• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä perusteella valitsit pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä perusteella valitsit pyöräsi? - Mikäs siinä sytyttää...

• Merkki

Ääniä: 0 0,0%
  • Ulkonäkö

Ääniä: 4 44,4%
  • Soundit

• Suorituskyky

• Muut moottorin ominaisuudet, esim. vääntö

Ääniä: 1 11,1%
  • Ajo-ominaisuudet

• Ajoasento yms. ajomukavuus

• hinta & käyttökulut

Ääniä: 2 22,2%
  • vaimo/mies valitsi pyörän

• joku muu syy

• Ääniä yhteensä
    9
Viis ensimmäistä vaihtoehtoa.
tounge.gif

nykynen mopo kiinnostaa, ja se mitä kaikkea sille voi tehdä! siitä mä lähen, että ittelleni sen teen!

Ekat mopot millä kokeilin oli allroad ja naku Honda,sitten pääsin ajamaan CUSTOMIA ja se oli siinä!
bowdown.gif

Pelkäsin painaa nappia ulkonäkö.
blush.gif

Mutta pelko osoittautui vääräksi!
Totuushan on se että eihän nämä "uudet" pyörät ole mitkään huonoja. Siis omaa hankkiessa oli kysymykssä lähinnä R6, 600gixu, CBR600. Mutta kun ne on niin rumia. Joo ja onhan toi Kwaakku vielä paraskin...
biggrin.gif
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif

jaa kyllähän se oli se laatu kun ensin ratkaisi  
biggrin.gif
sitten teho ja ulkonäkö kai ja sitten vakuutuksien hinnat pisti vähäisten kilometrien takia pyörän myydyksi . no nyt taas kuume tulossa  
confused_orig.gif

Mie en ymmärrä mitää koko mopottimesta , joten mun valinta perustu foorumeista luettuun ja siitä tein yhteenvedon , eli ny mulla on tallissa Jammu XJ 900 vm99  
062802jumpie_prv.gif

TULIS JO KESÄ !  
062802moto_prv.gif

En tosiaan tiiä.. Ei mun ees pitäny viä uutta hommata.. Se vaan pisti silmään -> väri, merkki ja malli. Ei se sit muuta tarvinnu..
tounge.gif

Astelin kauppaan, suostuivat ottamaan auton vaihdossa ja otin sieltä ensimmäisen uudehkon 600cc kyykän. Eipä siinä mitään koeajeltu, tosin olin vanhempaa cebaria koeastunut aikaisemmin ja päättelin ettei ne ajoasennoltaan niin paljon eroa.

omaan päätökseeni vaikuttavia tekijöitä:

- Ajoasento riittävän rento, tuntui ettei sovi omalle ruodolle kyykkääminen
- Sopivan räyhee ulkonäkö
- Riittävästi tehoa ja ennenkaikkea vääntöä
-Kun ei ole kokokatetta niin ei tuu ajettua jatkuvasti kahtasataa
- Uuden hinta oli sopivassa haarukassa
- Ei tule samanlaista aivan joka kulmassa vastaan
- Sopii mutkateille, reissuun ja kaupunkipyöritykseen, radallekin ehkä mutta sinne ei oo niin hinkua

Ja valinta oli siis Yamaha FZS 1000 mallia -04, hankin laitteen koeajamatta ja täytyy sanoa että täyttää vaatimukset loistavasti, ei tule heti mieleen pyörää mihin lähtisin vaihtamaan. Muina vaihtoehtoina hankintavaiheessa oli lähinnä Aprilia Tuono, Kawasaki Z 1000 ja Suzuki sv 1000 (sittemmin myös Benelli TNT herätti kiinnostuksen).
Nämä toki ovat henkilökohtaisia mielipiteitä moottoripyöräilystä mutta niiden perusteellahan se hankinta yleensä tehdään...

Pan Europeanin kokonaisuus....ei sitä osaa sen paremmin selittää, Pan European täytyy itse kokea, sen jälkeen ymmärrät.

cool.gif

Joku muu syy, eli epämääräinen yhdistelmä neljää noista, ja ehkä vielä jotain muutakin.

Loppupelissä oli kait eniten painoarvoa sopivan hinnan ja sopivantyyppisen pyörän löytymisen osumisesta yksiin. Samassa hintahaarukassa oli sopivantyyppisiä yksilöitä muutamia, joista sitten yksi rupesi miellyttämään eniten. Toistaiseksi ei ole hirveesti kaduttanut.

Back