1000/750, hornetti, xjr.. kaikki hyviä pyöriä ..mulle gsx tuntui täydelliseltä. Pitäis kai käydä kokeilemassa yamahan MT-01 tänä kesänä, ihan järjettömän hieno todellisuudessa.

nyt ajanut jonkun verran ja harmittaa et miks ne laittaa terästunkoa ja 110heppaista konetta vain koska on naku pyörä?? Miksei laittanut Alurunkoa ja busan konetta gsx:ään??
sit olis tietty myös hinta noussut ..mut olis ainakin ihan mieletön nakupyörä.

No miksei rakentaa fighteriä ..no enpä viittis ostaa uutta busaa repii katteet irti ostaa paljon palikoita ..ja sit ku myisi niin se olis menettänyt puolet arvostaan (koska varmaana yleinen mielipide et fightereillä leikitään pääasiassa)

En ehkä sovi gsx-omistajan profiiliin ..mut ite oon todella tyytyväinen 77 syntynyt gsx-omistaja. Ja mulla ei väliä vaik koko eläkeläis kerho ajaisi gsx:llä, se on hyvä pyörä. Siin mielessä ehkä miesten pyörä et se on niin iso kooltaan et lyhyellä ihmisellä voi olla vaikeuksia käsitellä sitä parkkipaikalla, sit ku pääsee liikkeelle niin se on tosi ketterä ja helppo ajaa.  
sport05.gif

Minusta klassikoksi nimittäisin myös mopotinta, jota valmistetaan 20 vuotta. Klassikoksi en nimittäisi pelkästään sen vuoksi, että mopotin on "massasta" poikkeava.

Mutta miten vaan
nixweiss.gif
Juu olen ihan samaa mieltä, osittain. Mielestäni klassikoksi pääseminen vaatii monia elementtejä. Pelkkä pitkä valmistus ei kuitenkaan mielestäni riitä (en pidä vw golffia klassikkona). Mun analyysi tästä olisi se et sen pitää olla jotain erillaista ja siinä pitää olla jotain joka jättää sen mallin muistikuvan kaikkien mieliin vuosikymmeniksi (bond aston martin, pyhimys volvo). Eli klassikonkin voisi pykätä kasaan kun vaan olisi tarpeeksi hyvä markkinoija hommaa tekemässä. Tosin klassikko ei aina tuottoisin, ja se kai yks vaatimus klassikoksi pääsyyn  
smile_org.gif
No, eiks Nylkynen tehny Möhköstä ammoisina aikoina klassikon? Oli stunttina Bondissa ja silleen.

Vielä sen verran. Ei sitä mopottimia miehisyydellä pidellä. Tekniikka se on joka ratkaisee. Herran kun olen tavannut, niin eipä pituus/koko ainakaan kunnioitusta herättänyt, mutta ajosilmä ja tekniikka kohdallaan.

Onko GSX1400 "Miesten pyörä". No ei todellakaan ole, laite on suurimmaksi osaksi muovia, laitteessä on neiti.. eikun nestekytkin, käynnistettäessä kuuluu kummallisia vikinöitä sähkölaitteista ja kone käy tyhjäkäyntiä jo alkumetreillä.
Ihan ensimmäiseksi.. onnittelut hyvästä valinnastasi!
GSX 1400 on nakujen kunkku
wink.gif

Mietin millainen on oikea "miesten pyörä" ja tulin sellaiseen lopputulokseen, että miesten pyörä on sellainen jolla ei akat ajele!
buttrock.gif
buttrock.gif

Toisin sanoen miesten pyörää ei "nainen" hallitse, joko pyörän tehon tai painon takia.

Painon puolesta miesten pyörä on Gold Wing (oletko koskaan nähnyt naisen ajavan Gold Wingillä?)
Yleensä puhtaasti matkakäyttöön tehdyt pyörät ovat miesten pyöriä
omg.gif

Tehonsa puolesta GSX 1400:n voidaan sanoa kuuluvan miesten pyöriin.
bowdown.gif

Tosin miesten pyörillä ajavat myös akkamaiset miehet, jotka kuvittelevat olevansa tosi miehiä, kun alla on 400 kg:n massa, tai mopossa on tehoa 150 hv enemmän kuin mihin taidot riittää
033102bebe_1_prv.gif
Tää miesten pyörä termi on kyllä tuolta-->
033102ass_1_prv.gif
ja syvältä. ei mikään pyörä ole miesten tai vastaavasti eunukkien pyörä. itse esim. olen "kääpiö" 173cm pitkä ja painan 60 kg,ja oikein hyvin on pysynyt kaverin 1300 xjr hyppysissä,(uskokaa TOSI MIEHET tai älkää,ei ole kertaakaan edes meinannut kaatua kyljelleen) ja oli helpompi ajaa kun oma cbr 600f.johtuen pystymmästä ajoasennosta.. minua vaan ei sykähdytä kyseisten pyörien jo 40 vuotta sitten suunniteltu ulkonäkö (tämä on niitä makuasioita..) ja tietenkin suomen ryöstö vakuutusmaksut noihin kuutiohin... että ihan hyvin "eunukit" voi noilla ajella jos vaan haluavat....

Back