• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millainen mies ostaa GSX 1400:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aaprahami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisin vaikka homo minkki, jos saisin moisen mopon.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

itse joutuu pyörän valitsee koon mukaan kun ei näihin uusiin ns.matka ja kyykkäpyöriin mahdu.eli nyt on kaks vaihtoehtoa joko 1400gsx tai 1500 intikka.niiden päällä istuessa tuntee et jalkojen välissä on mp eikä mopo.(190cm-110kg)10v ajelin 1100gsx ef suskalla joka meni myyntiin syksyllä ja nyt eka kesä 24v ilman pyörää kun syksyllä muutto espanjaan ainakin vuodeks

Minusta klassikoksi nimittäisin myös mopotinta, jota valmistetaan 20 vuotta. Klassikoksi en nimittäisi pelkästään sen vuoksi, että mopotin on "massasta" poikkeava.

Mutta miten vaan
nixweiss.gif
Juu olen ihan samaa mieltä, osittain. Mielestäni klassikoksi pääseminen vaatii monia elementtejä. Pelkkä pitkä valmistus ei kuitenkaan mielestäni riitä (en pidä vw golffia klassikkona). Mun analyysi tästä olisi se et sen pitää olla jotain erillaista ja siinä pitää olla jotain joka jättää sen mallin muistikuvan kaikkien mieliin vuosikymmeniksi (bond aston martin, pyhimys volvo). Eli klassikonkin voisi pykätä kasaan kun vaan olisi tarpeeksi hyvä markkinoija hommaa tekemässä. Tosin klassikko ei aina tuottoisin, ja se kai yks vaatimus klassikoksi pääsyyn
smile_org.gif

Vaimo oli aika liki ostaa GSX1400:n, mutta pikku hintaero sitten käänsikin katseen...mutta kyllähän se ensipyöräksi käy hyvin, joissain testeissä sanottiin että passaisi autokouluille, on suorastaan liian helppo ajettava.

Tuosta ulkonäköasiasta tietysti vois sanoa, että pitää olla silmää kauneudelle, että osaa arvostaa XJR:n muotoja. Varsinkin vanhemmat ovat kauneimpia, harvoin näkee suoraan tehtaalta niin tasapainoista muotoilua.

Nykyäänhän ei tehtailla valmistusohjelmassa enää ns. miesten pyöriä juuri ole, ehkä URAL pois lukien. Miesten pyörässä on runko etolasta ostettua puutarhaletkua, jarrut ei mistään kotoisin, kone sellainen että kahvaa kääntäessä pelkää joka kerta että mitä helekattia seuraavaksi tapahtuu. ELi sellainen että järkevä ihminen kiertää kaukaa.

Eli älkää puhuko sontaa miesten pyöristä.
033102ass_1_prv.gif

Miesten pyörässä on runko etolasta ostettua puutarhaletkua, jarrut ei mistään kotoisin, kone sellainen että kahvaa kääntäessä pelkää joka kerta että mitä helekattia seuraavaksi tapahtuu. ELi sellainen että järkevä ihminen kiertää kaukaa.

Eli älkää puhuko sontaa miesten pyöristä.
033102ass_1_prv.gif
Ai miesten mopotti on mielestäsi tuollainen
omg.gif

Minun mielikuvani on hiukan erilainen. Lyhyesti sanottuna mopotti missä on "munaa" ja kunnolla on MIESTEN mopotti. Ja tästä asiasta jokaisella on oma mielikuva, joten siitä lienee turha kiistellä
smile_org.gif

http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=29938

Edit: Lisätty linkki
smile_org.gif

Se oli vitsi, lähinnä, mutta toinen puoli totta, sillä läpileikkauksena miehet erottaa naisista käytöksen perusteella siten että yleensä miehet ovat valmiita jäjettömiin riskeihin, naiset eivät...
talktohand.gif

Mutta mitäs noista, tässä asiaa: Miehen merkki

Pitää osallistua keskusteluun kun on tuliterä GSX1400 tallissa. Valintaperusteiksi mun kohdalla riitti väännökäs kone, säätövapaa/säädettävä ruisku, mielestäni ihan messevä ulkonäkö, runsaasti kromia, kohtuullisesti tilaa kahdelle ja inhimillinen hinta vaihdokista uuteen. Ajoin ennen customilla.

Toivon vain että laite on niin idioottivarma japsi ettei tarvitse kynsiään pahemmin liata. Pääsee yhtä ongelmaa vähemmällä. Nimimerkillä "vm 1960 M-72:n vaihteiston useampaan otteeseen purkaneena". Hienoa hommaa tuo pärrien kanssa pelaaminen on, mutta kunhan on ainakin yksi jolla pääsee osia hakemaan...

Onko GSX1400 "Miesten pyörä". No ei todellakaan ole, laite on suurimmaksi osaksi muovia, laitteessä on neiti.. eikun nestekytkin, käynnistettäessä kuuluu kummallisia vikinöitä sähkölaitteista ja kone käy tyhjäkäyntiä jo alkumetreillä.

"Miesten pyörä" on siis mielestäni sellainen joka vaatii asiantuntevat kädet jotta se pysyy tyytyväisenä. ;)

On GSX:ssä kyllä japsiksi potentiaalia, mutta onko siitä klassikoksi asti...

"Moottoripyöräilyn tarkoitus on matkan teko eikä perille pääsy"

Onko GSX1400 "Miesten pyörä". No ei todellakaan ole, laite on suurimmaksi osaksi muovia, laitteessä on neiti.. eikun nestekytkin, käynnistettäessä kuuluu kummallisia vikinöitä sähkölaitteista ja kone käy tyhjäkäyntiä jo alkumetreillä.
Ihan ensimmäiseksi.. onnittelut hyvästä valinnastasi!
GSX 1400 on nakujen kunkku
wink.gif

Mietin millainen on oikea "miesten pyörä" ja tulin sellaiseen lopputulokseen, että miesten pyörä on sellainen jolla ei akat ajele!
buttrock.gif
buttrock.gif

Toisin sanoen miesten pyörää ei "nainen" hallitse, joko pyörän tehon tai painon takia.

Painon puolesta miesten pyörä on Gold Wing (oletko koskaan nähnyt naisen ajavan Gold Wingillä?)
Yleensä puhtaasti matkakäyttöön tehdyt pyörät ovat miesten pyöriä
omg.gif

Tehonsa puolesta GSX 1400:n voidaan sanoa kuuluvan miesten pyöriin.
bowdown.gif

Tosin miesten pyörillä ajavat myös akkamaiset miehet, jotka kuvittelevat olevansa tosi miehiä, kun alla on 400 kg:n massa, tai mopossa on tehoa 150 hv enemmän kuin mihin taidot riittää
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä on miesten pyörä. Ihan kuten ZRX, XJR ja CB:kin.
Siinä on näköä, kokoa ja vääntöä enempi ku tarpeeksi!
bowdown.gif

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten itse olisin GSX1400:n potentiaalinen ostaja ( 47 wee ). Perusteena mieltymys nakupyöriin ( näyttävät oikealta moottoripyörältä ), konstailemattoman tyylikäs ulkonäkö, ilmajäähdytys ( vesiletkut eivät kuulu nakupyörän imagoon  
tounge.gif
), kunnioitusta herättävä koko.

Onko siitä sitten klassikoksi? Varmaan monia nykyisiä pyöriä arvostetaan parinkymmenen vuoden kuluttua, mutta jo tämän päivän hektinen ilmapiiri antaa olettaa homman vaan kiihtyvän:  tuotekehittely suoltaa uusia malleja herkeämättä kärsimättömän motoristikansan kuolattavaksi...  
biggrin.gif
. Tuutti, Z900, Möhkö; ne olivat jotain todella järisyttävää markkinoille tullessaan ja etenkin suurimman osan ulottumattomissa hinnaltaan. Tämä seikka teki niistä salaperäisiä ja jännittäviä.

No otetaas tää kysymys nyt sitten vakavasti...

Tosimiehet on niitä jotka ajelee sellaisella fillarilla, mistä ite tykkäävät. Tosimiehillä ei ole mitään tarvetta kysellä muilta, että "mitä tykkäät mun XYZ-pyörästä, eikö oo makee?". Miksi olisikaan? Tosimieshän tietää ite nää hommat parhaiten. Tosimies kulkee omia polkujaan. Jos joku on eri mieltä, niin who cares? Ketkä vitun muut? Mä oon mä ja tää on mun pyörä!

Jos malleista ja pyöristä puhutaan, niin GSX ja CB on mun mielestä vieny ton machoisottelun liian pitkälle, XJR ja ZRX on paremman näköisiä. Ei kyse ole pelkästään siitä kellä on suurin iskutilavuus. Jos näin olis, niin leluhan se Suitsakin on näitten veeännien ja Rocket-Trumppien rinnalla. Ja mua ei muuten kiinnosta mitä mieltä muut ootte tästä asiasta sillä mä oon tosimies! Ja muut tosimiehet ei edes vaivaudu tätä kappaletta lukemaan, sillä mitä v***n väliä on muitten mielipiteillä!?
biggrin.gif

Oliks riittävästi testosteronia? V***u!
033102bebe_1_prv.gif

No tuahon ei sitte ole mitää lisättävää tai pois otettavaa!
Olen samaa miältä, UMPF, vai mites ne inkkaripäälliköt sanosvat aikoinaan...
buttrock.gif

Tai lissäämpäs, onhan niitä naisia Goldwingillä ajellu, ei se naista tai miästä tee. Tai vaikkapa Anita Mäkelästä jätkää, vaikka joskus ajeleekin hiukan tehokkaampaa kulkuvälinettä.

Ne miesten ja naisten erot on ihan jossain muualla, mutta ottakaas itte selvä, jos ette tiedä...

Mietin millainen on oikea "miesten pyörä" ja tulin sellaiseen lopputulokseen, että miesten pyörä on sellainen jolla ei akat ajele!
buttrock.gif
buttrock.gif

Toisin sanoen miesten pyörää ei "nainen" hallitse, joko pyörän tehon tai painon takia.

Painon puolesta miesten pyörä on Gold Wing (oletko koskaan nähnyt naisen ajavan Gold Wingillä?)
Yleensä puhtaasti matkakäyttöön tehdyt pyörät ovat miesten pyöriä
omg.gif

Olen!

Tunnen rouvan joka ajelee rubiininpunaista 'Wingiä kaikilla herkuilla!
Se on hänen oma pyöränsä jo vuosien takaa.

(Tosin tämä lyyli on tottunut raskaampaan kalustoon - päivätöikseen hän ajaa panimotuotteilla lastattua rekkaa!)

bowdown.gif

Back