• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä perusteella valitsit pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä perusteella valitsit pyöräsi? - Mikäs siinä sytyttää...

• Merkki

Ääniä: 0 0,0%
  • Ulkonäkö

Ääniä: 4 44,4%
  • Soundit

• Suorituskyky

• Muut moottorin ominaisuudet, esim. vääntö

Ääniä: 1 11,1%
  • Ajo-ominaisuudet

• Ajoasento yms. ajomukavuus

• hinta & käyttökulut

Ääniä: 2 22,2%
  • vaimo/mies valitsi pyörän

• joku muu syy

• Ääniä yhteensä
    9
062802moto_prv.gif
mm. Ajoasento, hinta, väri, ajo-ominaisuudet....
thumbs-up.gif

Ensiksi perkattiin sopivat ehdokkaat äänestysmahiksien muilla kriteereillä ja viimeisen niitin niksautti ulkonäkö. Se oli viimekäden vaikutin.
cool.gif

Marza

Pääasiassa ajomukavuuden vuoksi. Mutta myös se oli vaakakupissa kova sana, että pyörän täytyy näyttää pyörälle eikä liian katetulle.......

thumbs-up.gif

Ekaks lähin siitä et unelmamopo on aina ollu ZX-6R...ja sit ku siihen viel perehty niin vahvistu se käsitys et sehän on yksinkertaisesti _PARAS_..  
033102bebe_1_prv.gif
... no jokaiselle sellanen pyörä ku itelle parhaiten sopii... eniten mua tossa kiehtoo keveys/ajo-ominaisuudet,suorituskyky,väri ja räyhäkkä ulkonäkö.... se on mun...  
bowdown.gif

3 Syytä: Ulkonäkö, suorituskyky ja 2 päällä ajettavuus.
biggrin.gif

Sinällään ulkonäkö mielytti jo silloin kun ko. malli tuli markkinoille ja nuo 2 muuta kriteeriä tuli ikäänkuin kaupan päälle...Hieno juttu
033102beer_1_prv.gif

Kyl se oli se kokonaisuus. Suorituskyky(pikkulohkoseks)/ajo-ominaisuudet(niin hyvässä ja pahassa). Se 50km kestänyt koe-ajo ja sen aikana saadut sävärit. Olinääs tilanteita senvertii ettei oo sit vähän aikaan ollu.

Jep eli piti saada suorituskykyinen pyörä jolla voi ajaa 2päällä kun toi toinen puolisko ei omista pyörää/korttia, seuraava valintakriteeri ulkonäkö.
Tossa omassa mopottimessa nuo yhdistyy.
062802jumpie_prv.gif

Oli niin pahuksen nätti pärrä ettei sitä sinne liikkeeseen voinut jättää muitten kuolattavaksi!!
inlove.gif

Nyt pitäis viel se kortti hommata jotta pääsis ajelemaan!!
biggrin.gif

Mun pyörä on pelkkä iso kompromissi. Sillä voi tehdä lähes mitä vaan, mut se ei oo mihinkään oikeesti hyvä
smile_org.gif

Kyseessä siis pyörä, joka ei kulje riittävästi rata-ajoon tai katukaahailuun, ei lähde riittävästi "tehokkaan" fiiliksen saamiseen, painaa liikaa enduron ajamiseen, alusta ei kykene krossiin, autobaanalla pitää ajaa täysiä, eikä matkailuominaisuudetkaan ole älyttömän mukavat. Eikä sillä pysty lentämäänkään.

Silti siinä on sen verran tehoa, että teinipojille corolloineen voi näyttää mistä kana pissii, sen verran kuviota renkaissa, että sillä voi ajaa metsässä, sen verran jousitusta, että sillä voi hiukan hyppiä, sen verran hyvä ajoasento, että sillä voi kiertää euroopan tai maapallon, sen verran pitoa renkaissa, että radallakin voi käydä huvittelemassa, se tarjoaa mahdollisuuden talviajoon. Ja tietysti sillä voi välillä myös yrittää ajaa yhdellä renkaalla.

Täydellinen kompromissimopo siis ja siksi se onkin niin hyvä mulle, kompromissimiehelle
tounge.gif

Parhaan pyöräni, jonka ostin -85, on mulla vieläkin. Kyseessähän on Kawasaki Z 1000 ST -80. Vanhahan tuo on jo kun taivas, mutta uskollinen kulkija jo varttimiljoona kilsaa taivaltaneena. Muitakin Kawoja on perheeseen vuosien varrella tullut ja muitakin on kokeiltu, muttei ST veroista ole vastaan tullut.
Korkea, painava ja monen mielestä pirun rumakin, mutta silti siinä oli jotain mikä sytytti. Koneen vääntö ala- ja keskikierroksilla, peliä saa mutkissa vääntää tosissaan, kohtuu kulutus, vähä- ja helppohuoltoinen keppivetoinen matkapyörä. Pyörään saa tänä päivänäkin hyvin osia, samaa konettahan tehtiin ketjuvetoisena vuosikaudet.
Jarrut ja ajettavuus loppuu 180 km/h jälkeen, mutta ne riittää minulle.
Moni arvostaa aivan eri arvoja pelissään, minä pidän tästä jaappanilaisesta perusprätkästä ja matka jatkuu, kipinä ei ole sammunut tähän pyörään.
sport05.gif

Kyllä kai se oli loppupeleissä se merkki, vaikka kaikkein tärkein oli kuitenkin se käyttötarkoitus: matkaenduro raskaammasta päästä
buttrock.gif
Sillä kun voi päästellä metsäpoluista lähtien aina moottoritetä pitkin mukavasti. Huippuvauhti kun ei ole minulle se tärkein (ikä tekee tehtävänsä). Niin. Tästä kun lähtee ajeleen Nesteen risteyksestä mihin päin vaan niin jos menee asfalttia saa ajaa 50-60 km suoraa baanaa
veryangry.gif
; mieluummin poikkean heti kun voi soralle. Sladissa irtosoralla
033102bebe_1_prv.gif
ajakaa vaan muovikuulillanne routavauriotonta moottoritietänne!

kyllä ihmiset jaksaa puollustella valintojaan ,mut omasta puolesta voi vain todea että kyllä olisi voinut ruksittaa ne kaikki kahdeksan ekaa siitä ruudukosta
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Kyllähän se pyörän ulkonäkö osaltaan vaikutti, mutta samalla ehdokkaita karsi pois myös hinta...
sad_orig.gif
Tyytyväinen valintaani kuitenkin olen!
biggrin.gif

meikäläisen kohdalla asia oli jokin muu eli kun saksasta lähdin hakemaan oli kolme vaihtoehtoa R1, CBR900 tai ZX-9R näistä kolmesta ensiksi (hyvällä hintalaatusuhteella) osui ZX-9R
062802jumpie_prv.gif

Se oli mopo, joka valitsi minut. Kävin autojobbarilla katsasteleen perheautoa  
blush.gif
ja ulos tullessa huomasin lahkeiden väliin juuttuneen kummallisen menopelin. ( Mamma ei pitänyt tuliaisista
mad.gif
)        Näin siis VF65C löysi tiensä meidän perheeseen  
sport05.gif

Back