• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millainen mies ostaa GSX 1400:n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aaprahami
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eri pyörä malleilla on usein vannoutuneet kannattajansa, mutta millainen on tyypillinen gsx 1400-omistaja, vai onko sellaista?
confused_orig.gif

Itse näen gsx 1400:n tulevaisuuden klassikkona, aivan kuten Kawan möhkön, jota tuskin kukaan uskalsi veikata tulevaisuuden klassikoksi vuonna -79, jolloin ensimmäinen malli tuli markkinoille.
bowdown.gif

Gsx 1400 ei koskaan tule olemaan myyntilistojen kärjessä, eikä se ole "joka pojan toive pyörä", mutta tasaisesti se tulee myymään ja sillä tulee aina olemaan oma harrastajakuntansa.
buttrock.gif

Gsx 1400 on pyörä, josta jokaisella on jokin mielipide, gsx 1400 on aikamiesten pyörä
bowdown.gif

Ihastuin itsekin tuohon 1400:een. Varsinkin sillä sinivalko-värityksellä. Matkapyörää kun hain niin en uskaltanut ostaa nakua vaan kokeilen tuolla 1200:lla Banditilla ensin, jos vaikka varttikatteella pärjäisi (vai onko se nyt puolikate tjsp)

Ikääkin on jo 38 eikä tuota GSX:ää pikkupoijjaat pystyssä pitelekkään
wink.gif

Näitä aikamiesten mopottimia, jotka ovat vielä mopottimen näköisiä on muitakin. Samaan nakukastiin lisäisin sekä Jammun XJR 1300:n että Hondan CB 1300:n.

Mutta mikä näistä muodostuu klassikoksi? Itse veikkaisin Hondaa, joka on muskelinakujen kingi. Tosin ei Suzukin versiokaan unholaan jää.

Näistä klassikoksi veikkaisin XJR:ää... Sellainen kiehtoo myös tälläisen nuoremman harrastajan mieltä.

Se on moottoripyörä. Jos olisi rahaa ostaisin heti. Tuollaisessa perusvehkeessä saisi lisäksi olla kate ja ennen kaikkea KARDAANI. Katteita saa kaupastakin. Olisi unelma matkamopo, yksinkertaine luotettava ja tehokas.

Itse veikkaisin Hondaa, joka on muskelinakujen kingi. Tosin ei Suzukin versiokaan unholaan jää.
Että olisi klassikko pitäisi erottua massasta. Möhkö aikoinaan erottui 6:lla sylinterillään ja kuutioillaan myös ja Suzuki nyt isoimmalla rivinelkulla. Ei cb 1300:ssa ole mitään mitä ei olisi muissa.
Minusta klassikoksi nimittäisin myös mopotinta, jota valmistetaan 20 vuotta. Klassikoksi en nimittäisi pelkästään sen vuoksi, että mopotin on "massasta" poikkeava.

Mutta miten vaan
nixweiss.gif

Kyllä niistä kaikista merkistä riippumatta Klassikoita tulee, kunhan ikää on tarpeeksi.
Legendat on sitte erikseen.

T: Z900..
wink.gif

Näitä aikamiesten mopottimia, jotka ovat vielä mopottimen näköisiä on muitakin. Samaan nakukastiin lisäisin sekä Jammun XJR 1300:n että Hondan CB 1300:n.

Mutta mikä näistä muodostuu klassikoksi? Itse veikkaisin Hondaa, joka on muskelinakujen kingi. Tosin ei Suzukin versiokaan unholaan jää.
CB 1300 ja XJR 1300 ovat "massapyöriä", joissa ei ole mitään sellaista, mitä muissa ei jo olisi.
033102bebe_1_prv.gif

Gsx 1400 on suurin 4-sylinterinen mitä koskaan on sarjatuotannossa valmistettu
bowdown.gif

Myös Gsx 1400:n muotoilu on omassa sarjassaan.
Mutta ei Gsx ihan täydellinen ole. Siitä puuttuu kardaani veto, eikä kuutioitakaan koskaan liikaa ole...

Kyllä tämä 1400cc Susna on näistä ehkä eniten "legendaarinen". Toisaalta munakkaita ovat kaikki ja jos olis rahaa ni joku noista voisi hyvinkin jakaa parkkiruudun mun Fazerin kanssa.
tounge.gif

Mutta alkuperäiseen palaten niin minä voisin kuvitella joskus ostavani muskelinakun. Koeajo ja muut pikkuasiat taas ratkaisivat valinnan mihin tahansa noista kolmesta
062802moto_prv.gif

CB 1300 ja XJR 1300 ovat "massapyöriä", joissa ei ole mitään sellaista, mitä muissa ei jo olisi.
033102bebe_1_prv.gif

Gsx 1400 on suurin 4-sylinterinen mitä koskaan on sarjatuotannossa valmistettu
bowdown.gif

Myös Gsx 1400:n muotoilu on omassa sarjassaan.
Mutta ei Gsx ihan täydellinen ole. Siitä puuttuu kardaani veto, eikä kuutioitakaan koskaan liikaa ole...
Uskaltaisin veikata, ettei Suitza jää tuolla historiaan. Vaikka onkin kehuttu peli, niin eiköhän viimeistään 2006 joku läsäytä sellaisen sopivan 1,6 - 1,8 litraisen koneen johonkin nakuun. Ja se on sitten puolestaan hetken "katujen kuningas". Kilpailu on niin kovaa, että ei taida oikein ehtiä kehittymään mitään legendaa jo eläessään (tarkoitan siis mallia, ei merkkiä), kun elinkaari on niin lyhyt.

Back