• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä lämpökahvat kiinni PYSYVÄSTI? (4 eri liimaa irronnut noin puolen vuoden sisällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuMyy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millaisia lämpökahvoja käyttätte? Kahteen olen asentanut ja vaikeus on siinä et saa paikalleen. Mitään liimaa tai muuta ei tarvitse. Kaikissa lämpökahvoissa on? koko kytkinpuolele ja kaasupuolelle jotka ovat eri halkaisialtaan. Älkää käyttäko ATV kahvoja.

Hitsi, tuossa ne lämpökahvat hyllyllä odottaa asennusta, kuhan saa mopon ekaksi kotio talvisäilytyspaikasta.

Olipa rohkaseva ketju kahvojen asennusta ajatellen!:jpstyle:

Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja kahvojen irroittamiseen kuin paineilma? Kompuraa en viitsi sen takia ostaa ja asennuspaikka on parkkiruutu. Vai läytyiskö joku halukas auttaja läheltä espoonkeskusta? :)

sky sanoi:
Onkohan muita hyviä vaihtoehtoja kahvojen irroittamiseen kuin paineilma? Kompuraa en viitsi sen takia ostaa ja asennuspaikka on parkkiruutu. Vai läytyiskö joku halukas auttaja läheltä espoonkeskusta? :)

No jos et niitä vanhoja tuppia rakasta, niin puukolla halki ja pois. Tuo toimii kyllä jos raaskii, muuten paineilma on kyllä aika ehdoton. Joskus olen sormien nahkat verillä melkein rullannut tupin pois. Ei kannattanut, tuollahan ne vanhat tupet yhä on kaapin pohjalla vaikka pyöräkin on vaihtunut jo monesti.

velijussi sanoi:
No jos et niitä vanhoja tuppia rakasta, niin puukolla halki ja pois. Tuo toimii kyllä jos raaskii, muuten paineilma on kyllä aika ehdoton. Joskus olen sormien nahkat verillä melkein rullannut tupin pois. Ei kannattanut, tuollahan ne vanhat tupet yhä on kaapin pohjalla vaikka pyöräkin on vaihtunut jo monesti.

Itse sain irroitettua alkuperäiset tupit hajottamatta ilman paineilmaa käyttämällä jotain liukkaria (joku silikoonispray). Eli esim. meisselillä raottelet tuppia ja suihkit väliin. Mukavasti alkaa tuppi pyöriä ja irrota. Muista puhdistaa liukkarit huolella pois ennen kuin asennat uudet.

Niguel sanoi:
Itse sain irroitettua alkuperäiset tupit hajottamatta ilman paineilmaa käyttämällä jotain liukkaria (joku silikoonispray). Eli esim. meisselillä raottelet tuppia ja suihkit väliin. Mukavasti alkaa tuppi pyöriä ja irrota. Muista puhdistaa liukkarit huolella pois ennen kuin asennat uudet.

Tuohon toimii myös nestesaippua, helpompi putsata pois, jos nyt vaikka haluaa liimata samat tupit takas :thumbsup:

Ootteko asentanu ihan lämpökahvat, vai semmoiset lämpöelementit kahvojen alle? Kattelin et elementit maksaa piuhoineen päivineen tyyliin 30e ja kahvat 70e?

JeTi sanoi:
Ootteko asentanu ihan lämpökahvat, vai semmoiset lämpöelementit kahvojen alle? Kattelin et elementit maksaa piuhoineen päivineen tyyliin 30e ja kahvat 70e?

Kannattaa ostaa kahvoineen päivineen, pääsee helpommalla, eikä tarvitse miettiä kaasukahvan lämpenemistä.

velijussi sanoi:
No jos et niitä vanhoja tuppia rakasta, niin puukolla halki ja pois.

Älä nyt liian helppoja konsteja neuvo!:p Hm... Lähinnä mietin, että jos en tykkää tai jotain, mutta ehkä sitten ostan jotkin uudet tupit tilalle. Noi orggikset ei oo muutenkaan mielestäni parhaat mahdolliset:)

Back