• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millainen ajokki Kawasaki VN 1500 (Väinö)

Jos -95 tai uudempaa olet hankkimassa, niin huomaa, että -96 muuttuu malli aikalailla. Vähän makuasia kummasta enemmän tykkää, tekniikka on pitkälti samaa.

-98 tulee taas pieniä muutoksia tekniikkaan, kuten viides vaihde. Ulkonäkö säilyy ysikutosen kaltaisena. Vuosituhannen vaihteessa tulee ruisku ja muita pikkumuutoksia tekniikkaan, ulkonäkö edelleen pitkäti säilyy.

Tässä siis oli kyse Classic mallista. Samaa pyöräähän on myös ainakin Tourer, Drifter ja Meanstreak versioina, vuosimallista riippuen.

Vähän ajetun suomipyörän löytäminen voi olla haastavaa. En tiedä miten paljon noita on uutena rekisteröity suomeen, mutta paljon niitä on ainakin käytettynä tuotu.

Tuossa vielä kuva minun kevyesti kustomoidusta ysiysistä:
_MG_4805%20copy.jpg

Eipä ole moitittavaa ollut.
Pyörä on nyt kaks kesää ollut  käytössä, kahdenkin ihmisen,eli ajoa on tullut.
Siirtosarjassa oli pientä ongelmaa, vaihdepolkimen tappi katkesi, mutta sitä ei ollut vaikea korjata.
Öljynvaihtoa ja siinäpä se sitten onkin.
Tankatakkin on pitänyt joskus, mut harvakseltaan.
Tankilla pääsee 300 km jos viisaasti ajaa.
VN on juna...
Avaa profiili, niin näet pyörän ;)

Tässä siis oli kyse Classic mallista. Samaa pyöräähän on myös ainakin Tourer, Drifter ja Meanstreak versioina, vuosimallista riippuen.

Vähän ajetun suomipyörän löytäminen voi olla haastavaa. En tiedä miten paljon noita on uutena rekisteröity suomeen, mutta paljon niitä on ainakin käytettynä tuotu.

Hyvä jumala kun on kaunis pyörä.

Olen katsellut tommosta 00 tai uudempaa mallia vähän "sillä silmällä", noita läskejä, onko se drifter se mallinimi? Millon vaihtuu ruiskuksi ja mitä vikaa noissa uudemmissa on? Lähinnä kiehtoo tuo kunnon fläsäcustomhenkisyys, isohko twini ja keppiveto.

Saako noihin kätevästi lisäosaa, pörinäputkea ja sen sellasta, ja paljonko tommosesta 00-02 mallisesta kannattaa maksaa? Paikoin ovat jotain kahdeksaa tuhatta vailla?

Tarkotuksena ois siirtyä itsemurhaluodista oikeaan moottoripyörään, ja semmoseen, jolla vois ajaa enemmän kuin rempata.

Hyvä jumala kun on kaunis pyörä.

Olen katsellut tommosta 00 tai uudempaa mallia vähän "sillä silmällä", noita läskejä, onko se drifter se mallinimi? Millon vaihtuu ruiskuksi ja mitä vikaa noissa uudemmissa on? Lähinnä kiehtoo tuo kunnon fläsäcustomhenkisyys, isohko twini ja keppiveto.

Saako noihin kätevästi lisäosaa, pörinäputkea ja sen sellasta, ja paljonko tommosesta 00-02 mallisesta kannattaa maksaa? Paikoin ovat jotain kahdeksaa tuhatta vailla?

Tarkotuksena ois siirtyä itsemurhaluodista oikeaan moottoripyörään, ja semmoseen, jolla vois ajaa enemmän kuin rempata.
Veit sanat suustani. Vastaavaa kaunotarta olen haaveilemassa, mutta ei taida ihan niin tuoretta 8 tonniin vielä saada tai sitten olen ite etsiskellyt vääristä paikoista. Jossain 7-8 tonnin haarukassa olisi omankin haaveen hinta.

Edittiä: Kyllä niitä näköjään siihen hintaan löytyy, mutta kirjo on kyllä yhtä laaja, kuin muissakin merkeissä. Päätöksen vaikeus tulee varustetason, historian ja kilomertrien kautta aika työlääksi. Mutta ainahan se oikea löytyy, kun aikansa malttaa etsiä...

Kyselkääpä Mimotolta.
Jollei siellä ole, niin tuopasee Belgiasta ja hinta asettuu kyllä ihan kohtuulliseksi...
Pakko vielä editoida...Kuola valuu...
1500 Tourer Mimotolla ensimmäisenä kuvissa, se kauniin vihreä, josta olen aina unelmoinut ;)

Minun pyörällä on ajettu yhteensä 63000 ja konetta ei auottu. Pyörä oli ajettu vain 18000 tuhatta kun se mulle tuli. Tämän sais huonolla käytöllä rikki. Jos ei ajoissa lisää nestettä tai öljyä. Kytkintäkin pitää tarkasti käyttää. http://www.youtube.com/watch?v=BJXqrtacops&feature=channel_page
      Burn outteja en suosittele kun kardaanin sokka pettää. Kalliiksi tulee burnikset.
smile_org.gif

Olen kuullut täälaisesta jolla oli ajettu 114000 ilman koneen korjausta. Twin ei kestä niin hyvin kuin rivikone. Yleensä ne hajoaa kun niitä viritetään. Putket vaihdetaan äänekkääpiin mutta ei säädetä. Venttiili palaa kun liian laiha seos.. Aika kilinät näissä vaikka kunnossa..  Mulla on ovaali ilmanputsarit ja avatut putket ja suuttimet on vaihdettu isompiin. Joillakin on Vulcan hajonnut jo 40000:ssa.  Yksi jeppe vaihtoi pakoputket ja sanoi että hyvin toimii ja ei vaihtanut suuttimia.. No pääsi 3000 ja laukesi.re=channel_page
Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?

Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?[/QUOTE]
Eipä taida tarvita vaihtaa mitään suuttimia. Eri asia sitten jos imupuolelle teet jotain tai hommaat ihan läpi asti auki olevat torvet. Mittaa kuitenkin CO arvot ettei mene laihalle. Itsellä nyt noin 20Kkm ajettu putkien vaihdon jälkeen vastaavalla pyörällä eikä suuttimia tarvinnut vaihdella.
Se 88 tarkoittaa kuutiotuumia..

Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?
Eipä taida tarvita vaihtaa mitään suuttimia. Eri asia sitten jos imupuolelle teet jotain tai hommaat ihan läpi asti auki olevat torvet. Mittaa kuitenkin CO arvot ettei mene laihalle. Itsellä nyt noin 20Kkm ajettu putkien vaihdon jälkeen vastaavalla pyörällä eikä suuttimia tarvinnut vaihdella.
Se 88 tarkoittaa kuutiotuumia..[/QUOTE]
Kiitos vastauksista. Tarkoitatko, ettei tarvi tehdä mitään säätöjä, tarkistaa vaan Co:t?

Minä en ole sitä säädellyt mitenkään, mutta varmistin sen mittarilla kun oli uudet puhtaat putsarit paikoillaan. Voihan olla, että Gyntteri on joskus isommat suuttimet vaihtanut, ei ole tarvinnut kaasareita purkaa enkä ole sitä turhaan viitsinyt alkaa tekemään. Eihän ne suuttimet ja penkitys kyllä paljoa maksa jos haluat täyden varmuuden ja -tehon..

Back