- Sijainti
- Quod scripsi scripsi!
Eikös tässä ketjussa just viisaammat ole toitottaneet, että noi paperifilsut on kaikista huonoimpia. Itsekin tiedän sen, että esim. autoissa noita käytetään useissa eri "kohteissa" vain ja ainoastaan sen takia, että suodattaa "tarpeeksi" ja ovat todella edullisia valmistaa jne?Onhan niitä jotain testejä ollut, missä on mittailtu läpi pääsevän paskan määrää ja ilmamääriä. Alkuperäinen paperisuodatin kai yleensä parhaiten suodattaa, mutta lieneekö toisaalta mitään merkitystä jollain nanohiukkasilla. Ei kai se kone yleensä sylintereistään ensimmäisenä puhki kulu. Jos vielä tekee jotain modauksia alkuperäiseen ilmanottoon, niin alkuperäinen paperisuodatin voi saada enemmän vettä ja tuskin se kauheasti sitä kestää. Enempi ilmaa lienee parempi, mutta varmaan joissain tapauksia toisaalta tuo filtterin läpivirtaus ei ole se pullonkaula, vaan jotkin ilmanottoputket ym.
Itse topicciin, niin halpahan tuo oma huoltosarja on, joten miksei sitä voisi käyttää. Tosin en itse aikoinaan tarvitessani heti löytänyt ja pesin fairylla ja öljysin toisen valmistajan spraylla. Taatusti öljysin liikaa, kun tapana on aina liioitella. Kukin tyylillään...![]()
Mä nyt olen tämän käsittänyt niin, että alkuperäiset foam-suodattimet ovat niitä parhaita, öljyttynä siis. Sitten tulis noi K&N:t ja kumppanit ja vasta viimeisenä paperivekottimet.
Voi olla, että taas oon käsittänyt päin prinkkalaa, mutta näin tämänhetkinen aivokäyrä osoittais aika vahvasti.
Mulla mopedi tallissa ja K&N, siitinsutsi & yoshimuran ränni tulee paikoilleen kevääseen mennessä. Jos tuonne menee nyt jotain 0,0000001 partikkeleita putsarin ohi ja kone ei kestä sinne 100tkm asti, niin se on voi voi. Veikkaan että tulee olemaan sen arvoista
HUOM! Viimeisin lause ei ollut kohdistettu lainatulle nimimerkille. Ihan yleistä paskanjauhamista vaan.