• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millainen kypärä 300-400 eurolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkokoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Lahti
Kehukaahan omia tuon 300-400 euron hintaluokan kypäriä. Entinen oli Arain Maverick mutta nyt kiinnostaisi etenkin X-lite ja Shoein Raid. Mitäs muita vaihtoehtoja kannattaisi päähän kokemuksenne perusteella kokeilla?

Mulla on tuo X-Liten 601 ja perkuleen hyvältä tuntunu.
X-Lite 801 tuntu olevan vähä eri mallinen, mulla otti leuka siihen etuosaan -> ei hyvä.
601 on hiljanen, ei mee vesi sisään mistään, suosittelempi  
smile_org.gif

Itsellä Shoei XR-1000, taitaa olla just tohon haarukkaan hinnat. Kovasti oon tykänny, sopii mun päähän. Arai tuntui hiukan istuvan eri tavalla, tämä oli mulle parempi.

Raid II on ihan hyvä, mutta ei kovin hiljainen. Paljonhan tuo on kiinni siitä mikä potta istuu päähän parhaiten.

Ostin tokimotosta sellaisen kypärän reunaan laitettavan solukumi-"kauluksen". Vaimentaa ihan kivasti eikä ollut edes kovin kallis. Esteettisyydestä voidaan olla montaa mieltä. Whisper Strip kittiä mietin mutta ainakaan sillä leukaosalla ei tee yhtään mitään..

Mitä käytännön eroa on Shoein XR-1000:lla ja Raid II:lla? Jos jollakulla sattuis olemaan molemmista kypäristä kokemusta?

AGV GP-pro
Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.

Hyvä tuuletus, huurtumaton visiiri ja
sen lisäksi ilmanohjain.

Niin ja hieno myös!!

Shopista taitaa saada 400 eurolla.

Ostin vasta Vantaan Yamaha Centeristä kuvioidun Shoei XR-1000:n ja maksoin 380 egee, minusta ei ollut paha hinta!

Arai Gondor oli hyvä hankinta, pinlock kaksoisvisiiri tuli mukaan, ei pitäis huurtua talvellakaan. Aurinko/silmälaseille jää hyvin tilaa ja istuu mun päässä mukavan tiukasti.

Sopivan hiljainen ja kokemuksen perusteella vielä hiljaisempi kuin HJC (mallia en muista) ja Arain Raid II.

Ilmanottoaukot toimii mukavan viileesti ainakin näillä keleillä.

Hinta yksivärisenä 335€, monivärisenä muistaakseni +80€. Kannattaa käydä istuttamassa päässä, koska päitä on moneen lähtöön.  
smile_org.gif

sad_orig.gif

biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif

confused_orig.gif

omg.gif

mad.gif

cool.gif

thumbs-up.gif

Pikaisen kypäräkierroksen jälkeen laitoin tilaukseen AGV:n Stealthin. Ulkonäkö miellytti silmää ja ominaisuudet. Toivottavasti osuu kohdilleen myös malli. Miltei sika säkissä ostos nääs...
crazy.gif
Hinta ainakin ilahdutti. Meni 60€ alle budjetin postituskuluneineen...

Itse ostaisin (ja seuraavaa kypärää hankkiessani ostankin) Schubeth S1. Saksasta tilaamalla mahtuu tuohon hintaluokkaan.

Ja eihän se AGV:n Stealth käyny ollenkaan päähän (leuka ja nenä kiinni siinä etuosassa...)
crazy.gif
Kyllähän tämä oli kieltämättä koko ajan mielessä mutta tulipa nyt testattua tämäkin homma kantapään kautta. Noh, kypärä lähti takaisin Pohjanmaalle ja uusi vääntö alkaa tänään. Veikkaanpa, ettei AGV:t käy sitten ollenkaan mun päähän. Ollaan siis takaisin alkuasetelmissa x-lite tai shoei...

Mulla oli monessa kypärässä sama ongelma että naama oli kiinni leukasuojassa. Raid II ja arai viper sopi parhaiten, tuli sitten araista väännettyä kaupat. Ei kyllä mikään hiljaisin potta, mut ilmankierto on tosi hyvä.

Ostin just X-Liten 801:n. Mitään pitkäaikaisia kokemuksia ei siis vielä ole, mutta n.30km kokemuksella potta hiljaisempi kuin entinen HJC FG-14 ja sopii paremmin meikäläisen kuuppaan. Plussana 601:een verrattuna (jonka ensin ajattelin ostaa) on kiinnitys tuplaD-renkailla. Onhan tuota 801:stä mainostettu jonkin sortin testivoittajana, mutta tiedä sitte siitä... ei vaikuttanut ainakaan meikäläisen ostopäätökseen

Ostin just X-Liten 801:n. Mitään pitkäaikaisia kokemuksia ei siis vielä ole, mutta n.30km kokemuksella potta hiljaisempi kuin entinen HJC FG-14 ja sopii paremmin meikäläisen kuuppaan. Plussana 601:een verrattuna (jonka ensin ajattelin ostaa) on kiinnitys tuplaD-renkailla. Onhan tuota 801:stä mainostettu jonkin sortin testivoittajana, mutta tiedä sitte siitä... ei vaikuttanut ainakaan meikäläisen ostopäätökseen
Laitoin myös tilaukseen tuon X-Liten 801R:n. Testailin liikkessä ja päädyin M -kokoon (entisen Arain S:n sijasta). Nyt epäilys kalvaa, että onko sittenkin liian iso. Leuka ja nenäosasto kun ei vaan sopinut sinne S-kokoon niin ei vaan sopinut. Alkaa pkku hiljaa tuntumaan, että olinkin omaan vanhaan kovia kokeneeseen Araihin varsin tyytyväinen. Perkeles mun kanssa...
veryangry.gif

Arai Astro / R Nagano tai Gibernau replicana on

http://www.fc-moto.de/

tarjouskorissa n 349Euroa. Postikulut päälle, ja ollaan edelleen alle 400,-

Myös muita merkkejä ja malleja on tarjolla mukavaan hintaan.

Juu, eli AGV:n Stealthista (S) päädyttiin X-Liten 801R:ään (M), josta kuitenkin loppu peleissä päädyttiinkin Shoein Raid II:een (S). Huh, huh, mitä säätöä. Kiitokset vaan MC Scatterille pitkästä pinnasta, varsinkin kun Shoein ostin sitten ihan paikallisliikkeestä. Mitä tästä opimme? Kokeile "kaikki" vähääkään hyvän oloiset kypärät vähintään kahteen kertaan ja älä tyydy kompromisseihin. Kyllä se jossain se "täydellinen" kypärä miltei joka kuulaan majailee. Onnea itselleni kypärähankinnassa
033102beer_1_prv.gif

Back