• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä ketjuöljyn saa pois takarenkaasta?

Mä pesisin saippualla, pyyhkisin ja ehä hieroisin hiekkapaperilla jo oikein pahalta näyttää.

Re: Millä ketjuöljyn saa pois takarenkaasta?

Ei tää ihan aiheeton kysymys ole. Ite suihkin kiireellä ketjut viimeksi ja helvetillinen vana rasvaa päätyi kumin vasempaan kanttiin. Aattelin että siitä se itsekseen häipyy kun vähän ajaa. Oli muuten sit ekana sadepäivänä tuon jälkeen lusikallinen housussa kun ajoin liikenneympyrään vähän reippaammin...

villho sanoi:
Rasvanpoistoon, voiteluun ja lähes kaikkeen muuhunkin: WD-40.

Mä teen Gessun uusien ketjujen kanssa kokeilua, jossa hoidan voitelun vain ja ainoastaan WD:llä. Ei jää tahmeaa pintaa, niin ketjut ja rattaat pysyvät puhtaina pölyisemmissäkin/mutaisemmissakin oloissa. Ei myöskään vanne paskaannu. Katsotaan kuinka kauan kestävät. Maailmalta kantautuu tietoja, että vastoin odotuksia WD-voitelulla on päästy ihan samanlaisia kilsoja kuin varsinaisillakin ketjurasvoilla.

Ei muuta kuin onnea yritykseen. Yammussa kesti 80 000km kiristin vain 3 kertaa. Sitten kun oli 3 jäykkää lenkkiä vaihdoin uuteen:)

marko.fzs sanoi:
Ei muuta kuin onnea yritykseen. Yammussa kesti 80 000km kiristin vain 3 kertaa. Sitten kun oli 3 jäykkää lenkkiä vaihdoin uuteen:)

Siis ajoitko sinäkin ton WD-40 voimalla? Itse tyytyväisenä käyttänyt scottoileria jo vuosia, ei haittaa paskanen vanne, eikä edes renkaan sivu kun sekin kuluu yleensä keskeltä

BlackCat sanoi:
Siis rata-ajoon, eikun uutta rengasta alle, ketjurasva on tuhonnut renkaan...

Mitä täällä taas horistaan? Vai onko tää ihan puhdas trolli? Esim. Fairy hajottaa rasvaa ja huuhtoutuu vedellä pois jos ei halua bräkleenillä renkaita kyllästää.

villho sanoi:
Meinaat että muuten ehjät ja toleransseissa olevat ketjut katkeavat sen vuoksi, että pinnassa ei ole rasvaa? Just.

Tasasin väliajoin noita menee ratahommissa poikki vaikka ketju on lähes uusi ja venymätön ja voideltu kunnolla.

Miksu25 sanoi:
Siis ajoitko sinäkin ton WD-40 voimalla? Itse tyytyväisenä käyttänyt scottoileria jo vuosia, ei haittaa paskanen vanne, eikä edes renkaan sivu kun sekin kuluu yleensä keskeltä

En todellakaan. Oileri mullakin ja vaihteisto öljy käsittely aina pesun jälkeen. Ja uskallan väittää että WD voimalla ei päästä samaan:bye:

Nitrous sanoi:
Mitä täällä taas horistaan? Vai onko tää ihan puhdas trolli? Esim. Fairy hajottaa rasvaa ja huuhtoutuu vedellä pois jos ei halua bräkleenillä renkaita kyllästää.

Kokeilin, ei jaksa liuottaa. Etenkään kun töhnä on jo imeytynyt kumiin. Kävin vähän ajelemassa hiekalla ja renkaasta ei enää erota mihin ketjuöljyä on mennyt. Renkaassa ei kuitenkaan onneksi ole hirveästi uraa jäljellä joten pistin suosiolla uuden tilaukseen.

Back