• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä harjaat motaria pestessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä harjaat motaria pestessä? - Paras pesuväline on...

• Hammasharja: mahtuu ahtaaseenkin rakoon

Ääniä: 0 0,0%
  • Juuriharja: Lähteepä pahinkin piki

• Autonpesuharja: Halvalla huotarilta ostettu

• Katuharja: Niin, asun soratien päässä...

• Pesusieni: saunasta pöllitty hiekankerääjä

• Painepesuri: Meillä ei näperrellä!

• Paineilma: Kompura vaan käyntiin ja suhuutellaan

• Liotuspesu: Pesuaine ja huuhtelu kuumalla vedellä vaan

• En pese prätkääni ikinä

• Joku muu parempi: kerro ihmeessä muillekin

• Ääniä yhteensä
    0
En mää tiedä että mikä on paras, mutta itse teen näin:

1: Kastelen pyörän ja huuhtelen suurimmat paskat poies

2: Levitän pesushamppoon sienellä

3: Pesen pesushamppoon pois vesiletkun päähän tyrkättävällä harjalla

4: Putsaan vanteet

5: Vahaan ja vahaan

6: Lintu paskantaa bensatankin päälle

7: Ammun kaikkea mikä liikkuu

Milläs tuon takavanteen saa helpoimmin puhtaaksi? Tavallisen autoshamppoon ja sienen kanssa olen kokeillut ja ei irtoa. Tällä hetkellä putsailen vahan avulla tiukimmat rasvat pois, mutta se vie aikaa ja vituttaa... Niin että millä se ketjurasva lähtee helposti ja nopeasti irti?

sanoi:
Milläs tuon takavanteen saa helpoimmin puhtaaksi? Tavallisen autoshamppoon ja sienen kanssa olen kokeillut ja ei irtoa. Tällä hetkellä putsailen vahan avulla tiukimmat rasvat pois, mutta se vie aikaa ja vituttaa... Niin että millä se ketjurasva lähtee helposti ja nopeasti irti?

Ainakin Autoglymin TAR removerilla lähtee kivuttomasti vanteista kakki. Tosin tarvii vahata käsittelyn jälkeen pinta.

Pesen laimeella liutotin -pesuvedellä paskasimmat paikat. Harjana autonpesuharja. En tiedä mitä vaikuttaa pelteihin jos usein käyttää liuotinpesua, tuskin mitään?. Liuotinpesun jälkeen tulee mopedi yleensä aina vahattua.

Jos säännöllisen tiheästi pesee niin ihan normaalilla vahalla lähtee ketjurasvakin kun rätillä pyyhkii. Pidempään muhinut rasva valopetrolilla. Ja onhan tietysti rautakaupat täynnä erilaisia rasvanpoistoaineita mutta niitä ei ole tarvinnut.

sienellä sienellä... hyi harjaa, sehän saattaa satuttaa rakasta pyörää!
inlove.gif

Itse olen aika laiska pesemään mopoa, mutta jos näin käy niin:
Ensin kastelen mopon kauttaaltaan märäksi ja samalla huuhtoutuu enimmät kivet pois.
Ruiskutan takavanteelle ja muuhun rasvaiseen ympäristöön liuotinpesuainetta ja jätän sen vaikuttamaan. Tällä välin haen kuumaa vettä ämpärillä, johon lorautan muutaman tipan fairya.
Tässä vaiheessa yleensä pesen takapään alueen painepesurilla ilman mitään hankaamisia, aika hyvin on lähtenyt yleensä.
Sitten itse pesu autonpesuharjalla tai saunasta pöllityllä pesusienellä.
Lopuksi huuhtelu painepesurilla sopivan matkan päästä.

Lopputulosta parantaa kun pesu ja kuivaus tapahtuu varjossa.
cool.gif
kutakuinkin tuohon malliin menee mullakin, nyt kun uudempi mopotin niin pesu kynnys aleni huomattavasti
biggrin.gif

Useimmiten vesiletku ja tavallinen autonpesuharja riittävät, koska vältän sadekeleillä kurvailua. (Nahkapukufanaatikko kun olen ja kokovartalokortonki on ikävä.)

Jos mopo jostain syystä oikeasti likaantuu, niin vesiletku+harjakombinaatiolla enimmät kököt pois. Natur-merkkistä liuotinainetta (luontoystävällistä) takavanteeseen ja likaisien paikkojen harjalla pahimmat pois. Autoshamppoota ämpäriin, vettä perään ja puhtaalla sienellä koko mopo puhtaaksi. Huuhtelu tavan vesiletkulla ja kuivaus päälle. Vahaa tarvittaessa, eli noin joka toisen pesun jälkeen.

Pesen kaikki moottovehkeet mäntysuovalla, painepesurilla paskaset paikat ja tankin jne suovalla.
Tulee vaha samalla.

Sieni, tiskiharja, säämiskä. Poikani on innostunut pesemään ja puunaamaan mopoani.. joten itse harvemmin pesen, tosin kun poika siirtyy mopoikään niin taas puunailen itse moponi.

Ensin painepesurilla pahimmat kurat pois, mitkä irti lähtee ja loput sienellä ja autovahashampoolla hellästi hieroen...
inlove.gif
062802jumpie_prv.gif

Mikrokuituliina kay kaikkeen, vanteille omat erikseen, naita ei sekoiteta (eika yleensa edes pesta yhdessa)

Kuivaukseen joko mikrokuitua tai 100% puuvillaa.

Pesuaineisiin tai vahoihin en edes talla kertaa uppoudu, mutta muistattehan pesta kiillotusliinat ilman huuhteluainetta.

nimin. detailingmaniac
baaa.gif

Täh, pesettekö te itse pyöräänne?
wink.gif

nm. aina on joku kuli löytynyt joka on korvausta vastaan sen tehnyt
wink.gif

Itse käytän pyörän pesuun kaikkea mahdollista vempainta painepesurista hammasharjaan. Vanhan pyörän ylpeys, kiiltävät kromiputket, on vaikea pitää puhtaana. Tahtoopi kone niille vähän öljyä syytää
crazy.gif
.  liuotin pesua ja kiillotus ainetta sekä puuvilla lakanat äiteeltä käyvät hyvin. Ketjun peseminen tosin on eka homa jos on ehtinyt keräämään ympärilleen likaa
nixweiss.gif
.Ketjua ei oikein uskalla painepesurilla pestä ettei vesi mene o-renkaiden sisään.

Back