• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä perusteella valitsit pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä perusteella valitsit pyöräsi? - Mikäs siinä sytyttää...

• Merkki

Ääniä: 0 0,0%
  • Ulkonäkö

Ääniä: 4 44,4%
  • Soundit

• Suorituskyky

• Muut moottorin ominaisuudet, esim. vääntö

Ääniä: 1 11,1%
  • Ajo-ominaisuudet

• Ajoasento yms. ajomukavuus

• hinta & käyttökulut

Ääniä: 2 22,2%
  • vaimo/mies valitsi pyörän

• joku muu syy

• Ääniä yhteensä
    9
Kyllä se toi hinta oli suurin tekijä mikä vaikutti mopon valintaan
nixweiss.gif

Kyllä mulla ensimmäinen kriteeri oli toi ajo-ominaisuus .
Kaikki muukin miellytti,joten oli suht'koht helppoo päätyä tähän Hayabusaan.Voimaa on riittävästi ja myös vääntöö.Ulkonäkö on mieleinen(makuasia),omasta mielestäni.
Ajoasento minulle erittäin sopiva....tottunut tupper-kuski...
biggrin.gif

Ei ole tähän päivään mennessä löytynyt huonoja puolia...
eek.gif

Mutta toisaalta....kukahan se omaa mopoa/kotiloa haukkus?

eek.gif
lookaround_orig.gif
wink.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Nuoruuden ihastus
inlove.gif
. Tykästyin pörässä kaikkeen kun se tuli markkinoille. Meni 20 vuotta kunnes sain murun lopultakin jalkojeni väliin. Kerrankin jotain isoa mullakin siellä..

Sanoisin että on edelleen myös suorituskykyinen, ei paha juttu sekään. Pitäis vain hieroa uudenveroiseksi vielä
tounge.gif
.

Kun YKSI pitää valita niin merkki.
Sen jälkeen kun SE OIKEA osui silmään
(2. ulkonäkö=ihastuminen) alkoi kiinnostaa myös ajo-ominaisuudet joita yllättäin pääsi testaamaan hetimiten.
Ja kun vielä kaiken kruunuksi saunditkin oli kohdallaan niin se olikin sitten menoa...
tounge.gif

Miten tää muuten poikkeaa normaalista parinmuodostuksesta?
wink.gif

Väri tietenkin  
biggrin.gif
. Noo katuenduroon päädyin, koska haluan oppia ajamaan ja sillä nyt pääsee vaikka metsään pöristään  
wink.gif
Eli harjoitus monipuolistuu, sitten se väri  
biggrin.gif
, mukava ajoasento, helppo käsitellä, vääntöäkin riittää kun uusi kone on paikallaan.... ja se pyörä vain vei minut kun eka kuvan siitä näin.

Joo ja isojen poikien kertomana vesijäähdytteinen vähäruokainen kone  
062802moto_prv.gif

Kas ajo-ominaisuudet oli tiedossa mutta oheen tuli saundit ja tehotkin plus mukava ajoasento.. Siis Tuutti
biggrin.gif

Köh.. ehkä Ducati antaa kuitenkin vielä "hieman" enemmän joka asiassa, eli ST4s.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Naiselliseen tyyliin ostin pyörän kyllä ulkonäön takia..

Parikesää sitten lähdettiin hakemaan kaverille pyörää ja mulla ei itellä ollut aikomustakaan hankkia kulkupeliä, vaikka tuore kkortti olikin taskussa..
No, siinä kun Kaisa kirjoitteli kauppakirjoja, niin mä kiertelin pyöriä ja huomasin siel taka rivissä tuon mun "sulhaseni. Se oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä!
inlove.gif

Ja löin kaupat lukkoon ennen ku etes olin ajanut koko härvelillä metriäkään!!!
No eka kerta puikoissa olikin sit kokemus.. mut en oo etes kymmentä kertaa katunu ostostani. Aina sillon vaan, kun se ei oo osannu käyttäytyä.
wink.gif
tounge.gif

confused_orig.gif

Kaiken aikaa saisi olla jostakin jotakin mieltä ja jotakin äänestämässä
baaa.gif

Mutta tähän on jotakin sanottava: Nimittäin pyörä valitsi minut, en minä pyörää
062802jumpie_prv.gif

Ainut, että tiesin customia hakevani ja loppu onkin sitten Kohtalon johdatusta
bowdown.gif

Ja meillä on ollut heti kertaistumalta PikkuMustan kanssa erittäin toimiva (ja kestävä) suhe!!
062802moto_prv.gif

-A-
wink.gif

No kehutaan nyt sitte uusinta hankintaa, joitakin samoja ominaisuuksia arvostan myös toisessa prätkässäni (Z900):

Kawasaki 1100 Spectre -83:

-kardaaniveto, huoleton reissussa ja muutenkin.
-lievä kustomi, en tykkää kyyristyä.
-hyvä istua, myös takapenkillä.
-vakaa ajettava, radalla tosin kankea.
-1100cc/100hp riittää mulle hyvin.
-ERITTÄIN luotettavaa perustekniikkaa.
-osia löytyy joka lähtöön.
-harvinainen erikois-erikoismalli, ei tule heti toista vastaan.
-ei tartte kiillotella kromeja (niitä ei spectressä ole
tounge.gif
)

Toki löytyy tehokkaampia, nopeampia ja hienompiakin prätkiä, mutta tämä Aave oli mun haave.. (spectre=aave, kummitus).
smile_org.gif

Jaa...silloin kun päätin et pyörä hankitaan...oli ainoa vaihtoehto Kawasaki.Naiset tietää mistä tää johtuu..ukon valinnasta tietenkin...Olis kannattanut aikoinaan katsoa minkämerkkisen miehen valitsi.
Ja kun se oli Kawasaki, niin valittavana oli joko Ltd 454 tai Zl 600 Eliminator...ehkä myös En 500.No, EN:ää kokeilin mut tuntui liian korkelta.Ltd vaikutti jotenkin kirpulta...en tiedä miksi, jotenkin tuli vaikutelma ettei tuolla matkaa ajeta.
Zl:n vetopuolia oli kardaaniveto, tarpeeksi hevosvoimia ja kuutioita ja pyörä oli tarpeeksi matala...myös vähän kuin matka-ajoon tehty.Rivinelonen jne...
Kummallisen hyvin tiesin mitä pyörältä haluan ja siinähän se oli...vaihtaa ei tarvitse.
sport05.gif

Itse ostin vanhahkon pyörän ekaksi katupyöräksi (9 v. vanha)
Mielestäni sellaseen kun työntää kätensä (toivottavasti ei pa*kaan työnnä) niin valintaperusteeksi kannattaa ottaa mukaan järkiseikat.

Eli siis sellanen pyörä joka on kestävän pyörän maineessa. Pitkään ajattelin 600 CBR:ää mutta kyllä valinnassa pitää ottaa tunnepuolikin huomioon. Sitten tuli kallistuttua Gixxereiden puolella. Mielestäni huomattavasti "munakkaampi" vaihtoehto kuin CBR 600, vaikka se muuten varmasti parempi onkin.

Ja 750 cc moottori tuntu sopivan kokoiselta(ei liian pieni, eikä suuri) noihin "aloitteluhommiin". Ja tietty sekin vaikutti, että sattui löytämään sopivan yksilön mikä oli myynnissä.

Ja malli nyt oli heti ekana selvä....muovi on nykyajan materiaali
bowdown.gif

Vaikka ajo ominaisuudet olivat tärkeimmät, niin kyllä Merkki ja se että se on Boxeri vaikuttivat valintaan.
tounge.gif

Itse ostin vanhahkon pyörän ekaksi katupyöräksi (9 v. vanha)
Mielestäni sellaseen kun työntää kätensä (toivottavasti ei pa*kaan työnnä) niin valintaperusteeksi kannattaa ottaa mukaan järkiseikat.

Eli siis sellanen pyörä joka on kestävän pyörän maineessa. Pitkään ajattelin 600 CBR:ää mutta kyllä valinnassa pitää ottaa tunnepuolikin huomioon. Sitten tuli kallistuttua Gixxereiden puolella. Mielestäni huomattavasti "munakkaampi" vaihtoehto kuin CBR 600, vaikka se muuten varmasti parempi onkin.

Ja 750 cc moottori tuntu sopivan kokoiselta(ei liian pieni, eikä suuri) noihin "aloitteluhommiin". Ja tietty sekin vaikutti, että sattui löytämään sopivan yksilön mikä oli myynnissä.

Ja malli nyt oli heti ekana selvä....muovi on nykyajan materiaali
bowdown.gif
Muutosta sen verran että mun on 10 vuotias, mutta muuten meni kyllä ihan samoin kun munkin perustelut.

Back